Izba Administracji Skarbowej w Krakowie zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej Urzędu Skarbowego Kraków-Śródmieście zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (j.t. Dz.U z 2023, poz.1440). Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej Urzędu Skarbowego Kraków-Śródmieście.
Data publikacji strony internetowej: 2017-03-01
Data ostatniej dużej aktualizacji: 2017-03-01
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą. Serwis internetowy Urzędu Skarbowego Kraków-Śródmieście jest zbudowany z dużej ilości podstron, na których zamieszczamy informacje od 2017 r. Niektóre podstrony serwisu, mogą nie być całkowicie dostępne, z powodu następujących niezgodności:
- niektóre dokumenty i multimedia nie są w pełni dostępne, ponieważ mogą pochodzić z różnych źródeł, zostały udostępnione przed rokiem 2019, są zbyt obszerne, grafiki nie mają tekstu alternatywnego, itp.,
- niektóre elementy strony mogą nie być w pełni dostępne, np. mają za niski kontrast, strona internetowa nie jest responsywna (nie dostosowuje się do wielkości okna przeglądarki), itp.,
- na niektórych elementach strony poruszanie się za pomocą klawiatury jest utrudnione.
Deklaracja dostępności
Data sporządzenia deklaracji: 2020-07-28
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2024-03-27
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny dokonanej przez organ sektora publicznego.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Masz uwagi, zgłoś je
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej skontaktuj się z Moniką Szuwart, koordynatorem dostępności cyfrowej w Izbie Administracji Skarbowej w Krakowie.
Zgłoś to na adres e-mail redakcja.ias.krakow@mf.gov.pl lub telefonicznie +48 (12) 255-74-56.
Każdy ma prawo zgłosić:
- uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wniosek o udostępnienie niedostępnej informacji w innej, alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej (imię, nazwisko, numer telefonu, e-mail),
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Tutaj znajdziesz Wniosek o zapewnienie dostępności.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością cyfrową
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie nie będziemy mogli rozpatrzyć Twojego wniosku, powiadomimy Cię o przyczynach opóźnienia. Wyznaczymy nowy termin nie dłuższy niż 2 miesiące od daty zgłoszenia.
Jeżeli nie będziemy mogli zapewnić dostępności cyfrowej, o którą wnioskujesz, zaproponujemy Ci dostęp do strony internetowej lub jej elementu w alternatywny sposób.
Jeżeli nasze działania nie będą dla Ciebie zadowalające, możesz zgłosić skargę do Izby Administracji Skarbowej w Krakowie.
Jeżeli nadal będziesz mieć uwagi do naszych działań, związanych z dostępnością cyfrową, możesz je zgłosić do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Budynek: ul. Krowoderskich Zuchów 2, Kraków
Otoczenie i dojazd do urzędu
Siedziba urzędu usytuowana jest przy ul. Krowoderskich Zuchów 2. Budynek składa się z dwóch części: wysokiego - 8-piętrowego budynku A oraz niskiego, 2-piętrowego budynku B.
Jak dojechać do urzędu
Dojechać do urzędu można:
- własnym środkiem transportu – przed siedzibą Urzędu znajduje się 6 miejsc parkingowych w tym 2 miejsca dla osób niepełnosprawnych. Parking przed urzędem znajduje się za szlabanem. Wjazd możliwy jest po naciśnięciu dzwonka. W okolicy budynku istnieje również możliwość zaparkowania na wytyczonym przez miasto miejscach parkingowych. Okolica budynku nie jest objęta strefą płatnego parkowania. Przy budynku przygotowaliśmy stojak dla rowerów.
- komunikacją miejską – najbliżej budynku, bo w odległości ok. 50 m, położony jest przystanek „Krowodrza Urzędy Skarbowe". Zatrzymuje się na nim autobus linii nr 102. Z boku wysokiego budynku, od strony ulicy Wybickiego, na przystanek „Wybickiego" można dojechać autobusami linii nr 120, 140 i 420. Osobom ze szczególnymi potrzebami, w tym osobom z niepełnosprawnością ruchową sugerujemy ten przystanek, ponieważ z niego prowadzi do budynku wytyczony chodnik bez żadnych barier architektonicznych.
By dotrzeć do siedziby Urzędu, można skorzystać również z tramwaju linii nr 3, 5, 18, 19 i 50. Podróżujący tym środkiem lokomocji może wysiąść na przystanku „Bratysławska", a następnie pokonać dystans 300 m chodnikiem wzdłuż ulicy Wybickiego, lub na kolejnym „Krowodrza Górka P+R" (na tzw pętla). Z tego miejsca do budynku Urzędu należy pokonać odległość ok 550 m ulicą Krowoderskich Zuchów. Przystanek tam mają również autobusy linii nr 102, 137, 168, 194, 207, 220, 227, 240, 267, 287, 290, 297, 337, 513.
Wejścia do budynku
Główne wejście znajduje się w niskim budynku B od strony ul. Krowoderskich Zuchów. Do wejścia prowadzą nieoznaczone kontrastowo schody. Dla osób ze szczególnymi potrzebami przygotowaliśmy pochylnie. Drzwi do budynku są ciężkie i ręcznie otwierane na zewnątrz. Nie zainstalowaliśmy dzwonka pozwalającego na przywołanie osoby do pomocy w ich otwarciu. Za drzwiami znajduje się szeroki przedsionek zakończony kolejnymi drzwiami.
Korytarze, schody i windy
Korytarz na parterze jest szeroki i bez żadnych barier. Na innych kondygnacjach, zarówno wysokiego jak i niskiego budynku, istnieje możliwość swobodnego poruszania się. Na wyższe piętra prowadzą schody oraz winda. Schody wewnętrzne nie są oznaczone kontrastowo. Zarówno w budynku niskim jak i wysokim, po jednej stronie klatki schodowej zamontowaliśmy poręcz (w budynku A po prawej stronie, w budynku B po lewej stronie). W obu budynkach znajduje się winda. Obie na przyciskach informujących o numerze piętra mają oznaczenia w języku Braille'a. Nasze windy nie posiadają informacji głosowej.
Sala obsługi
Sala obsługi znajduje się na parterze budynku B, po lewej stronie od wejścia. Prowadzą do niej drzwi, które są cały czas otwarte. W tym miejscu stanowiska obsługi bezpośredniej posiadają 3 Urzędy Skarbowe: Urząd Skarbowy Kraków-Śródmieście, Urząd Skarbowy Kraków-Prądnik i Drugi Urząd Skarbowy Kraków. Nad każdym stanowiskiem znajduje się informacja, którego urzędu ono dotyczy. Stanowiska obsługi bezpośredniej Urzędu Skarbowego Kraków-Śródmieście znajdują się w rogu Sali, po prawej stronie od wejścia. Stanowiska nie posiadają obniżonych lad. Stanowisko obsługi numer 5 wyposażone jest w pętle indukcyjną pozwalającą na komunikację z osobami niedosłyszącymi korzystającymi z aparatu słuchowego. Na sali obsługi nie przygotowaliśmy kącika dla dzieci. Załatwienie sprawy w urzędzie, innej niż złożenie deklaracji lub pisma, jest możliwe po wcześniejszym umówieniu wizyty. Posiadamy pokój cichej obsługi. Znajduje się on na parterze wysokiego budynku. Wejście na wyższe kondygnacje budynków, jest możliwe wyłącznie w obecności pracownika urzędu.
Toalety
Na parterze budynku B oraz pozostałych jego kondygnacjach, po lewej stronie windy, znajduje się toaleta częściowo przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami. Nie posiadamy takich toalet na żadnej z kondygnacji budynku A.
Wstęp z psem asystującym
Do budynku i jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Ewakuacja
W budynku procedury uwzględniają ewakuację osób ze szczególnymi potrzebami.
Masz uwagi, zgłoś je
W przypadku zidentyfikowania bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym skontaktuj się z Anną Stolarczyk, koordynatorem dostępności w Izbie Administracji Skarbowej w Krakowie.
Zgłoś to na adres e-mail dostepnosc.ias.krakow@mf.gov.pl lub telefonicznie +48 (12) 254 77-53.
Każdy ma prawo poinformować o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno‑komunikacyjnej.
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, może złożyć osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy. We wniosku należy wykazać interesfaktyczny.
Wniosek musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej (imię, nazwisko, numer telefonu, e-mail),
- wskazanie bariery, której dotyczy,
- wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością architektoniczną i informacyjno-komunikacyjną
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 14 dni. Jeśli w tym terminie nie będziemy mogli rozpatrzyć Twojego wniosku, powiadomimy Cię o przyczynach opóźnienia. Wyznaczymy nowy termin nie dłuższy niż 2 miesiące od daty zgłoszenia.
Jeżeli nie będziemy mogli zapewnić dostępności architektonicznej lub informacyjno -komunikacyjnej, o którą wnioskujesz, poinformujemy Cię o tym i zaproponujemy Ci dostęp w alternatywny sposób.
Jeżeli nasze działania nie będą dla Ciebie zadowalające, możesz złożyć skargę do Prezesa Zarządu PFRON. Możesz to zrobić w ciągu 30 dni od dnia, w którym:
- upłynął nam termin na zapewnienie dostępności,
- otrzymałeś odmowę zapewnienia dostępności.
Informacja dla osób niesłyszących lub słabo słyszących
Korzystanie z pomocy osoby przybranej
Jeśli jesteś osobą uprawnioną tj. osobą doświadczającą trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, masz prawo do skorzystania z pomocy osoby przybranej w kontaktach z nami. Osobą przybraną jest osoba, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumienia z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw m.in. w organach administracji publicznej.
Korzystanie z pomocy tłumacza PJM, SJM i SKOGN
Jeżeli jesteś osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy, po przedstawieniu orzeczenia potwierdzającego niepełnosprawność:
- masz prawo zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia usługi tłumacza PJM, SJM i SKOGN jeśli chcesz skorzystać z usług Urzędu; usługa tłumacza jest bezpłatna,
- musisz to zrobić co najmniej na 3 dni robocze przed wizytą w naszej jednostce,
- wskaż preferowaną przez Ciebie metodę komunikowania się z nami,
- wskaż sprawę z którą chcesz przyjść do naszego urzędu oraztermin, kiedy tłumacz powinien Ci pomóc w komunikacji z nami podczas jej załatwiania.
Zgłoszenie w tej sprawie możesz wnieść:
- pisemnie na adres pocztowy: Naczelnik Urzędu Skarbowego Kraków-Śródmieście, ul. Krowoderskich Zuchów 2, 31-272 Kraków,
- na elektroniczną skrytkę ePUAP: /ok9677cfjf/SkrytkaESP,
- w siedzibie urzędu: ul. Krowoderskich Zuchów 2, sala obsługi, parter, stanowisko nr 4 i 5,
- z konta osoby fizycznej na e-Urzędzie skarbowym przy użyciu pisma ogólnego.