Deklaracja dostępności strony Urzędu Skarbowego Kraków-Podgórze

    Deklaracja dostępności strony Urzędu Skarbowego Kraków-Podgórze

    Deklaracja dostępności strony Urzędu Skarbowego Kraków-Podgórze

    Izba Administracji Skarbowej w Krakowie zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej Urzędu Skarbowego Kraków-Podgórzezgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (j.t. Dz.U z 2023, poz.1440). Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej Urzędu Skarbowego Kraków-Podgórze.

    Data publikacji strony internetowej: 2017-03-01

    Data ostatniej dużej aktualizacji: 2017-03-01

    Status pod względem zgodności z ustawą

    Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą. Serwis internetowy Urzędu Skarbowego Kraków-Podgórze jest zbudowany z dużej ilości podstron, na których zamieszczamy informacje od 2017 r. Niektóre podstrony serwisu, mogą nie być całkowicie dostępne, z powodu następujących niezgodności:

    • niektóre dokumenty i multimedia nie są w pełni dostępne, ponieważ mogą pochodzić z różnych źródeł, zostały udostępnione przed rokiem 2019, są zbyt obszerne, grafiki nie mają tekstu alternatywnego, itp.,
    • niektóre elementy strony mogą nie być w pełni dostępne, np. mają za niski kontrast, strona internetowa nie jest responsywna (nie dostosowuje się do wielkości okna przeglądarki), itp.,
    • na niektórych elementach strony poruszanie się za pomocą klawiatury jest utrudnione.

    Deklaracja dostępności

    Data sporządzenia deklaracji: 2020-07-28

    Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2024-03-27

    Deklarację sporządzono na podstawie samooceny dokonanej przez organ sektora publicznego.

    Skróty klawiaturowe

    Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

    Masz uwagi, zgłoś je

    W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej skontaktuj się z Moniką Szuwart, koordynatorem dostępności cyfrowej w Izbie Administracji Skarbowej w Krakowie.

    Zgłoś to na adres e-mail redakcja.ias.krakow@mf.gov.pl lub telefonicznie +48 (12) 255-74-56.

    Każdy ma prawo zgłosić:

    • uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
    • żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
    • wniosek o udostępnienie niedostępnej informacji w innej, alternatywnej formie.

    Żądanie musi zawierać:

    • dane kontaktowe osoby zgłaszającej (imię, nazwisko, numer telefonu, e-mail),
    • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy,
    • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

    Tutaj znajdziesz Wniosek o zapewnienie dostępności.

    Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością cyfrową

    Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie nie będziemy mogli rozpatrzyć Twojego wniosku, powiadomimy Cię o przyczynach opóźnienia. Wyznaczymy nowy termin nie dłuższy niż 2 miesiące od daty zgłoszenia.

    Jeżeli nie będziemy mogli zapewnić dostępności cyfrowej, o którą wnioskujesz, zaproponujemy Ci dostęp do strony internetowej lub jej elementu w alternatywny sposób.

    Jeżeli nasze działania nie będą dla Ciebie zadowalające, możesz zgłosić skargę do Izby Administracji Skarbowej w Krakowie.

    Jeżeli nadal będziesz mieć uwagi do naszych działań, związanych z dostępnością cyfrową, możesz je zgłosić do Rzecznika Praw Obywatelskich.

    Dostępność architektoniczna

    Budynek ul. Wadowicka 10

    Otoczenie i dojazd do urzędu

    Budynek urzędu usytuowany jest przy ul. Wadowickiej 10, w sąsiedztwie pętli tramwajowej i autobusowej Łagiewniki. Obiekt jest przystosowany do obsługi osób niepełnosprawnych. Droga dojścia do urzędu z najbliższego przystanku komunikacji zbiorowej jest przystosowana dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej. Wejście do budynku usytuowane jest od strony ulicy, bezpośrednio przy chodniku, który nie posiada krawężników utrudniających dotarcie do Urzędu. Przed budynkiem nie ma schodów. 

    Jak dojechać do budynku

    Do urzędu można dojechać:

    • własnym środkiem transportu – przed Urzędem jestzapewniony bezpłatny parking dla klientów wraz z wydzielonym miejscem dla osoby z niepełnosprawnością.  Przed budynkiem znajduje się również parking dla rowerów.
    • komunikacją miejską – w odległości 100 m od Urzędu znajduje się pętla tramwajowa i autobusowa Łagiewniki. Na pętli oraz przystanku Łagiewniki można skorzystać z autobusów linii nr: 106, 133, 135, 136, 178, 196, 578 oraz tramwajów linii nr: 8, 10, 11, 17, 19, 22.

    Wejścia do budynku

    Do środka budynku prowadzą duże, dwuskrzydłowe, otwierane ręcznie drzwi. Osoby mające trudności w poruszaniu się mogą skorzystać z zainstalowanego przy wejściu dzwonka pozwalającego przywołać pracownika ochrony, który pomoże dostać się do budynku. Wprzedsionku za drzwiami wejściowymi znajdują się kolejne dwuskrzydłowe drzwi, otwierane ręcznie. Wejście do budynku jest bezprogowe. Po wejściu do budynku po lewej stronie znajduje się pomieszczenie ochrony, czynne przez cały czas otwarcia urzędu, gdzie można uzyskać podstawowe informacje dot. możliwości załatwienia sprawy. Na parterze jest również wyznaczony pokój obsługi podatnika, w którym można obsłużyć klientów potrzebujących wyciszenia.

    Korytarze, schody i windy

    Wejście na piętra możliwe jest po schodach oznaczonych na pierwszym i ostatnim stopniu kontrastem. Klatka schodowa posiada poręcz po jednej stronie.  Można również skorzystać z windy wewnętrznej, która umożliwia dotarcie na wszystkie kondygnacje budynku. Winda jest dostępna z wizualnym i dźwiękowym potwierdzeniem dojechania na określone piętro. Przyciski są oznaczone językiem Braille'a na odpowiedniej wysokości. W windzie znajduje się również dzwonek alarmowy. Na każdej kondygnacji widoczne są oznaczenia pięter. Szerokie korytarze zapewniają swobodę poruszania się.

    Sala obsługi

    Realizacja usług w Urzędzie odbywa się na sali obsługi klienta, która znajduje się na pierwszym piętrze budynku. Sala obsługi klienta jest duża i przestronna jednak posiada wysokie blaty w miejscu obsługi klienta, dlatego też dla osób ze szczególnymi potrzebami, dla których wysokość blatów stanowi przeszkodę w załatwieniu sprawy, umożliwiono skorzystanie ze stolika i krzesła. Przy stanowiskach obsługi jest zapewniona przestrzeń manewrowa oraz miejsce dla wózków dziecięcych. Na uwagę zasługuje zastosowanie uchwytów umożliwiających odłożenie parasola, kul lub torebki. Na sali obsługi znajduje się pętla indukcyjna oraz lupy powiększające. Zostało również zapewnione miejsce dla dzieci (z zabawkami) oraz miejsce do oczekiwania dla klientów.

    Toalety

    W budynku znajdują się toalety przystosowane dla osób z niepełnosprawnością w tym po jednej na parterze oraz I piętrze. W Urzędzie znajdują się kierunkowe oznaczenia prowadzące do toalet. Toalety zapewniają odpowiednią przestrzeń manewrową. Toalety wyposażone są w oświetlenie włączane czujnikiem ruchu oraz uchwyty dla osób z niepełnosprawnością. W toalecie na pierwszym piętrze znajduje się przewijak o regulowanej wysokości.

    Wstęp z psem asystującym

    Do budynku i jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

    Ewakuacja

    W budynku procedury uwzględniają ewakuację osób ze szczególnymi potrzebami.

    Masz uwagi, zgłoś je

    W przypadku zidentyfikowania bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym skontaktuj się z Anną Stolarczyk, koordynatorem dostępności w Izbie Administracji Skarbowej w Krakowie.

    Zgłoś to na adres e-mail dostepnosc.ias.krakow@mf.gov.pl lub telefonicznie +48 (12) 254 77-53.

    Każdy ma prawo poinformować o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno‑komunikacyjnej.

    Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, może złożyć osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy. We wniosku należy wykazać interesfaktyczny.

    Wniosek musi zawierać:

    • dane kontaktowe osoby zgłaszającej (imię, nazwisko, numer telefonu, e-mail),
    • wskazanie bariery, której dotyczy,
    • wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności.

    Tutaj znajdziesz Wniosek o zapewnienie dostępnościarchitektonicznej lub informacyjno – komunikacyjnej.

    Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością architektoniczną i informacyjno-komunikacyjną

    Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 14 dni. Jeśli w tym terminie nie będziemy mogli rozpatrzyć Twojego wniosku, powiadomimy Cię o przyczynach opóźnienia. Wyznaczymy nowy termin nie dłuższy niż 2 miesiące od daty zgłoszenia.

    Jeżeli nie będziemy mogli zapewnić dostępności architektonicznej lub informacyjno -komunikacyjnej, o którą wnioskujesz, poinformujemy Cię o tym i zaproponujemy Ci dostęp w alternatywny sposób.

    Jeżeli nasze działania nie będą dla Ciebie zadowalające, możesz złożyć skargę do Prezesa Zarządu PFRON. Możesz to zrobić w ciągu 30 dni od dnia, w którym:

    • upłynął nam termin na zapewnienie dostępności,
    • otrzymałeś odmowę zapewnienia dostępności.

    Informacja dla osób niesłyszących lub słabo słyszących

    Korzystanie z pomocy osoby przybranej

    Jeśli jesteś osobą uprawnioną tj. osobą doświadczającą trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, masz prawo do skorzystania z pomocy osoby przybranej w kontaktach z nami. Osobą przybraną jest osoba, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumienia z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw m. in. w organach administracji publicznej.

    Korzystanie z pomocy tłumacza PJM, SJM i SKOGN

    Jeżeli jesteś osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy, po przedstawieniu orzeczenia potwierdzającego niepełnosprawność:

    • masz prawo zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia usługi tłumacza PJM, SJM i SKOGN jeśli chcesz skorzystać z usług Urzędu; usługa tłumacza jest bezpłatna,
    • musisz to zrobić co najmniej na 3 dni robocze przed wizytą w naszej jednostce,
    • wskaż preferowaną przez Ciebie metodę komunikowania się z nami,
    • wskaż sprawę z którą chcesz przyjść do naszego urzędu oraztermin, kiedy tłumacz powinien Ci pomóc w komunikacji z nami podczas jej załatwiania.

    Zgłoszenie w tej sprawie możesz wnieść:

    • pisemnie na adres: Naczelnik Urzędu Skarbowego Kraków-Podgórze, ul. Wadowicka 10, Kraków 30-415,
    • na elektroniczną skrytkę ePUAP: /u3m888sul1/SkrytkaESP,
    • w siedzibie Urzędu Skarbowego Kraków-Podgórze, ul Wadowicka 10, Kraków 31-415,
    • z konta osoby fizycznej na e-Urzędzie skarbowym przy użyciu pisma ogólnego.
    bip

    Informacje o publikacji dokumentu

     
    Data utworzenia: 03.07.2024 Data publikacji: 03.08.2020 11:33 Data ostatniej modyfikacji: 03.07.2024 09:59
    Autor: Monika Szuwart Osoba publikująca: Agnieszka Kopijka Osoba modyfikująca: Monika Agnnieszka Szuwart
    Rejestr zmian