Izba Administracji Skarbowej w Krakowie zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej Pierwszego Urzędu Skarbowego Kraków zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (j.t. Dz.U z 2023, poz.1440). Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej Pierwszego Urzędu Skarbowego Kraków.
Data publikacji strony internetowej: 2017-03-01
Data ostatniej dużej aktualizacji: 2017-03-01
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą. Serwis internetowy Pierwszego Urzędu Skarbowego Kraków jest zbudowany z dużej ilości podstron, na których zamieszczamy informacje od 2017 r. Niektóre podstrony serwisu, mogą nie być całkowicie dostępne, z powodu następujących niezgodności:
- niektóre dokumenty i multimedia nie są w pełni dostępne, ponieważ mogą pochodzić z różnych źródeł, zostały udostępnione przed rokiem 2019, są zbyt obszerne, grafiki nie mają tekstu alternatywnego, itp.,
- niektóre elementy strony mogą nie być w pełni dostępne, np. mają za niski kontrast, strona internetowa nie jest responsywna (nie dostosowuje się do wielkości okna przeglądarki), itp.,
- na niektórych elementach strony poruszanie się za pomocą klawiatury jest utrudnione.
Deklaracja dostępności
Data sporządzenia deklaracji: 2020-07-28
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2024-03-27
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny dokonanej przez organ sektora publicznego.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Masz uwagi, zgłoś je
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej skontaktuj się z Moniką Szuwart, koordynatorem dostępności cyfrowej w Izbie Administracji Skarbowej w Krakowie. Zgłoś to na adres e-mail redakcja.ias.krakow@mf.gov.pl lub telefonicznie +48 (12) 255-74-56.
Każdy ma prawo zgłosić:
- uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wniosek o udostępnienie niedostępnej informacji w innej, alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej (imię, nazwisko, numer telefonu, e-mail),
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Tutaj znajdziesz Wniosek o zapewnienie dostępności.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością cyfrową
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie nie będziemy mogli rozpatrzyć Twojego wniosku, powiadomimy Cię o przyczynach opóźnienia. Wyznaczymy nowy termin nie dłuższy niż 2 miesiące od daty zgłoszenia.
Jeżeli nie będziemy mogli zapewnić dostępności cyfrowej, o którą wnioskujesz, zaproponujemy Ci dostęp do strony internetowej lub jej elementu w alternatywny sposób.
Jeżeli nasze działania nie będą dla Ciebie zadowalające, możesz zgłosić skargę do Izby Administracji Skarbowej w Krakowie.
Jeżeli nadal będziesz mieć uwagi do naszych działań, związanych z dostępnością cyfrową, możesz je zgłosić do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Budynek ul. Rzemieślnicza 20
Otoczenie i dojazd do urzędu
Budynek Urzędu usytuowany jest przy ul. Rzemieślniczej 20 (w pobliżu zajezdni tramwajowej MPK).
Jak dojechać do urzędu
Do urzędu możesz dotrzeć:
- własnym środkiem transportu – nie mamy własnego parkingu. Jednak w bezpośredniej okolicy są miejsca parkingowe w strefie płatnego parkowania (strefa „C"). Przy urzędzie są dwa miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością. Przy drugim wejściu do budynku mamy czterostanowiskowy parking dla rowerów.
- komunikacją miejską – tramwajami linii: 8, 10, 17 i 19, najbliższy przystanek tramwajowy to „Rzemieślnicza". Odległość z przystanku do naszego urzędu to ok. 400 m w linii prostej. Jeśli przyjedziesz tramwajem od strony centrum miasta, to z przystanku tramwajowego na drodze do urzędu napotkasz jedno przejście dla pieszych bez sygnalizacji świetlnej. Jeżeli natomiast przyjedziesz od strony Łagiewnik, to z przystanku tramwajowego na drodze do urzędu będą dwa przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną i jedno bez sygnalizacji świetlnej.
Wejścia do budynku
Mamy dwa wejścia do budynku od ul. Rzemieślniczej. Przed drzwiami wejściowymi znajdują się kratki stalowe. Drzwi wejściowe są otwierane ręcznie. Bezpośrednio za nimi znajdują się drugie drzwi.
Korytarze, schody i windy
W budynku naprzeciwko każdego wejścia znajduje się klatka schodowa, a przy wejściu głównym winda. Korytarze w naszym urzędzie są szerokie i doświetlone. Schody są szerokie, z poręczami po obu stronach. Nie mamy pochylni na schodach. Spoczniki znajdują się w połowie każdego piętra.
Sala obsługi
Sala obsługi klienta usytuowana jest po prawej stronie od wejścia głównego. Przejście do sali jest wyraźnie oznaczone oraz pozbawione barier architektonicznych: brak schodów, szerokie drzwi. Na sali znajduje się biurko z obniżonym blatem umożliwiające komunikację z osobami poruszającymi się na wózkach inwalidzkich. Pętla indukcyjna zamontowana jest na stanowisku nr 5. W północno-zachodniej części znajduje się kącik dla dzieci.
Toalety
Na każdym piętrze w naszym Urzędzie znajduje się toaleta dla osób z niepełnosprawnościami.
Wstęp z psem asystującym
Do budynku i jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Ewakuacja
W budynku procedury uwzględniają ewakuację osób ze szczególnymi potrzebami.
Masz uwagi, zgłoś je
W przypadku zidentyfikowania bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym skontaktuj się z Anną Stolarczyk, koordynatorem dostępności w Izbie Administracji Skarbowej w Krakowie.
Zgłoś to na adres e-mail dostepnosc.ias.krakow@mf.gov.pl lub telefonicznie +48 (12) 254 77-53.
Każdy ma prawo poinformować o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno‑komunikacyjnej.
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, może złożyć osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy. We wniosku należy wykazać interesfaktyczny.
Wniosek musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej (imię, nazwisko, numer telefonu, e-mail),
- wskazanie bariery, której dotyczy,
- wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności.
Tutaj znajdziesz Wniosek o zapewnienie dostępnościarchitektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością architektoniczną i informacyjno-komunikacyjną
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 14 dni. Jeśli w tym terminie nie będziemy mogli rozpatrzyć Twojego wniosku, powiadomimy Cię o przyczynach opóźnienia. Wyznaczymy nowy termin nie dłuższy niż 2 miesiące od daty zgłoszenia.
Jeżeli nie będziemy mogli zapewnić dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, o którą wnioskujesz, poinformujemy Cię o tym i zaproponujemy Ci dostęp w alternatywny sposób.
Jeżeli nasze działania nie będą dla Ciebie zadowalające, możesz złożyć skargę do Prezesa Zarządu PFRON. Możesz to zrobić w ciągu 30 dni od dnia, w którym:
- upłynął nam termin na zapewnienie dostępności,
- otrzymałeś odmowę zapewnienia dostępności.
Informacja dla osób niesłyszących lub słabo słyszących
Korzystanie z pomocy osoby przybranej
Jeśli jesteś osobą uprawnioną tj. osobą doświadczającą trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, masz prawo do skorzystania z pomocy osoby przybranej w kontaktach z nami. Osobą przybraną jest osoba, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumienia z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw m.in. w organach administracji publicznej.
Korzystanie z pomocy tłumacza PJM, SJM i SKOGN
Jeżeli jesteś osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy, po przedstawieniu orzeczenia potwierdzającego niepełnosprawność:
- masz prawo zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia usługi tłumacza PJM, SJM i SKOGN jeśli chcesz skorzystać z usług Urzędu; usługa tłumacza jest bezpłatna,
- musisz to zrobić co najmniej na 3 dni robocze przed wizytą w naszej jednostce,
- wskaż preferowaną przez Ciebie metodę komunikowania się z nami,
- wskaż sprawę z którą chcesz przyjść do naszego urzędu oraztermin, kiedy tłumacz powinien Ci pomóc w komunikacji z nami podczas jej załatwiania.
Zgłoszenie w tej sprawie możesz wnieść:
- pisemnie na adres: Naczelnik Pierwszego Urzędu Skarbowego Kraków, 30-363 Kraków ul. Rzemieślnicza 20,
- na elektroniczną skrytkę ePUAP: /0ds8flh28y/SkrytkaESP,
- w siedzibie urzędu, na sali obsługi,
- z konta osoby fizycznej na e-Urzędzie skarbowym przy użyciu pisma ogólnego,
- z konta na PUESC.