Deklaracja dostępności strony Małopolskiego Urzędu Skarbowego w Krakowie

    Deklaracja dostępności strony Małopolskiego Urzędu Skarbowego w Krakowie

    Deklaracja dostępności strony Małopolskiego Urzędu Skarbowego w Krakowie

    Izba Administracji Skarbowej w Krakowie zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej Małopolskiego Urzędu Skarbowego w Krakowiezgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (j.t. Dz.U z 2023, poz.1440). Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej Małopolskiego Urzędu Skarbowego w Krakowie.

    Data publikacji strony internetowej: 2017-03-01

    Data ostatniej dużej aktualizacji: 2017-03-01

    Status pod względem zgodności z ustawą

    Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą. Serwis internetowy Małopolskiego Urzędu Skarbowego w Krakowie jest zbudowany z dużej ilości podstron, na których zamieszczamy informacje od 2017 r. Niektóre podstrony serwisu, mogą nie być całkowicie dostępne, z powodu następujących niezgodności:

    • niektóre dokumenty i multimedia nie są w pełni dostępne, ponieważ mogą pochodzić z różnych źródeł, zostały udostępnione przed rokiem 2019, są zbyt obszerne, grafiki nie mają tekstu alternatywnego, itp.,
    • niektóre elementy strony mogą nie być w pełni dostępne, np. mają za niski kontrast, strona internetowa nie jest responsywna (nie dostosowuje się do wielkości okna przeglądarki), itp.,
    • na niektórych elementach strony poruszanie się za pomocą klawiatury jest utrudnione.

    Deklaracja dostępności

    Data sporządzenia deklaracji: 2020-07-28

    Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2024-03-27

    Deklarację sporządzono na podstawie samooceny dokonanej przez organ sektora publicznego.

    Skróty klawiaturowe

    Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

    Masz uwagi, zgłoś je

    W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej skontaktuj się z Moniką Szuwart, koordynatorem dostępności cyfrowej w Izbie Administracji Skarbowej w Krakowie.

    Zgłoś to na adres e-mail redakcja.ias.krakow@mf.gov.pl lub telefonicznie +48 (12) 255-74-56.

    Każdy ma prawo zgłosić:

    • uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
    • żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
    • wniosek o udostępnienie niedostępnej informacji w innej, alternatywnej formie.

    Żądanie musi zawierać:

    • dane kontaktowe osoby zgłaszającej (imię, nazwisko, numer telefonu, e-mail),
    • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy,
    • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

    Tutaj znajdziesz Wniosek o zapewnienie dostępności.

    Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością cyfrową

    Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie nie będziemy mogli rozpatrzyć Twojego wniosku, powiadomimy Cię o przyczynach opóźnienia. Wyznaczymy nowy termin nie dłuższy niż 2 miesiące od daty zgłoszenia.

    Jeżeli nie będziemy mogli zapewnić dostępności cyfrowej, o którą wnioskujesz, zaproponujemy Ci dostęp do strony internetowej lub jej elementu w alternatywny sposób.

    Jeżeli nasze działania nie będą dla Ciebie zadowalające, możesz zgłosić skargę do Izby Administracji Skarbowej w Krakowie.

    Jeżeli nadal będziesz mieć uwagi do naszych działań, związanych z dostępnością cyfrową, możesz je zgłosić do Rzecznika Praw Obywatelskich.

    Dostępność architektoniczna

    Budynek: os. Bohaterów Września 80 w Krakowie

    Otoczenie i dojazd do urzędu

    Budynek urzędu usytuowany jest w Krakowie, w Dzielnicy XV Mistrzejowice, na os. Bohaterów Września 80. Składa się on z dwóch części: wysokiego – 7 piętrowego budynku A oraz części niskiej usytułowanej od strony parkingu -budynek B.

    Jak dojechać do urzędu

    Do Urzędu można dojechać:

    • własnym środkiem transportu – przy budynku urzędu znajduje się bezpłatny parking na 170 miejsc. Wytyczyliśmy na jego terenie 2 miejsca dla osób niepełnosprawnych, które znajdują się przy wejściu do budynku B. Droga z parkingu do wejścia nie posiada żadnych barier architektonicznych.
    • komunikacją miejską – Jadącym od strony Centrum Huty w kierunku Batowic, sugerujemy skorzystanie z autobusu linii 193, zatrzymującego się na przystanku „Urząd Skarbowy Nowa Huta". Jest on położony w odległości ok. 160 m od budynku Urzędu. Osobom jadących w przeciwnym kierunku, proponujemy wysiąść na przystanku „Os. Piastów", znajdującym się w pobliżu pętli tramwajowej. Znajduje się tam również przystanek autobusowy linii nr 159. Na przystanek końcowy „Os. Piastów" docierają również tramwaje linii nr 21, 52 i 64. Przystanki te są w odległości ok 250 m od budynku Urzędu.

    Wejścia do budynku

    Główne wejście do urzędu znajduje się w budynku A (wysoki budynek od strony pętli tramwajowej). Prowadzą do niego schody (9 stopni), przy których po obu stronach zamontowaliśmy poręcze. Do tego wejścia nie prowadzi pochylnia, co może stanowić przeszkodę w wejściu do budynku dla osób z niepełnosprawnością ruchową. Osobom ze szczególnymi potrzebami, sugerujemy skorzystanie z wejścia do budynku B, usytułowanego od strony parkingu. Przy tym wejściu znajduje się winda, dzięki której można dostać się na wyższe kondygnacje budynku B, np. na pierwsze piętro, na którym znajdują się sale obsługi urzędów.

    Korytarze, schody i windy

    Korytarze w obu częściach budynków na wszystkich kondygnacjach są szerokie i nie posiadają przeszkód mogących stanowić bariery architektoniczne. Zarówno w części wysokiej (budynku A) jak i w budynku niskim (budynek B) znajduje się winda. Nie posiadają systemu informacji głosowej informującej o piętrze na którym się zatrzymały. Obie posiadają przyciski z oznaczeniami dla osób niewidomych lub niedowidzących. Schody prowadzące na wyższe kondygnacje nie są oznaczone kontrastowo. Poręcze zamontowaliśmy tylko po jednej stronie.

    Sala obsługi

    Sala obsługi Małopolskiego Urzędu Skarbowego w Krakowie znajduje się w wysokim budynku A na I piętrze. Osoby korzystające z wejścia głównego, znajdującego się od strony pętli tramwajowej w budynku A, mogą skorzystać z windy lub schodów. Sala obsługi naszego Urzędu znajduje się po lewej stronie wyjścia z windy. Osobom ze szczególnymi potrzebami sugerujemy skorzystanie z wejścia do budynku B od strony parkingu. Przy tym wejściu znajduje się winda, dzięki której można wjechać na wyższe kondygnacje budynku wtym na I piętro. Mijając salę obsługi Urzędu Skarbowego Kraków – Nowa Huta, należy kierować się do budynku A. Prowadzą do niego jednoskrzydłowe, przeszklone drzwi otwierane ręcznie. Za nimi znajduje się hol połączony z korytarzem przylegającym do sali obsługi. Na stanowisku obsługi bezpośredniej zainstalowaliśmy pętlę indukcyjną, ułatwiającą komunikację z osobami niedosłyszącymi korzystającymi z dostosowanych do niej aparatów słuchowych. Nie posiada ono obniżonej lady. Obsługa osób ze szczególnymi potrzebami możliwa jest w pomieszczeniu przylegającym do sali obsługi.

    Toalety

    Toaleta częściowo przystosowana dla osób ze szczególnymi potrzebami znajduje się na parterze budynku A. Na pozostałych kondygnacjach w obu budynkach nie mamy takich toalet.

    Wstęp z psem asystującym

    Do budynku i jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

    Ewakuacja

    W budynku procedury uwzględniają ewakuację osób ze szczególnymi potrzebami.

    Masz uwagi, zgłoś je

    W przypadku zidentyfikowania bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym skontaktuj się z Anną Stolarczyk, koordynatorem dostępności w Izbie Administracji Skarbowej w Krakowie.

    Zgłoś to na adres e-mail dostepnosc.ias.krakow@mf.gov.pl lub telefonicznie +48 (12) 254 77-53.

    Każdy ma prawo poinformować o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno‑komunikacyjnej.

    Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, może złożyć osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy. We wniosku należy wykazać interesfaktyczny.

    Wniosek musi zawierać:

    • dane kontaktowe osoby zgłaszającej (imię, nazwisko, numer telefonu, e-mail),
    • wskazanie bariery, której dotyczy,
    • wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności.

    Tutaj znajdziesz Wniosek o zapewnienie dostępnościarchitektonicznej lub informacyjno – komunikacyjnej.

    Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością architektoniczną i informacyjno-komunikacyjną

    Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 14 dni. Jeśli w tym terminie nie będziemy mogli rozpatrzyć Twojego wniosku, powiadomimy Cię o przyczynach opóźnienia. Wyznaczymy nowy termin nie dłuższy niż 2 miesiące od daty zgłoszenia.

    Jeżeli nie będziemy mogli zapewnić dostępności architektonicznej lub informacyjno -komunikacyjnej, o którą wnioskujesz, poinformujemy Cię o tym i zaproponujemy Ci dostęp w alternatywny sposób.

    Jeżeli nasze działania nie będą dla Ciebie zadowalające, możesz złożyć skargę do Prezesa Zarządu PFRON. Możesz to zrobić w ciągu 30 dni od dnia, w którym:

    • upłynął nam termin na zapewnienie dostępności,
    • otrzymałeś odmowę zapewnienia dostępności.

    Informacja dla osób niesłyszących lub słabo słyszących

    Korzystanie z pomocy osoby przybranej

    Jeśli jesteś osobą uprawnioną tj. osobą doświadczającą trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, masz prawo do skorzystania z pomocy osoby przybranej w kontaktach z nami. Osobą przybraną jest osoba, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumienia z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw m.in. w organach administracji publicznej.

    Korzystanie z pomocy tłumacza PJM, SJM i SKOGN

    Jeżeli jesteś osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy, po przedstawieniu orzeczenia potwierdzającego niepełnosprawność:

    • masz prawo zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia usługi tłumacza PJM, SJM i SKOGN jeśli chcesz skorzystać z usług Urzędu; usługa tłumacza jest bezpłatna,
    • musisz to zrobić co najmniej na 3 dni robocze przed wizytą w naszej jednostce,
    • wskaż preferowaną przez Ciebie metodę komunikowania się z nami,
    • wskaż sprawę z którą chcesz przyjść do naszego urzędu oraztermin, kiedy tłumacz powinien Ci pomóc w komunikacji z nami podczas jej załatwiania.

    Zgłoszenie w tej sprawie możesz wnieść:

    • pisemnie na adres pocztowy: Naczelnik Małopolskiego Urzędu Skarbowego w Krakowie, os. Bohaterów Września 80, 31-621 Kraków 
    • na elektroniczną skrytkę ePUAP: /71wtqdv83o/SkrytkaESP.
    • w siedzibie urzędu na sali obsługi,
    • z konta osoby fizycznej na e-Urzędzie skarbowym przy użyciu pisma ogólnego.
    bip

    Informacje o publikacji dokumentu

     
    Data utworzenia: 03.07.2024 Data publikacji: 04.08.2020 11:22 Data ostatniej modyfikacji: 03.07.2024 10:03
    Autor: Monika Szuwart Osoba publikująca: Agnieszka Kopijka Osoba modyfikująca: Monika Agnnieszka Szuwart
    Rejestr zmian