- Małopolska Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) przedłuża pilotaż infolinii pod numerem 22 460 59 92.
- Test potrwa do 27 października.
- We wrześniu konsultanci małopolskiej KAS odebrali ponad 95% przychodzących połączeń (ponad 20 tysięcy telefonów). Klienci czekali na rozmowę średnio tylko 19 sekund.
Małopolska KAS podsumowała wrześniowy pilotaż infolinii. Od 4 do 29 września konsultanci telefoniczni w urzędach skarbowych odebrali ponad 20 tys. połączeń. Odbieralność telefonów wyniosła ponad 95%. Podatnicy czekali na połączenie średnio 19 sekund a rozmowa trwała przeciętnie poniżej 4 minut.
W oparciu o dobre wyniki wrześniowych testów, Ministerstwo Finansów (MF) zdecydowało o przedłużeniu pilotażu do końca października. Usługa została rozbudowana o możliwość połączenia z konsultantami z działu egzekucji.
Klienci KAS w woj. małopolskim korzystają z nowego modelu obsługi klienta telefonicznego. Zamiast dzwonić bezpośrednio do konkretnego urzędu skarbowego, łączą się z infolinią. KAS testuje dwa typu połączeń, standardowe oraz z potwierdzeniem tożsamości. Jeśli dzwoniący potwierdzi swoją tożsamość telePINem, konsultanci z urzędów skarbowych mogą udzielić mu bardziej spersonalizowanej informacji.
Pilotaż nowej infolinii to kolejny krok w dążeniu administracji skarbowej do doskonalenia obsługi i zapewnienia wyższej jakości usług.
Test nowego modelu komunikacji telefonicznej ma za zadanie dostarczyć KAS informacji o potrzebach klientów oraz o najlepszych możliwych rozwiązaniach, które administracja skarbowa może wprowadzić w przyszłości w zakresie obsługi telefonicznej.
Podstawowe informacje o infolinii:
Numer telefonu: 22 460 59 92
Koszt połączenia: jak za połączenie lokalne lub według taryfy operatora.
W skład oferowanych usług wchodzą dwa typy połączeń:
Bez potwierdzenia tożsamości:
- Ogólna informacja podatkowo-celna,
- Możliwość rezerwacji terminu wizyty w urzędzie skarbowym, co skraca czas oczekiwania na obsługę przy okienku.
Po potwierdzeniu tożsamości kodem telePIN z e-Urzędu Skarbowego:
- Indywidualna informacja podatkowo-celna.
- Informowanie o stanie realizacji nadpłaty z zeznań lub deklaracji podatkowych.
Ważne:
Klient samodzielnie ustawia kod telePIN po zalogowaniu się do e-Urzędu Skarbowego na stronie www.podatki.gov.pl.
Wraz z urzędami z woj. małopolskiego, infolinię testują jednostki KAS z woj. podlaskiego i wielkopolskiego.
****
Testy infolinii to kolejny etap programu „Klient w centrum uwagi KAS". Obecnie podatnicy mogą większość spraw (zaświadczenie, korespondencja w bieżących sprawach, informacja o mandatach drogowych itd.) załatwić online po zalogowaniu w e-Urzędzie Skarbowym na www.podatki.gov.pl
Informacji podatkowych i celnych niezmiennie udziela również Krajowa Informacja Skarbowa pod numerami:
- telefon stacjonarny 22 330 03 30 (z telefonów komórkowych),
- telefon stacjonarny 801 055 055 (z telefonów stacjonarnych),
- telefon stacjonarny +48 22 330 03 30 (z zagranicy).