Nowe zasady obługi podatnika
W związku z potrzebą zapewnienia podatnikom większego bezpieczeństwa oraz komfortu wprowadziliśmy nowe zasady obsługi w urzędach skarbowych.
Na wizytę w Urzędzie Skarbowym możesz umówić się korzystając z jednego z trzech możliwych sposobów:
- elektronicznie – dzięki usłudze Umów wizytę w urzędzie skarbowym
- telefonicznie – pod 22 330 03 30 - wybierz 1, następnie wybierz 8
- podczas osobistej wizyty w urzędzie w punkcie rezerwacji wizyt
Nie potrzebujesz umawiać wizyty w urzędzie, aby zostawić dokument w urnie (bez potwierdzenia odbioru) lub otrzymać potwierdzenie na swojej kopii w punkcie podawczym. Jeżeli chcesz wyjaśnić wątpliwości dotyczące złożonego dokumentu - umów wizytę.
Urząd Skarbowy Kraków-Podgórze przyjmuje umówionych klientów w:
- poniedziałek w godzinach 8:00 - 18:00
- wtorek - piątek w godzinach 8:00 - 15:00
Informujemy, że liczba miejsc postojowych na parkingu przy Urzędzie jest ograniczona. Zachęcamy do korzystania z komunikacji miejskiej.
Skargi i wnioski
Skargi i wnioski przyjmowane są przez Naczelnika Urzędu oraz Zastępców Naczelnika Urzędu po wcześniejszym umówieniu wizyty w Sekretariacie Naczelnika Urzędu pod nr telefonu 22 330 03 30.
- w poniedziałki w godzinach od 8:00 do 16:00
- oraz od wtorku do piątku w godzinach od 08:00 do 15:00.
Dyrektor Izby Administracji Skarbowej względnie Zastępca Dyrektora przyjmuje klientów zgłaszających skargi lub wnioski codziennie w godzinach urzędowania, a także w każdy poniedziałek w godzinach od 14.00 do 16.00 w siedzibie Izby Administracji Skarbowej w Krakowie przy ul. Wiślna 7, pok. 208.
Ze względów organizacyjnych uprzejmie prosimy o wcześniejszy kontakt z sekretariatem IAS pod nr telefonu: 12-42-20-047, 12-25-57-400.
Istnieje również możliwość ustalenia dogodnego dla klientów terminu przyjęcia w sprawach skarg i wniosków w godzinach późniejszych, po wcześniejszym uzgodnieniu terminu i godziny spotkania.
Rozpatrywaniem oraz koordynowaniem załatwiania skarg i wniosków dotyczących działalności Urzędów Skarbowych woj. małopolskiego oraz Małopolskiego Urzędu Celno – Skarbowego w Krakowie zajmuje się Dział Kontroli Wewnętrznej tut. Izby Administracji Skarbowej w budynku przy al. Krasińskiego 11b. Interesanci w sprawach skarg i wniosków są przyjmowani w pok.103,108,109,111 w godzinach od godz. 7.15 do 15.00, a także w każdy poniedziałek do godz. 16.00.
Skargi i wnioski, zarówno te nadsyłane pocztą jak i drogą elektroniczną, powinny zawierać imię, nazwisko (nazwę) i adres zamieszkania (w tym – kod pocztowy) wnoszącego skargę lub wniosek.
Zgodnie z przepisami ww. rozporządzenia skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu pocztowego pozostawione zostaną bez rozpatrzenia (§ 8 ust.1).
Składanie petycji
Przyjmowanie i rozpatrywanie petycji odbywa się zgodnie z przepisami ustawy z dnia 11 lipca 2014r. o petycjach (tj. Dz. U. z 2018 r., poz. 870).
Petycję składa się w formie pisemnej albo za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Przedmiotem petycji może być żądanie, w szczególności, zmiany przepisów prawa, podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji.
Petycja powinna zawierać:
- oznaczenie podmiotu wnoszącego petycję; jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać oznaczenie każdego z tych podmiotów oraz osobę reprezentującą podmiot wnoszący petycję;
- wskazanie miejsca zamieszkania albo siedziby podmiotu wnoszącego petycję oraz adresu do korespondencji; miejsce zamieszkania lub siedzibę każdego z podmiotów - o ile podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów;
- oznaczenie adresata petycji;
- wskazanie przedmiotu petycji.
Jeżeli przedmiot sprawy nie będzie dotyczyć właściwości Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Krakowie, sprawa zostanie przesłana do organu właściwego.
Petycje niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpatrzenia.