Izba Administracji Skarbowej w Krakowie zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej Urzędu Skarbowego w Zakopanem zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej Urzędu Skarbowego Zakopanem.
Data publikacji strony internetowej: 2017-03-01
Data ostatniej dużej aktualizacji: 2017-03-01
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą. Serwis Urzędu Skarbowego w Zakopanem w Krakowie jest zbudowany z dużej ilości podstron, na których zamieszczamy informacje od 2017 r. Niektóre podstrony serwisu, mogą nie być całkowicie dostępne, z powodu następujących niezgodności:
- niektóre dokumenty i multimedia nie są w pełni dostępne, ponieważ mogą pochodzić z różnych źródeł, zostały udostępnione przed rokiem 2019, są zbyt obszerne, grafiki nie mają tekstu alternatywnego, itp.,
- niektóre elementy strony mogą nie być w pełni dostępne, np. mają za niski kontrast, strona internetowa nie jest responsywna (nie dostosowuje się do wielkości okna przeglądarki), itp.,
- na niektórych elementach strony poruszanie się za pomocą klawiatury jest utrudnione.
Deklaracja dostępności
Data sporządzenia deklaracji: 2020-07-28
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2025-03-20
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny dokonanej przez organ sektora publicznego, na podstawie listy kontrolnej.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Masz uwagi, zgłoś je
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej skontaktuj się z Moniką Szuwart, koordynatorem dostępności cyfrowej w Izbie Administracji Skarbowej w Krakowie.
Zgłoś to na adres e-mail redakcja.ias.krakow@mf.gov.pl lub telefonicznie +48 (12) 255-74-56.
Każdy ma prawo zgłosić:
- uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wniosek o udostępnienie niedostępnej informacji w innej, alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej (imię, nazwisko, numer telefonu, e-mail),
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Tutaj znajdziesz Wniosek o zapewnienie dostępności.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością cyfrową
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie nie będziemy mogli rozpatrzyć Twojego wniosku, powiadomimy Cię o przyczynach opóźnienia. Wyznaczymy nowy termin nie dłuższy niż 2 miesiące od daty zgłoszenia.
Jeżeli nie będziemy mogli zapewnić dostępności cyfrowej, o którą wnioskujesz, zaproponujemy Ci dostęp do strony internetowej lub jej elementu w alternatywny sposób.
Jeżeli nasze działania nie będą dla Ciebie zadowalające, możesz zgłosić skargę do Izby Administracji Skarbowej w Krakowie.
Jeżeli nadal będziesz mieć uwagi do naszych działań, związanych z dostępnością cyfrową, możesz je zgłosić do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Budynek: Zakopane, ul. Szymony 14
Otoczenie i dojazd do urzędu
Budynek urzędu usytuowany jest przy ul. Szymony 14.
Jak dojechać do urzędu
Do urzędu można dojechać:
- własnym środkiem transportu –posiadamy duży bezpłatny parking wyłożony kostką brukową. Na parkingu wydzieliliśmy dwa miejsca przeznaczone dla osób niepełnosprawnych, które znajdują się przy wejściu głównym do budynku. Przygotowaliśmy również stojak dla 5 rowerów.
- komunikacją miejską – w odległości ok. 20 m od wjazdu na posesję znajduje się przystanek „Szymony Teatr im. St. Witkiewicza" na którym zatrzymuje się autobus linii nr 19. Od przystanku do urzędu prowadzi chodnik z kostki brukowej.
Wejścia do budynku
Do głównego wejścia prowadzą z dwóch stron siedmiostopniowe schody. Nie posiadają kontrastowych oznaczeń. Wyposażone są w dwie poręcze. Jedna z nich zamontowana jest na wewnętrznej ścianie murku na wysokości 110 cm, druga na wysokości 125 cm zamontowana od góry na murku zewnętrznym. Przed głównym wejściem wyznaczone zostały po przeciwnych stronach budynku dwa miejsca parkingowe przeznaczone dla osób niepełnosprawnych. Posiadają wyłącznie oznaczenie znakiem pionowym. Barierę może stanowić szerokość tych miejsc i nie wystarczająco obniżony krawężnik prowadzący do podjazdu. Brak całkowitego zadaszenia nad podjazdem może stanowić przeszkodę w swobodnym przemieszczeniu się do głównego wejścia do budynku podczas złych warunków atmosferycznych (dużych opadów śniegu itp.) . Do budynku prowadzą dwie pary ciężkich drzwi dwuskrzydłowych antypanicznych, otwieranych ręcznie na zewnątrz. Na drzwiach zewnętrznych klamka zamontowana jest na wysokości 112 cm. Przy drzwiach zamontowaliśmy dzwonek na wysokości 96 cm. Uruchamiając go, osoba ze szczególnymi potrzebami może przywołać pracownika do pomocy w ich otwarciu. Podobną funkcję spełnia domofon zamontowany na ścianie budynku z prawej strony wejścia głównego na wysokości 141 cm. Wejście wydziela wspólny wiatrołap. Jego rozmiary mogą nie zapewniać niezbędnej przestrzeni manewrowej. Barierę stanowią również wycieraczki gumowe z oczkami o średnicy 3,5 cm osadzone w podsadzce. Za nim znajduje się sala obsługi.
Korytarze, schody i windy
Osoby niepełnosprawne ruchowo mogą swobodnie poruszać się po korytarzach obiektu na wszystkich kondygnacjach budynku. Wejście na piętra możliwe jest po schodach oraz windą. Schody nie są oznaczone kontrastowo. Wyposażone są w poręcz zamontowaną po prawej stronie na wysokości 103 cm. Przestrzeń manewrowa przed windą pozwala na swobodne poruszanie się. Dźwig osobowy posiada wewnętrzny panel sterujący wyposażony w dodatkowe oznakowanie w języku Braille'a dla osób niewidomych i niedowidzących bez informacji głosowej. Na każdej kondygnacji znajdują się drzwi przeszklone otwierane ręcznie.
Sala obsługi
Sala obsługi podatników usytuowana jest na parterze przy wejściu głównym. Stanowiska obsługi nie są wyposażone w obniżone lady. Przygotowaliśmy na sali stolik, przy którym możemy obsłużyć osobę ze szczególnymi potrzebami. Przy nim zamontowaliśmy uchwyt na laskę lub kule. Na stanowisku nr 4 zainstalowaliśmy pętlę indukcyjną ułatwiającą komunikację z osobą niedosłyszącą używającą przystosowany do tego celu aparat słuchowy. Na sali obsługi przygotowaliśmy kącik dla dzieci. Sala obsługi jest miejscem, do którego klienci mogą swobodnie dotrzeć. Wejście na wyższe kondygnacje budynku możliwe jest wyłącznie w towarzystwie pracownika urzędu.
Toalety
Obok sali obsługi znajduje się toaleta częściowo przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami. Barierę w skorzystaniu z niej może stanowić: nie za duży obszar manewrowy dla wózków inwalidzkich, za wysoko zamontowane włącznik światła, lustro, suszarka do rąk oraz dozownik mydła. Toaleta została wyposażona w dzwonek zamontowany na wysokości 84 cm, pozwalający na przywołanie pomocy w razie potrzeby. Przygotowaliśmy również przewijak dla niemowląt zamontowany do ściany na wysokości 80 cm.
Wstęp z psem asystującym
Do budynku i jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Ewakuacja
W budynku procedury uwzględniają ewakuację osób ze szczególnymi potrzebami.
Masz uwagi, zgłoś je
W przypadku zidentyfikowania bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym skontaktuj się z Anną Stolarczyk, koordynatorem dostępności w Izbie Administracji Skarbowej w Krakowie.
Zgłoś to na adres e-mail dostepnosc.ias.krakow@mf.gov.pl lub telefonicznie +48 (12) 254 77-53.
Każdy ma prawo poinformować o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno‑komunikacyjnej.
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, może złożyć osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy. We wniosku należy wykazać interes faktyczny.
Wniosek musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej (imię, nazwisko, numer telefonu, e-mail),
- wskazanie bariery, której dotyczy,
- wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością architektoniczną i informacyjno-komunikacyjną
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 14 dni. Jeśli w tym terminie nie będziemy mogli rozpatrzyć Twojego wniosku, powiadomimy Cię o przyczynach opóźnienia. Wyznaczymy nowy termin nie dłuższy niż 2 miesiące od daty zgłoszenia.
Jeżeli nie będziemy mogli zapewnić dostępności architektonicznej lub informacyjno -komunikacyjnej, o którą wnioskujesz, poinformujemy Cię o tym i zaproponujemy Ci dostęp w alternatywny sposób.
Jeżeli nasze działania nie będą dla Ciebie zadowalające, możesz złożyć skargę do Prezesa Zarządu PFRON. Możesz to zrobić w ciągu 30 dni od dnia, w którym:
- upłynął nam termin na zapewnienie dostępności,
- otrzymałeś odmowę zapewnienia dostępności.
Informacja dla osób niesłyszących lub słabo słyszących
Korzystanie z pomocy osoby przybranej
Jeśli jesteś osobą uprawnioną tj. osobą doświadczającą trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, masz prawo do skorzystania z pomocy osoby przybranej w kontaktach z nami. Osobą przybraną jest osoba, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumienia z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw m.in. w organach administracji publicznej.
Korzystanie z pomocy tłumacza PJM, SJM i SKOGN
Jeżeli jesteś osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy, po przedstawieniu orzeczenia potwierdzającego niepełnosprawność:
- masz prawo zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia usługi tłumacza PJM, SJM i SKOGN jeśli chcesz skorzystać z usług Urzędu; usługa tłumacza jest bezpłatna,
- musisz to zrobić co najmniej na 3 dni robocze przed wizytą w naszej jednostce,
- wskaż preferowaną przez Ciebie metodę komunikowania się z nami,
- wskaż sprawę z którą chcesz przyjść do naszego urzędu oraz termin, kiedy tłumacz powinien Ci pomóc w komunikacji z nami podczas jej załatwiania.
Zgłoszenie w tej sprawie możesz wnieść:
- pisemnie na adres pocztowy: Naczelnik Urzędu Skarbowego w Zakopanem, ul. Szymony 14, 34-500 Zakopane,
- na skrytkę ePUAP na adres: /uo1366mehz/SkrytkaESP,
- Adres do doręczeń elektronicznych (ADE): AE:PL-12565-51802-WIGTT-32
- w siedzibie urzędu: ul. Szymony 14, 34-500 Zakopane,
- z konta osoby fizycznej na e-Urzędzie skarbowym przy użyciu pisma ogólnego,
- z konta na PUESC.