Urząd Skarbowy w Proszowicach pracuje :
poniedziałek 8.00 - 18.00
wtorek -piątek 8.00 - 15.00
Naczelnik Urzędu przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w pokoju Nr 103 I piętro, w kazdy poniedziałek w godz. 14.00-15.00
Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Krakowie względnie Zastępca Dyrektora przykmuje interesantów w sprawie skarg i wniosków w każdy poniedziłek w godz. 14.00-16.00 Kraków, ul. Wislna 7
Sposób przyjmowania i załatwiania spraw regulują w szczególnosci poniższe przepisy:
- Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa ( tekst jednolity Dz. U. z 2017 r. poz. 201),
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. z. Z 2016 r. poz.23 z późn. zm.),
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 roku w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. Nr 5, poz. 46)
- Zarządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 28 lutego 2017 r. w sprawie wprowadzenia instrukcji kancelaryjnej izby administracji skarbowej, urzędów skarbowych i urzędów celno-skarbowych oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwum zakładowego izby administracji skarbowej,
- Regulamin Organizacyjny Urzędu Skarbowego w Proszowicach.
Sprawy w Urzędzie załatwiane są zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, przy poszanowaniu ogólnych zasad określonych w Ordynacji Podatkowej.
Załatwienie sprawy wymagającej przeprowadzenia postępowania dowodowego powinno nastąpić bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w ciągu miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania, chyb, że przepisy powyższej ustawy stanowią inaczej ( art 139 §1 Ordynacji). Niezwłocznie powinny być załatwiane sprawy, które mogą być rozpatrzone na podstawie dowodów przedstawionych przez stronę lub na podstawie faktów powszechnie znanych i dowodów znanych z urzędu organowi prowadzącemu postępowanie ( art 139 §2 Ordynacji). W przypadku niezałatwienia sprawy we właściwym terminie urząd ma obowiązek zawiadomienia strony o przyczynach niedotrzymania terminu, wskazując nowy termin załatwienia sprawy ( art.140 §1 Ordynacji). Do terminu, w którym ma być wydana decyzja nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa podatkowego do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnienia spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu( art.139 §4).
Na niezałatwienie sprawy we właściwym terminie służy stronie ponaglenie do organu wyższego stopnia - jeżeli sprawa nie została załatwiona przez Izbę Skarbowa - do Ministra Finansów ( art 141 §1 Ordynacji).
Postępowanie wszczynane jest na wniosek strony lub z urzędu. Wymogi formalne podania przewidują co najmniej wskazanie w nim treści żądania, osoby od której pochodzi oraz jej adresu. Przepisy szczególne mogą określać dodatkowe wymagania jakie winno spełniać podanie . Przy postępowaniu odwoławczym, odwołanie wnosi się do Dyrektora Izba Skarbowej za pośrednictwem organu pierwszej instancji, który wydał decyzję.
Bezpośrednia obsługa informacyjna i kancelaryjna podatników odbywa się na parterze siedziby Urzędu - Dział Obsługi Bezpośredniej i Wymiany Międzynarodowej - gdzie wydzielone są stanowiska obsługujące podatników w zakresie:
- udzielania informacji interesantom o sposobie załatwiania spraw w urzędzie,
- przyjmowania formularzy, pism i innych dokumentów,
- wydawanie potrzebnych formularzy i druków podatkowych,
- wydawania zaświadczeń,
- przyjmowanie korespondencji napływającej droga pocztową.
Korespondencja może być przekazywana do Urzędu : osobiście, droga pocztową, telefaksową i elektroniczną - z uwzględnieniem procedur zapisanych w przepisach o ochronie informacji niejawnych.