Jak załatwić sprawę w Urzędzie Skarbowym w Oświęcimiu

    Jak załatwić sprawę w Urzędzie Skarbowym w Oświęcimiu

    Jak załatwić sprawę w Urzędzie Skarbowym w Oświęcimiu

    Nowe zasady obługi podatnika

    W związku z potrzebą zapewnienia podatnikom większego bezpieczeństwa oraz komfortu wprowadziliśmy nowe zasady obsługi w urzędach skarbowych.

    Na wizytę w Urzędzie Skarbowym możesz umówić się korzystając z jednego z trzech możliwych sposobów:

    • elektronicznie – dzięki usłudze Umów wizytę w urzędzie skarbowym
    • telefonicznie – pod numerami telefonu: 22 330 03 30 - wybierz 1, następnie wybierz 8
    • podczas osobistej wizyty w urzędzie w punkcie rezerwacji wizyt

    Nie potrzebujesz umawiać wizyty w urzędzie, aby zostawić dokument w urnie (bez potwierdzenia odbioru). Jeżeli chcesz wyjaśnić wątpliwości dotyczące złożonego dokumentu - umów wizytę.

    Urząd Skarbowy w Oświęcimiu przyjmuje umówionych klientów w:

    • poniedziałek w godzinach 8:00 - 18:00
    • wtorek - piątek w godzinach 8:00 - 15:00

    Sprawy w Urzędzie załatwiane są zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa przy poszanowaniu zasad, tj.: praworządności, terminowości, prowadzenia postępowania w sposób budzący zaufanie do

    organu podatkowego, zapewnienia stronie czynnego udziału w każdym stadium postępowania oraz podjęcia niezbędnych działań w celu dokładnego wyjaśnienia stanu faktycznego prowadzonej sprawy.
    Sposób przyjmowania i załatwiania spraw regulują poniższe przepisy:
    1. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity: Dz. U. 2019 poz. 900 z późn. zm.);
    2. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2020 r. poz. 256 z późn. zm.);
    3. Zarządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 28 lutego 2017r.w sprawie wprowadzenia instrukcji kancelaryjnej izb administracji skarbowej, urzędów skarbowych i urzedów celno-skarbowych oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwum zakładowego izb administracji skarbowej (Dz. Urz. Min. Roz. i Fin. z 2017r. poz. 43);
    4. Zarządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 28 lutego 2017r. w sprawie wprowadzenia jednolitego rzeczowego wykazu akt w izbach administracji skarbowej, urzędach skarbowych i urzędach celno-skarbowych (Dz. Urz. Min. Roz. i Fin. z 2017r. poz. 44);
    5. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5,  poz.46).
    Zaświadczenia wydawane są nie później niż w terminie siedmiu dni od daty złożenia wniosku;
    Załatwienie sprawy wymagającej przeprowadzenia postępowania powinno nastąpić bez zbędnej zwłoki, jednakże nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej;
    postępowanie podatkowe wszczyna się na wniosek strony, lub z urzędu.  Przy postępowaniu odwoławczym, odwołanie wnosi się do Dyrektora Izby Administracji Skarbowej za pośrednictwem organu pierwszej instancji tj. Naczelnika Urzędu Skarbowego, zgodnie z właściwością miejscową podatnika.
     
    bip

    Informacje o publikacji dokumentu

     
    Data utworzenia: 06.06.2017 Data publikacji: 03.07.2015 12:15 Data ostatniej modyfikacji: 21.10.2024 09:05
    Autor: Małgorzata Piórowska Osoba publikująca: Artur Ozga Osoba modyfikująca: Agnieszka Kopijka
    Rejestr zmian