Izba Administracji Skarbowej w Krakowie zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej Urzędu Skarbowego w Oświęcimiu, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (j.t. Dz.U z 2023, poz.1440).
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej Urzędu Skarbowego w Oświęcimiu.
Data publikacji strony internetowej: 2017-03-01
Data ostatniej dużej aktualizacji: 2017-03-01
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą. Serwis internetowy Urzędu Skarbowego w Oświęcimiu jest zbudowany z dużej ilości podstron, na których zamieszczamy informacje od 2017 r. Niektóre podstrony serwisu, mogą nie być całkowicie dostępne, z powodu następujących niezgodności:
- niektóre dokumenty i multimedia nie są w pełni dostępne, ponieważ mogą pochodzić z różnych źródeł, zostały udostępnione przed rokiem 2019, są zbyt obszerne, grafiki nie mają tekstu alternatywnego, itp.,
- niektóre elementy strony mogą nie być w pełni dostępne, np. mają za niski kontrast, strona internetowa nie jest responsywna (nie dostosowuje się do wielkości okna przeglądarki), itp.,
- na niektórych elementach strony poruszanie się za pomocą klawiatury jest utrudnione.
Deklaracja dostępności
Data sporządzenia deklaracji: 2020-07-28
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2024-03-27
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny dokonanej przez organ sektora publicznego.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Masz uwagi, zgłoś je
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej skontaktuj się z Moniką Szuwart, koordynatorem dostępności cyfrowej w Izbie Administracji Skarbowej w Krakowie.
Zgłoś to na adres e-mail redakcja.ias.krakow@mf.gov.pl lub telefonicznie +48 (12) 255-74-56.
Każdy ma prawo zgłosić:
- uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wniosek o udostępnienie niedostępnej informacji w innej, alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej (imię, nazwisko, numer telefonu, e-mail),
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Tutaj znajdziesz Wniosek o zapewnienie dostępności.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością cyfrową
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie nie będziemy mogli rozpatrzyć Twojego wniosku, powiadomimy Cię o przyczynach opóźnienia. Wyznaczymy nowy termin nie dłuższy niż 2 miesiące od daty zgłoszenia.
Jeżeli nie będziemy mogli zapewnić dostępności cyfrowej, o którą wnioskujesz, zaproponujemy Ci dostęp do strony internetowej lub jej elementu w alternatywny sposób.
Jeżeli nasze działania nie będą dla Ciebie zadowalające, możesz zgłosić skargę do Izby Administracji Skarbowej w Krakowie.
Jeżeli nadal będziesz mieć uwagi do naszych działań, związanych z dostępnością cyfrową, możesz je zgłosić do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Budynek ul. Plebańska 2, 32-600 Oświęcim
Otoczenie i dojazd do urzędu
Budynek usytuowany jest przy ul. Plebańskiej 2 w Oświęcimiu, w centrum miasta. Wejście główne do budynku dostępne jest od ulicy Solskiego lub od ulicy Dąbrowskiego.
Jak dojechać do urzędu
Do urzędu dojedziesz:
- własnym środkiem transportu – Urząd nie posiada parkingu. Na Rynku Głównym oraz wzdłuż ulicy Solskiego dostępne są miejsca parkingowe płatne.
- Na parkingu przy ulicy Solskiego jest wydzielone jedno stanowisko parkingowe przeznaczone dla osób z niepełnosprawnościami.
- Przed budynkiem Urzędu na chodniku od ul. Dąbrowskiego jest zamontowany stojak na rowery.
- komunikacją miejską – najbliższy przystanek jest przy ul. Dąbrowskiego około 60 m od budynku Urzędu. Do Urzędu można dojechać autobusem komunikacji miejskiej linii nr 1, 8.
Z przystanku do budynku Urzędu można dojść chodnikiem wzdłuż ulicy Dąbrowskiego lub ulicy Solskiego. Chodniki prowadzące do budynku są wykonane z kostki brukowej, granitowej i nie są wyposażone w ścieżki naprowadzające dla osób niewidomych i słabowidzących.
Do wejścia do budynku prowadzą schody – dwa stopnie oraz podjazd dla osób z niepełnosprawnością ruchową.
Wejścia do budynku
Wejść do budynku można od ulicy Solskiego oraz od ulicy Dąbrowskiego.
Do wejścia do budynku prowadzą schody – dwa stopnie oraz podjazd dla osób z niepełnosprawnością ruchową. Drzwi o szerokości 90 cm są otwierane ręcznie, posiadają klamkę w kształcie litery C. Za drzwiami znajduje się przedsionek, a następnie drzwi dwuskrzydłowe wahadłowe, otwierane ręcznie, wyposażone w klamki w kształcie litery C.
Wyjście z przedsionka prowadzi bezpośrednio na salę obsługi, gdzie można uzyskać wszelkie niezbędne informacje.
Wejście do budynku od ul. Plebańskiej nie jest udostępnione i nie jest przystosowane dla osób ze szczególnymi potrzebami.
Korytarze, schody i windy
Budynek nie posiada wind, platform. Osoby niepełnosprawne ruchowo mogą swobodnie poruszać się jedynie w obrębie sali obsługi usytuowanej na parterze. Wejścia na piętra są możliwe wyłącznie po schodach.
Sala obsługi
Sala obsługi znajduje się na parterze budynku. Wchodząc do budynku od ul. Solskiego lub ulicy Dąbrowskiego wchodzimy bezpośrednio na salę obsługi. Na sali obsługi pierwsze stanowisko po prawej stronie (okienko Nr 1) wyposażone jest w pętlę indukcyjną.
Stanowiska na sali obsługi posiadają wysoką ladę, nie są przystosowane do obsługi osób z niepełnosprawnością ruchową.
Pracownicy Urzędu zapewniają obsługę osób z niepełnosprawnościami, minimalizują niedogodności wynikające z niedostosowania architektonicznego stanowisk pracy.
Toalety
Toaleta jest na poziomie parteru, na wprost wejścia głównego. Toaleta jest wyposażona w przewijak dla dziecka. Toaleta nie jest dostosowana dla osób z niepełnosprawnością ruchową (brak wystarczającej przestrzeni manewrowej).
Wstęp z psem asystującym
Do budynku i jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Ewakuacja
W budynku procedury uwzględniają ewakuację osób ze szczególnymi potrzebami.
Masz uwagi, zgłoś je
W przypadku zidentyfikowania bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym skontaktuj się z Anną Stolarczyk, koordynatorem dostępności w Izbie Administracji Skarbowej w Krakowie.
Zgłoś to na adres e-mail dostepnosc.ias.krakow@mf.gov.pl lub telefonicznie +48 (12) 254 77-53.
Każdy ma prawo poinformować o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno‑komunikacyjnej.
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, może złożyć osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy. We wniosku należy wykazać interesfaktyczny.
Wniosek musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej (imię, nazwisko, numer telefonu, e-mail),
- wskazanie bariery, której dotyczy,
- wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością architektoniczną i informacyjno-komunikacyjną
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 14 dni. Jeśli w tym terminie nie będziemy mogli rozpatrzyć Twojego wniosku, powiadomimy Cię o przyczynach opóźnienia. Wyznaczymy nowy termin nie dłuższy niż 2 miesiące od daty zgłoszenia.
Jeżeli nie będziemy mogli zapewnić dostępności architektonicznej lub informacyjno -komunikacyjnej, o którą wnioskujesz, poinformujemy Cię o tym i zaproponujemy Ci dostęp w alternatywny sposób.
Jeżeli nasze działania nie będą dla Ciebie zadowalające, możesz złożyć skargę do Prezesa Zarządu PFRON. Możesz to zrobić w ciągu 30 dni od dnia, w którym:
- upłynął nam termin na zapewnienie dostępności,
- otrzymałeś odmowę zapewnienia dostępności.
Informacja dla osób niesłyszących lub słabo słyszących
Korzystanie z pomocy osoby przybranej
Jeśli jesteś osobą uprawnioną tj. osobą doświadczającą trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, masz prawo do skorzystania z pomocy osoby przybranej w kontaktach z nami. Osobą przybraną jest osoba, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumienia z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw m.in. w organach administracji publicznej.
Korzystanie z pomocy tłumacza PJM, SJM i SKOGN
Jeżeli jesteś osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy, po przedstawieniu orzeczenia potwierdzającego niepełnosprawność:
- masz prawo zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia usługi tłumacza PJM, SJM i SKOGN jeśli chcesz skorzystać z usług Urzędu; usługa tłumacza jest bezpłatna,
- musisz to zrobić co najmniej na 3 dni robocze przed wizytą w naszej jednostce,
- wskaż preferowaną przez Ciebie metodę komunikowania się z nami,
- wskaż sprawę z którą chcesz przyjść do naszego urzędu oraztermin, kiedy tłumacz powinien Ci pomóc w komunikacji z nami podczas jej załatwiania.
Zgłoszenie w tej sprawie możesz wnieść:
- pisemnie na adres: Naczelnika Urzędu Skarbowego w Oświęcimiu, ul. Plebańska 2, 32-600 Oświęcim,
- na elektroniczną skrytkę ePUAP: /f109f8abqt/SkrytkaESP,
- w siedzibie urzędu na sali obsługi,
- z konta osoby fizycznej na e-Urzędzie skarbowym przy użyciu pisma ogólnego.