Deklaracja dostępności strony Urzędu Skarbowego w Olkuszu

    Deklaracja dostępności strony Urzędu Skarbowego w Olkuszu

    Deklaracja dostępności strony Urzędu Skarbowego w Olkuszu

    Izba Administracji Skarbowej w Krakowie zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej Urzędu Skarbowego w Olkuszu zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (j.t. Dz.U z 2023, poz.1440).

    Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej Urzędu Skarbowego w Olkuszu.

    Data publikacji strony internetowej: 2017-03-01

    Data ostatniej dużej aktualizacji: 2017-03-01

    Status pod względem zgodności z ustawą

    Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą. Serwis internetowy Urzędu Skarbowego w Olkuszu jest zbudowany z dużej ilości podstron, na których zamieszczamy informacje od 2017 r. Niektóre podstrony serwisu, mogą nie być całkowicie dostępne, z powodu następujących niezgodności:

    • niektóre dokumenty i multimedia nie są w pełni dostępne, ponieważ mogą pochodzić z różnych źródeł, zostały udostępnione przed rokiem 2019, są zbyt obszerne, grafiki nie mają tekstu alternatywnego, itp.,
    • niektóre elementy strony mogą nie być w pełni dostępne, np. mają za niski kontrast, strona internetowa nie jest responsywna (nie dostosowuje się do wielkości okna przeglądarki), itp.,
    • na niektórych elementach strony poruszanie się za pomocą klawiatury jest utrudnione.

    Deklaracja dostępności

    Data sporządzenia deklaracji: 2020-07-28

    Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2024-03-27

    Deklarację sporządzono na podstawie samooceny dokonanej przez organ sektora publicznego.

    Skróty klawiaturowe

    Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

    Masz uwagi, zgłoś je

    W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej skontaktuj się z Moniką Szuwart, koordynatorem dostępności cyfrowej w Izbie Administracji Skarbowej w Krakowie.

    Zgłoś to na adres e-mail redakcja.ias.krakow@mf.gov.pl lub telefonicznie +48 (12) 255-74-56.

    Każdy ma prawo zgłosić:

    • uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
    • żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
    • wniosek o udostępnienie niedostępnej informacji w innej, alternatywnej formie.

    Żądanie musi zawierać:

    • dane kontaktowe osoby zgłaszającej (imię, nazwisko, numer telefonu, e-mail),
    • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy,
    • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

    Tutaj znajdziesz Wniosek o zapewnienie dostępności.

    Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością cyfrową

    Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie nie będziemy mogli rozpatrzyć Twojego wniosku, powiadomimy Cię o przyczynach opóźnienia. Wyznaczymy nowy termin nie dłuższy niż 2 miesiące od daty zgłoszenia.

    Jeżeli nie będziemy mogli zapewnić dostępności cyfrowej, o którą wnioskujesz, zaproponujemy Ci dostęp do strony internetowej lub jej elementu w alternatywny sposób.

    Jeżeli nasze działania nie będą dla Ciebie zadowalające, możesz zgłosić skargę do Izby Administracji Skarbowej w Krakowie.

    Jeżeli nadal będziesz mieć uwagi do naszych działań, związanych z dostępnością cyfrową, możesz je zgłosić do Rzecznika Praw Obywatelskich.

    Dostępność architektoniczna

    Budynek ul. Budowlanych 2, 32-300 Olkusz

    Otoczenie i dojazd do urzędu

    Budynek urzędu usytuowany jest przy ul. Budowlanych 2 w Olkuszu w obrębie centrum miasta, w odległości ok 1 km od rynku.

    Jak dojechać do urzędu

    • własnym środkiem transportu – urząd dysponuje dwoma parkingami, z jednego korzystają pracownicy, drugi jest ogólnodostępny. Na każdym z parkingów wydzielone i oznakowane jest jedno miejsce dla osób niepełnosprawnych. Korzystanie z miejsc postojowych na parkingach jest bezpłatne. Na chodniku przed wejściem głównym do urzędu znajduje się stanowisko do pozostawienia rowerów.
    • komunikacją miejską – przystanek autobusowy znajduje się w odległości ok. 50 m od wejścia głównego do budynku. Linia autobusowa, którą dojeżdżamy do urzędu to PS.

    Z przystanku do budynku urzędu można dojść chodnikiem wzdłuż ulicy Kolorowej,  a następnie po przejściu przez ulicę Budowlanych znajdujemy się przed wejściem głównym. Chodniki prowadzące do budynku są wykonane z kostki brukowej i nie są wyposażone w ścieżki naprowadzające dla osób niewidomych i słabowidzących.

    Do wejścia do budynku prowadzą czterostopniowe schody oraz pochylnia dla osób z niepełnosprawnością ruchową.

    Wejścia do budynku

    Wejście główne do budynku znajduje się w odległości ok 10 m od ul. Budowlanych przebiegającej tuż przy budynku. Do wejścia od ulicy prowadzi szeroki chodnik z kostki brukowej oraz czterostopniowe schody, które stanowią barierę dla osób z niepełnosprawnością ruchową poruszających się na wózkach. Po jednej stronie schodów zamocowana jest barierka. Alternatywnym wejściem do budynku jest pochylnia z kostki brukowej ułożonej wzdłuż jednego ze skrzydeł budynku umożliwiająca osobom poruszającym się na wózkach dostanie się do wewnętrza. Krawężniki przy wjeździe na pochylnię  oraz na całej szerokości chodnika przed wejściem głównym budynku są odpowiednio obniżone. Do budynku wchodzi się przez dwuskrzydłowe ręcznie otwierane drzwi – skrzydło wejściowe ma szerokość 80 cm. W razie konieczności istnieje możliwość otwarcia drugiego skrzydła drzwi. W przedsionku za drzwiami wejściowymi po prawej stronie znajduje się pomieszczenie ochrony czynne w godzinach pracy urzędu, gdzie można uzyskać podstawowe informacje odnośnie możliwości załatwienia sprawy oraz drugie drzwi o szerokości 85 cm, również z możliwością ręcznego otwarcia drugiego skrzydła. Barierę mogą stanowić progi przy drzwiach wejściowych oraz drzwiach przedsionka.

    Korytarze, schody i windy

    Budynek nie posiada windy. Przemieszczanie się na wyższe kondygnacje możliwe jest wyłącznie po schodach. Osoby z niepełnosprawnościami swobodnie mogą się poruszać jedynie w obrębie parteru budynku i na sali obsługi.

    Sala obsługi

    Sala obsługi usytuowana jest na parterze budynku i jest widoczna od wejścia. Prowadzi do niej niewielki hol oraz drzwi o szerokości 85 cm z możliwością otwarcia drugiego skrzydła

    w razie konieczności. Przeszkodą może okazać się niewielki próg. Stanowiska obsługi nie są  zaprojektowane w  sposób uniwersalny – nie posiadają obniżonych lad oraz innych udogodnień dla osób ze szczególnymi potrzebami. Na stanowiskach obsługi znajduje się informacja dotycząca zainstalowania pętli indukcyjnej oraz o kąciku dla dzieci. Pracownicy Urzędu zapewniają obsługę osób z niepełnosprawnościami, minimalizują niedogodności wynikające z niedostosowania architektonicznego stanowisk pracy.

    Toalety

    Jedyna toaleta w budynku przeznaczona dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się na parterze budynku, w niedalekim sąsiedztwie sali obsługi. Toaleta jest podzielona na dwa oddzielne pomieszczenia. Nie spełnia też wielu innych kryteriów przewidzianych dla osób ze szczególnymi potrzebami związanych z zamontowanymi w niej sprzętami w postaci: umywalki, muszli, poręczy, wyłączników, lustra.

    Wstęp z psem asystującym

    Do budynku i jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

    Ewakuacja

    W budynku procedury uwzględniają ewakuację osób ze szczególnymi potrzebami.

    Masz uwagi, zgłoś je

    W przypadku zidentyfikowania bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym skontaktuj się z Anną Stolarczyk, koordynatorem dostępności w Izbie Administracji Skarbowej w Krakowie.

    Zgłoś to na adres e-mail dostepnosc.ias.krakow@mf.gov.pl lub telefonicznie +48 (12) 254 77-53.

    Każdy ma prawo poinformować o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno‑komunikacyjnej.

    Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, może złożyć osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy. We wniosku należy wykazać interesfaktyczny.

    Wniosek musi zawierać:

    • dane kontaktowe osoby zgłaszającej (imię, nazwisko, numer telefonu, e-mail),
    • wskazanie bariery, której dotyczy,
    • wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności.

    Tutaj znajdziesz Wniosek o zapewnienie dostępnościarchitektonicznej lub informacyjno – komunikacyjnej.

    Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością architektoniczną i informacyjno-komunikacyjną

    Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 14 dni. Jeśli w tym terminie nie będziemy mogli rozpatrzyć Twojego wniosku, powiadomimy Cię o przyczynach opóźnienia. Wyznaczymy nowy termin nie dłuższy niż 2 miesiące od daty zgłoszenia.

    Jeżeli nie będziemy mogli zapewnić dostępności architektonicznej lub informacyjno -komunikacyjnej, o którą wnioskujesz, poinformujemy Cię o tym i zaproponujemy Ci dostęp w alternatywny sposób.

    Jeżeli nasze działania nie będą dla Ciebie zadowalające, możesz złożyć skargę do Prezesa Zarządu PFRON. Możesz to zrobić w ciągu 30 dni od dnia, w którym:

    • upłynął nam termin na zapewnienie dostępności,
    • otrzymałeś odmowę zapewnienia dostępności.

    Informacja dla osób niesłyszących lub słabo słyszących

    Korzystanie z pomocy osoby przybranej

    Jeśli jesteś osobą uprawnioną tj. osobą doświadczającą trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, masz prawo do skorzystania z pomocy osoby przybranej w kontaktach z nami. Osobą przybraną jest osoba, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumienia z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw m.in. w organach administracji publicznej.

    Korzystanie z pomocy tłumacza PJM, SJM i SKOGN

    Jeżeli jesteś osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy, po przedstawieniu orzeczenia potwierdzającego niepełnosprawność:

    • masz prawo zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia usługi tłumacza PJM, SJM i SKOGN jeśli chcesz skorzystać z usług Urzędu; usługa tłumacza jest bezpłatna,
    • musisz to zrobić co najmniej na 3 dni robocze przed wizytą w naszej jednostce,
    • wskaż preferowaną przez Ciebie metodę komunikowania się z nami,
    • wskaż sprawę z którą chcesz przyjść do naszego urzędu oraztermin, kiedy tłumacz powinien Ci pomóc w komunikacji z nami podczas jej załatwiania.

    Zgłoszenie w tej sprawie możesz wnieść:

    • pisemnie na adres: Naczelnik Urzędu Skarbowego w Olkuszu, ul. Budowlanych 2, 32-300 Olkusz,  
    • na elektroniczną skrytkę ePUAP: /7h06kk1aje/Skrytka ESP,
    • w siedzibie urzędu nasSali obsługi,
    • z konta osoby fizycznej na e-Urzędzie skarbowym przy użyciu pisma ogólnego,
    • z konta na PUESC.
    bip

    Informacje o publikacji dokumentu

     
    Data utworzenia: 03.07.2024 Data publikacji: 29.07.2020 10:58 Data ostatniej modyfikacji: 03.07.2024 09:16
    Autor: Monika Szuwart Osoba publikująca: Agnieszka Kopijka Osoba modyfikująca: Monika Agnnieszka Szuwart
    Rejestr zmian