Izba Administracji Skarbowej w Krakowie zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej Urzędu Skarbowego w Olkuszu zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej Urzędu Skarbowego w Olkuszu.
Data publikacji strony internetowej: 2017-03-01
Data ostatniej dużej aktualizacji: 2017-03-01
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą. Serwis internetowy Urzędu Skarbowego w Olkuszu jest zbudowany z dużej ilości podstron, na których zamieszczamy informacje od 2017 r. Niektóre podstrony serwisu, mogą nie być całkowicie dostępne, z powodu następujących niezgodności:
- niektóre dokumenty i multimedia nie są w pełni dostępne, ponieważ mogą pochodzić z różnych źródeł, zostały udostępnione przed rokiem 2019, są zbyt obszerne, grafiki nie mają tekstu alternatywnego, itp.,
- niektóre elementy strony mogą nie być w pełni dostępne, np. mają za niski kontrast, strona internetowa nie jest responsywna (nie dostosowuje się do wielkości okna przeglądarki), itp.,
- na niektórych elementach strony poruszanie się za pomocą klawiatury jest utrudnione.
Deklaracja dostępności
Data sporządzenia deklaracji: 2020-07-28
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2025-03-18
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny dokonanej przez organ sektora publicznego, na podstawie listy kontrolnej.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Masz uwagi, zgłoś je
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej skontaktuj się z Moniką Szuwart, koordynatorem dostępności cyfrowej w Izbie Administracji Skarbowej w Krakowie.
Zgłoś to na adres e-mail redakcja.ias.krakow@mf.gov.pl lub telefonicznie +48 (12) 255-74-56.
Każdy ma prawo zgłosić:
- uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wniosek o udostępnienie niedostępnej informacji w innej, alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej (imię, nazwisko, numer telefonu, e-mail),
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Tutaj znajdziesz Wniosek o zapewnienie dostępności.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością cyfrową
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie nie będziemy mogli rozpatrzyć Twojego wniosku, powiadomimy Cię o przyczynach opóźnienia. Wyznaczymy nowy termin nie dłuższy niż 2 miesiące od daty zgłoszenia.
Jeżeli nie będziemy mogli zapewnić dostępności cyfrowej, o którą wnioskujesz, zaproponujemy Ci dostęp do strony internetowej lub jej elementu w alternatywny sposób.
Jeżeli nasze działania nie będą dla Ciebie zadowalające, możesz zgłosić skargę do Izby Administracji Skarbowej w Krakowie.
Jeżeli nadal będziesz mieć uwagi do naszych działań, związanych z dostępnością cyfrową, możesz je zgłosić do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Budynek ul. Budowlanych 2, 32-300 Olkusz
Otoczenie i dojazd do urzędu
Budynek urzędu usytuowany jest przy ul. Budowlanych 2 w Olkuszu w obrębie centrum miasta, w odległości ok 1 km od rynku.
Jak dojechać do urzędu
- własnym środkiem transportu – urząd dysponuje dwoma parkingami. Na każdym z parkingów, zgodnie z przepisami wydzielono i oznakowano jedno miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Korzystanie z miejsc postojowych na parkingach jest bezpłatne. Na chodniku przed wejściem głównym do urzędu znajduje się stanowisko do pozostawienia rowerów.
- komunikacją miejską – przystanek autobusowy znajduje się w odległości ok. 50 m od wejścia głównego do budynku. Linia autobusowa, którą dojeżdżamy do urzędu to PS.
Z przystanku do budynku urzędu można dojść chodnikiem wzdłuż ulicy Kolorowej, a następnie po przejściu przez ulicę Budowlanych dotrzeć do wejścia głównego.
Chodniki prowadzące do budynku są wykonane z kostki brukowej i nie są wyposażone w ścieżki naprowadzające dla osób niewidomych i słabowidzących.
Do wejścia do budynku prowadzą czterostopniowe schody oraz pochylnia dla osób z niepełnosprawnością ruchową.
Wejścia do budynku
Wejście główne do budynku znajduje się w odległości ok 10 m od ul. Budowlanych, przy której znajduje się budynek urzędu. Do wejścia od ulicy prowadzi szeroki chodnik z kostki brukowej oraz czterostopniowe schody. Po jednej stronie schodów zamocowana jest barierka. Dla osób z niepełnosprawnością ruchową poruszających się na wózkach sugerujemy skorzystanie z wejścia z boku budynku, do którego prowadzi pochylnia z kostki brukowej. Krawężniki przy wjeździe na pochylnię oraz na całej szerokości chodnika przed wejściem głównym budynku są odpowiednio obniżone. Wejście główne do którego prowadzą schody, składa się z drzwi zewnętrznych i wewnętrznych, pomiędzy którymi jest przedsionek. Drzwi zewnętrzne są dwuskrzydłowe, ręcznie otwierane.Skrzydło to ma szerokość 80 cm. W razie konieczności istnieje możliwość otwarcia drugiego skrzydła drzwi. W przedsionku za drzwiami zewnętrznymi po prawej stronie znajduje się pomieszczenie ochrony czynne w godzinach pracy urzędu, gdzie można uzyskać podstawowe informacje odnośnie możliwości załatwienia sprawy. Drugie drzwi – wewnętrzne mają 85 cm szerokości i również są ręcznie otwierane. W razie potrzeby istnieje i w tym przypadku możliwość otwarcia drugiego skrzydła. Barierę mogą stanowić progi przy opisywanych drzwiach wejściowych. Za drzwiami wewnętrznymi w odległości ok. 2 m wydzielono ściankę działową, w której są osadzono kolejne drzwi o szerokości 120 cm bez barier w postaci progów. Drzwi te z reguły są otwarte w godzinach pracy urzędu. Za drzwiami znajduje się niewielki hol, za którym znajduje się sala obsługi. Prowadzą do niej dwuskrzydłowe ręcznie otwierane drzwi.
Korytarze, schody i windy
Budynek nie posiada windy. Przemieszczanie się na wyższe kondygnacje możliwe jest wyłącznie po schodach. Swobodnie poruszanie się po budynku ograniczone jest do parteru budynku i sali obsługi. Wejście na wyższe kondygnacje budynki jest możliwe wyłącznie w obecności pracownika urzędu.
Sala obsługi
Sala obsługi usytuowana jest na parterze budynku i jest widoczna od wejścia. Prowadzi do niej niewielki hol oraz drzwi o szerokości 85 cm z możliwością otwarcia drugiego skrzydła w razie konieczności. Przeszkodą może okazać się niewielki próg. Stanowiska obsługi nie są zaprojektowane w sposób uniwersalny – nie posiadają obniżonych lad oraz innych udogodnień dla osób ze szczególnymi potrzebami. Na pierwszym od wejścia stanowisku obsługi zainstalowana została pętla indukcyjna umożliwiająca lepszy kontakt z osobą niedosłyszącą, która posiada odpowiednio przystosowane aparaty słuchowe. Dodatkowo na sali obsługi stworzyliśmy kącik dla dzieci. W razie potrzeby obsługa osoby ze szczególnymi potrzebami może zostać zrealizowana w pokoju przylegającym do sali obsługi.
Toalety
Jedyna toaleta w budynku przeznaczona dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się na parterze budynku, w niedalekim sąsiedztwie sali obsługi. Toaleta jest podzielona na dwa oddzielne pomieszczenia. Nie jest przystosowana dla osób ze szczególnymi potrzebami.
Wstęp z psem asystującym
Do budynku i jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Ewakuacja
W budynku procedury uwzględniają ewakuację osób ze szczególnymi potrzebami. Budynek został wyposażony w podświetlane piktogramy wskazujące kierunki ewakuacji w ramach jego przystosowania do obowiązujących przepisów ppoż. W budynku urzędu, proces ewakuacji lub ratowania prowadzą odpowiednio przeszkoleni pracownicy.
Masz uwagi, zgłoś je
W przypadku zidentyfikowania bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym skontaktuj się z Anną Stolarczyk, koordynatorem dostępności w Izbie Administracji Skarbowej w Krakowie.
Zgłoś to na adres e-mail dostepnosc.ias.krakow@mf.gov.pl lub telefonicznie +48 (12) 254 77-53.
Każdy ma prawo poinformować o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno‑komunikacyjnej.
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, może złożyć osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy. We wniosku należy wykazać interes faktyczny.
Wniosek musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej (imię, nazwisko, numer telefonu, e-mail),
- wskazanie bariery, której dotyczy,
- wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością architektoniczną i informacyjno-komunikacyjną
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 14 dni. Jeśli w tym terminie nie będziemy mogli rozpatrzyć Twojego wniosku, powiadomimy Cię o przyczynach opóźnienia. Wyznaczymy nowy termin nie dłuższy niż 2 miesiące od daty zgłoszenia.
Jeżeli nie będziemy mogli zapewnić dostępności architektonicznej lub informacyjno -komunikacyjnej, o którą wnioskujesz, poinformujemy Cię o tym i zaproponujemy Ci dostęp w alternatywny sposób.
Jeżeli nasze działania nie będą dla Ciebie zadowalające, możesz złożyć skargę do Prezesa Zarządu PFRON. Możesz to zrobić w ciągu 30 dni od dnia, w którym:
- upłynął nam termin na zapewnienie dostępności,
- otrzymałeś odmowę zapewnienia dostępności.
Informacja dla osób niesłyszących lub słabo słyszących
Korzystanie z pomocy osoby przybranej
Jeśli jesteś osobą uprawnioną tj. osobą doświadczającą trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, masz prawo do skorzystania z pomocy osoby przybranej w kontaktach z nami. Osobą przybraną jest osoba, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumienia z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw m.in. w organach administracji publicznej.
Korzystanie z pomocy tłumacza PJM, SJM i SKOGN
Jeżeli jesteś osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy, po przedstawieniu orzeczenia potwierdzającego niepełnosprawność:
- masz prawo zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia usługi tłumacza PJM, SJM i SKOGN jeśli chcesz skorzystać z usług Urzędu; usługa tłumacza jest bezpłatna,
- musisz to zrobić co najmniej na 3 dni robocze przed wizytą w naszej jednostce,
- wskaż preferowaną przez Ciebie metodę komunikowania się z nami,
- wskaż sprawę z którą chcesz przyjść do naszego urzędu oraz termin, kiedy tłumacz powinien Ci pomóc w komunikacji z nami podczas jej załatwiania.
Zgłoszenie w tej sprawie możesz wnieść:
- pisemnie na adres: Naczelnik Urzędu Skarbowego w Olkuszu, ul. Budowlanych 2, 32-300 Olkusz,
- Adres do doręczeń elektronicznych (ADE): AE:PL-20224-40863-CFWRT-28,
- na elektroniczną skrytkę ePUAP: /7h06kk1aje/Skrytka ESP,
- w siedzibie urzędu na Sali obsługi,
- z konta osoby fizycznej na e-Urzędzie skarbowym przy użyciu pisma ogólnego,
- z konta na PUESC.