Izba Administracji Skarbowej w Krakowie zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej Urzędu Skarbowego w Nowym Sączu zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (j.t. Dz.U. z 2023, poz.1440).
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej Urzędu Skarbowego w Nowym Sączu.
Data publikacji strony internetowej: 2017-03-01
Data ostatniej dużej aktualizacji: 2017-03-01
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą. Serwis internetowy Urzędu Skarbowego w Nowym Sączu jest zbudowany z dużej ilości podstron, na których zamieszczamy informacje od 2017 r. Niektóre podstrony serwisu, mogą nie być całkowicie dostępne, z powodu następujących niezgodności:
- niektóre dokumenty i multimedia nie są w pełni dostępne, ponieważ mogą pochodzić z różnych źródeł, zostały udostępnione przed rokiem 2019, są zbyt obszerne, grafiki nie mają tekstu alternatywnego, itp.,
- niektóre elementy strony mogą nie być w pełni dostępne, np. mają za niski kontrast, strona internetowa nie jest responsywna (nie dostosowuje się do wielkości okna przeglądarki), itp.,
- na niektórych elementach strony poruszanie się za pomocą klawiatury jest utrudnione.
Deklaracja dostępności
Data sporządzenia deklaracji: 2020-07-28
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2024-03-27
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny dokonanej przez organ sektora publicznego.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Masz uwagi, zgłoś je
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej skontaktuj się z Moniką Szuwart, koordynatorem dostępności cyfrowej w Izbie Administracji Skarbowej
w Krakowie. Zgłoś to na adres e-mail redakcja.ias.krakow@mf.gov.pl lub telefonicznie +48 (12) 255-74-56.
Każdy ma prawo zgłosić:
- uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wniosek o udostępnienie niedostępnej informacji w innej, alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej (imię, nazwisko, numer telefonu, e-mail),
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Tutaj znajdziesz Wniosek o zapewnienie dostępności.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością cyfrową
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie nie będziemy mogli rozpatrzyć Twojego wniosku, powiadomimy Cię o przyczynach opóźnienia. Wyznaczymy nowy termin nie dłuższy niż 2 miesiące od daty zgłoszenia.
Jeżeli nie będziemy mogli zapewnić dostępności cyfrowej, o którą wnioskujesz, zaproponujemy Ci dostęp do strony internetowej lub jej elementu w alternatywny sposób.
Jeżeli nasze działania nie będą dla Ciebie zadowalające, możesz zgłosić skargę do Izby Administracji Skarbowej w Krakowie.
Jeżeli nadal będziesz mieć uwagi do naszych działań, związanych z dostępnością cyfrową, możesz je zgłosić do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Budynek ul. Barbackiego 10
Otoczenie i dojazd do urzędu
Budynek urzędu usytuowany jest przy ul. Barbackiego 10, w pobliżu centrum miasta.
W bezpośrednim sąsiedztwie znajdują się ogródki działkowe, tereny zielone, zakład energetyczny i domy jednorodzinne.
Jak dojechać do urzędu
Do urzędu mozesz dojechać:
- własnym środkiem transportu – urząd posiada parking wewnętrzny, na którym wyznaczonych zostało 5 miejsc postojowych dla klientów, w tym 2 miejsca dla osób z niepełnosprawnościami. Na parkingu, w pobliżu budynku znajdują się stojaki na rowery.
- komunikacją miejską – przystanek komunikacji miejskiej: Barbackiego – Przedszkole dla linii autobusowych nr: 51, 52 znajduje się w odległości około 450 m od budynku urzędu.
W drodze z przystanku do budynku urzędu występują bariery architektoniczne w postaci nierówności kostki brukowej, krawężników przy chodnikach.
Również wejście główne do budynku urzędu nie jest przystosowane do potrzeb osób
z niepełnosprawnościami ruchowymi, poruszających się na wózkach inwalidzkich.
Wejście z tyłu budynku urzędu od strony parkingu umożliwia wejście osobom z dziećmi
w wózkach oraz osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich. Jest tam zainstalowana metalowa pochylnia prowadząca do wyjścia ewakuacyjnego.
Wejścia do budynku
Wejście główne do budynku usytuowane jest od strony ulicy. Do środka prowadzą otwierane ręcznie drzwi przeszklonego pomieszczenia (wiatrołapu).
W pomieszczeniu tym znajduje się urna, do której można wrzucać dokumenty, bez potwierdzenia faktu ich złożenia. Na salę obsługi interesantów oraz do pomieszczeń biurowych zlokalizowanych na parterze wchodzi się po 7 stopniach. Wiatrołap oddzielony jest od sali obsługi przeszkloną ścianą, z drzwiami otwieranymi ręcznie. Na sali obsługi,
w pobliżu wejścia znajduje się stanowisko ochrony, czynne w godzinach otwarcia urzędu, gdzie można uzyskać podstawowe informacje dotyczące możliwości załatwienia sprawy.
Obiekt nie jest w pełni przystosowany do obsługi osób z niepełnosprawnościami.
Dostępne jest jeszcze wejście z tyłu budynku urzędu od strony parkingu, gdzie zainstalowana została metalowa pochylnia prowadząca do wyjścia ewakuacyjnego. Umożliwia ono wejście osobom z dziećmi w wózkach oraz osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich.
Korytarze, schody i windy
Osoby niepełnosprawne ruchowo mogą swobodnie poruszać się jedynie w obrębie parteru. Wejście na piętro możliwe jest po 20 stopniach, przedzielonych podestem po 10 stopniu. Budynek nie posiada windy.
Sala obsługi
Sala obsługi znajduje się na parterze. Od głównego wejścia do budynku urzędu – wchodzi się do niej po 7 stopniach, znajdujących się w przeszkolonympomieszczeniu (wiatrołapie). Można do niej dotrzeć również drugim wejściem z tyłu budynku urzędu od strony parkingu, gdzie zainstalowana została metalowa pochylnia prowadząca do wyjścia ewakuacyjnego.
Stanowiska obsługi nie są zaprojektowane w sposób uniwersalny - brak obniżonych lad. Na sali obsługi zainstalowana jest pętla indukcyjna oraz znajduje się kącik dla dzieci.
Toalety
Toalety w budynku nie są przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami.
Wstęp z psem asystującym
Do budynku i jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Ewakuacja
W budynku procedury uwzględniają ewakuację osób ze szczególnymi potrzebami.
Dostępność architektoniczna
Budynek ul. Sienkiewicza 44
Otoczenie i dojazd do urzędu
Budynek Urzędu usytuowany jest przy ul. Sienkiewicza 44, na obrzeżach miasta.
W bezpośrednim sąsiedztwie znajduje się drugi budynek urzędu, centrum krwiodawstwa oraz osiedle mieszkaniowe.
Jak dojechać do urzędu:
- własnym środkiem transportu – urząd posiada parking wewnętrzny, na którym wyznaczone zostały 3 miejsca postojowe, w tym 1 miejsce dla osób
z niepełnosprawnościami. W pobliżu wejścia głównego do budynku znajdują się stojaki na rowery; - komunikacją miejską – przystanek komunikacji miejskiej: Sienkiewicza – Szujskiego dla linii autobusowych nr: 51, 52 znajduje się w odległości około 140 m od budynku urzędu.
W drodze z przystanku do budynku urzędu występują bariery architektoniczne w postaci nierówności kostki brukowej, krawężników przy chodnikach.
Również wejście główne do budynku urzędu nie jest przystosowane do potrzeb osób
z niepełnosprawnościami ruchowymi, poruszających się na wózkach inwalidzkich, z uwagi na wysoki parter, do którego prowadzą schody o 7 stopniach.
Wejście z tyłu budynku urzędu umożliwia wejście, osobom z dziećmi
w wózkach oraz osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich, wyłącznie na klatkę schodową na parterze oddzieloną od holu głównego 10 stopniami schodów.
Wejścia do budynku
Wejście główne do budynku usytuowane jest od strony ulicy i znajduje się na wysokim parterze. Prowadzą do niego schody o 7 stopniach.
Do środka prowadzą otwierane ręcznie drzwi pomieszczenia (wiatrołapu). W pomieszczeniu tym znajduje się urna, do której można wrzucać dokumenty, bez potwierdzenia faktu ich złożenia. Na parterze, w korytarzu pomiędzy wiatrołapem a holem, oddzielonym przeszklonymi drzwiami, znajduje się stanowisko ochrony, czynne w godzinach otwarcia urzędu, gdzie można uzyskać podstawowe informacje dotyczące możliwości załatwienia sprawy.
Obiekt nie jest przystosowany do obsługi osób z niepełnosprawnościami.
Dostępne jest jeszcze wejście z tyłu budynku urzędu będące wyjściem ewakuacyjnym. Osoby z dziećmi w wózkach oraz osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich bez przeszkód wejdą jedynie na klatkę schodową na parterze oddzieloną od holu głównego 10 schodami.
Korytarze, schody i windy
Osoby niepełnosprawne ruchowo mogą swobodne poruszać się jedynie w obrębie części klatki schodowej, po wejściu tylnymi drzwiami budynku. Wejście na parter i piętra możliwe jest wyłącznie po schodach, gdyż budynek nie posiada windy.
Sala obsługi
W budynku nie ma sali obsługi.
Toalety
Toalety w budynku nie są przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami.
Wstęp z psem asystującym
Do budynku i jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Ewakuacja
W budynku procedury uwzględniają ewakuację osób ze szczególnymi potrzebami.
Dostępność architektoniczna
Budynek ul. Sienkiewicza 42
Otoczenie i dojazd do urzędu
Budynek urzędu usytuowany jest przy ul. Sienkiewicza 42, na obrzeżach miasta.
W bezpośrednim sąsiedztwie znajduje się drugi budynek urzędu, centrum krwiodawstwa oraz osiedle mieszkaniowe.
Jak dojechać do urzędu:
- własnym środkiem transportu – urząd posiada parking wewnętrzny przed budynkiem przy ul. Sienkiewicza 44, na którym wyznaczone zostały 3 miejsca postojowe, w tym 1 miejsce dla osób z niepełnosprawnościami. W pobliżu wejścia głównego do budynku przy ul. Sienkiewicza 44 znajdują się stojaki na rowery;
- komunikacją miejską – przystanek komunikacji miejskiej: Sienkiewicza – Szujskiego dla linii autobusowych nr: 51, 52 znajduje się w odległości około 90 m od budynku Urzędu.
W drodze z przystanku do budynku Urzędu występują bariery architektoniczne w postaci nierówności kostki brukowej, krawężników przy chodnikach.
Do środka budynku prowadzą otwierane ręcznie drzwi, przed którymi znajdują się 2 stopnie, w tym spocznik oraz podjazd. Wejście do budynku, z uwagi na: zapadniętą kostkę brukową, niespełniający wymiarów spocznik i brak poręczy przy podjeździe, stanowi barierę architektoniczną dla osób z niepełnosprawnościami ruchowymi, poruszających się na wózkach inwalidzkich.
Wejścia do budynku
Wejście do budynku usytuowane jest od strony ulicy. Do środka budynku prowadzą otwierane ręcznie drzwi, przed którymi znajdują się 2 stopnie, w tym spocznik oraz podjazd. Schody z podjazdem nie są przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami ruchowymi, poruszających się na wózkach inwalidzkich (zapadnięta kostka brukowa, niespełniający wymiarów spocznik, podjazd bez poręczy). Brak innego wejścia do budynku.
Korytarze, schody i windy
Korytarz nie jest przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami ruchowymi, poruszających się na wózkach inwalidzkich (brak przestrzeni manewrowej). Budynek parterowy - nie posiada windy, schodów wewnętrznych.
Sala obsługi
W budynku nie ma sali obsługi.
Toalety
Jedna z toalet w budynku jest częściowo przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami.
Wstęp z psem asystującym
Do budynku i jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Ewakuacja
W budynku procedury uwzględniają ewakuację osób ze szczególnymi potrzebami.
Masz uwagi, zgłoś je
W przypadku zidentyfikowania bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym skontaktuj się z Anną Stolarczyk, koordynatorem dostępności w Izbie Administracji Skarbowej w Krakowie.
Zgłoś to na adres e-mail dostepnosc.ias.krakow@mf.gov.pl lub telefonicznie +48 (12) 254 77-53.
Każdy ma prawo poinformować o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno‑komunikacyjnej.
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, może złożyć osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy. We wniosku należy wykazać interesfaktyczny.
Wniosek musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej (imię, nazwisko, numer telefonu, e-mail),
- wskazanie bariery, której dotyczy,
- wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością architektoniczną i informacyjno-komunikacyjną
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 14 dni. Jeśli w tym terminie nie będziemy mogli rozpatrzyć Twojego wniosku, powiadomimy Cię o przyczynach opóźnienia. Wyznaczymy nowy termin nie dłuższy niż 2 miesiące od daty zgłoszenia.
Jeżeli nie będziemy mogli zapewnić dostępności architektonicznej lub informacyjno -komunikacyjnej, o którą wnioskujesz, poinformujemy Cię o tym i zaproponujemy Ci dostęp w alternatywny sposób.
Jeżeli nasze działania nie będą dla Ciebie zadowalające, możesz złożyć skargę do Prezesa Zarządu PFRON. Możesz to zrobić w ciągu 30 dni od dnia, w którym:
- upłynął nam termin na zapewnienie dostępności,
- otrzymałeś odmowę zapewnienia dostępności.
Informacja dla osób niesłyszących lub słabo słyszących
Korzystanie z pomocy osoby przybranej
Jeśli jesteś osobą uprawnioną tj. osobą doświadczającą trwale lub okresowo trudności
w komunikowaniu się, masz prawo do skorzystania z pomocy osoby przybranej w kontaktach z nami. Osobą przybraną jest osoba, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumienia z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw m.in. w organach administracji publicznej.
Korzystanie z pomocy tłumacza PJM, SJM i SKOGN
Jeżeli jesteś osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy, po przedstawieniu orzeczenia potwierdzającego niepełnosprawność:
- masz prawo zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia usługi tłumacza PJM, SJM i SKOGN jeśli chcesz skorzystać z usług Urzędu; usługa tłumacza jest bezpłatna,
- musisz to zrobić co najmniej na 3 dni robocze przed wizytą w naszej jednostce,
- wskaż preferowaną przez Ciebie metodę komunikowania się z nami,
- wskaż sprawę z którą chcesz przyjść do naszego urzędu oraztermin, kiedy tłumacz powinien Ci pomóc w komunikacji z nami podczas jej załatwiania.
Zgłoszenie w tej sprawie możesz wnieść:
- pisemnie na adres: Naczelnik Urzędu Skarbowego w Nowym Sączu,33-300 Nowy Sącz, ul. Barbackiego 10,
- na elektroniczną skrytkę ePUAP: /0o1u65xdkq/SkrytkaESP,
- w siedzibie urzędu: 33-300 Nowy Sącz, ul. Barbackiego 10, sala obsługi,
- z konta osoby fizycznej na e-Urzędzie Skarbowym przy użyciu pisma ogólnego,
- z konta na PUESC.