Izba Administracji Skarbowej w Krakowie zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej Urzędu Skarbowego w Chrzanowie zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej Urzędu Skarbowego w Chrzanowie.
Data publikacji strony internetowej: 2017-03-01
Data ostatniej dużej aktualizacji: 2017-03-01
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą. Serwis internetowy Urzędu Skarbowego w Chrzanowie jest zbudowany z dużej ilości podstron, na których zamieszczamy informacje od 2017 r. Niektóre podstrony serwisu, mogą nie być całkowicie dostępne, z powodu następujących niezgodności:
- niektóre dokumenty i multimedia nie są w pełni dostępne, ponieważ mogą pochodzić z różnych źródeł, zostały udostępnione przed rokiem 2019, są zbyt obszerne, grafiki nie mają tekstu alternatywnego, itp.,
- niektóre elementy strony mogą nie być w pełni dostępne, np. mają za niski kontrast, strona internetowa nie jest responsywna (nie dostosowuje się do wielkości okna przeglądarki), itp.,
- na niektórych elementach strony poruszanie się za pomocą klawiatury jest utrudnione.
Deklaracja dostępności
Data sporządzenia deklaracji: 2020-07-28
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2025-03-18
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny dokonanej przez organ sektora publicznego, na podstawie listy kontrolnej.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Masz uwagi, zgłoś je
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej skontaktuj się z Moniką Szuwart, koordynatorem dostępności cyfrowej w Izbie Administracji Skarbowej w Krakowie. Zgłoś to na adres e-mail redakcja.ias.krakow@mf.gov.pl lub telefonicznie.
Każdy ma prawo zgłosić:
- uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wniosek o udostępnienie niedostępnej informacji w innej, alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej (imię, nazwisko, numer telefonu, e-mail),
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Tutaj znajdziesz Wniosek o zapewnienie dostępności.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością cyfrową
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie nie będziemy mogli rozpatrzyć Twojego wniosku, powiadomimy Cię o przyczynach opóźnienia. Wyznaczymy nowy termin nie dłuższy niż 2 miesiące od daty zgłoszenia.
Jeżeli nie będziemy mogli zapewnić dostępności cyfrowej, o którą wnioskujesz, zaproponujemy Ci dostęp do strony internetowej lub jej elementu w alternatywny sposób.
Jeżeli nasze działania nie będą dla Ciebie zadowalające, możesz zgłosić skargę do Izby Administracji Skarbowej w Krakowie.
Jeżeli nadal będziesz mieć uwagi do naszych działań, związanych z dostępnością cyfrową, możesz je zgłosić do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Budynek przy ul. Garncarska 9, 32-500 Chrzanów
Otoczenie i dojazd do urzędu
Budynek urzędu usytuowany jest przy ul. Garncarskiej, w sąsiedztwie Placu Tysiąclecia.
Jak dojechać do urzędu
Do urzędu można dotrzeć:
- własnym środkiem transportu – w bezpośredniej okolicy budynku urzędu znajdują się ogólnodostępne, niepłatne miejsca parkingowe. Bezpośrednio przed wejściem znajduje się jedno miejsce parkingowe dla osoby z niepełnosprawnością. Na sąsiednim parkingu znajdują się cztery tego typu miejsca parkingowe. Przed wejściem na salę obsługi znajduje się stojak na rowery.
- komunikacją miejską – najbliższy przystanek autobusowy to Chrzanów-Plac Tysiąclecia, jest to pierwszy przystanek linii autobusowych wyjeżdżający z Dworca Autobusowego. Przystanek znajdujący się około 200m od budynku urzędu.
Wejście do budynku jest usytuowane od strony Placu Tysiąclecia, nad którym góruje pomnik w kształcie orła. Chodniki prowadzące do budynku zbudowane są z kostki granitowej oraz brukowej.
Wejścia do budynku
Do środka budynku prowadzą dwa, oddalone od siebie w niewielkiej odległości wejścia: główne i na salę obsługi podatnika:
- wejście główne – jest niedostępne dla osób ze szczególnymi potrzebami, gdyż prowadzą do niego schody składające się z siedmiu stopni, które nie są oznaczone kontrastowo. Do wejścia nie ma zamontowanej pochylni ani urządzenia, które pozwala osobie poruszającej się na wózku na pokonanie tej różnicy poziomów. Wejście składa się z drzwi zewnętrznych i wewnętrznych, pomiędzy którymi jest przedsionek o powierzchni 2,8 m kwadratowych. Drzwi wewnętrzne i zewnętrzne mają szerokość 0,95 m, posiadają pochwyt, otwierają się na zewnątrz. Wejście główne prowadzi do wyższej części parteru, na której zaczynają się dwie klatki schodowe, po dwóch stronach budynku.
- wejście na salę obsługi – prowadzi bezpośrednio z chodnika przez podwójne, ręcznie otwierane drzwi z przedsionkiem.
Dla osób ze szczególnymi potrzebami, przed schodami do wejścia głównego, na wysokości 0,9 m zamontowany jest bezprzewodowy dzwonek. Jest on oznakowany, jako pomoc dla osób z niepełnosprawnościami. Na sygnał dzwonka reaguje pracownik ochrony, który służy pomocą osobie potrzebującej.
Korytarze, schody i windy
Osoby niepełnosprawne ruchowo mogą swobodne poruszać się jedynie w obrębie sali obsługi podatnika.
Wejście na piętra jest możliwe wyłącznie w obecności pracownika, po schodach. Poruszanie się osób z niepełnosprawnością ruchową po budynku jest niemożliwe, ze względu na brak wind.
Na każdym piętrze korytarze przecinają całą długość budynku, mają szerokości 1,25 m i na wysokości 1,5m zamontowane są po prawej stronie, idąc od głównej klatki chodowej, wystające na 0,10m dwie rozdzielnie prądu.
Sala obsługi
Sala obsługi zlokalizowana jest na parterze budynku. Stanowiska obsługi mają wysoką ladę, która nie jest dostosowana do obsługi osób ze szczególnymi potrzebami. W obrębie sali obsługi nie ma wyodrębnionego pokoju do obsługi klienta.Stanowisko obsługi numer 1 wyposażone jest w pętlę indukcyjną.
Na sali obsługi znajduje się kącik zabaw dla dzieci.
Toalety
Toalety w budynku nie są przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami. Do toalety znajdującej się w drugiej, wyższej części parteru budynku prowadzi osiem schodów i podjazd w formie szyn opuszczanych ręcznie.
Wstęp z psem asystującym
Do budynku i jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Ewakuacja
Procedury w budynku uwzględniają ewakuację osób ze szczególnymi potrzebami.
Klatki schodowe znajdujące się po dwóch przeciwległych stronach budynku zostały wydzielone pożarowo.
Masz uwagi, zgłoś je
W przypadku zidentyfikowania bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym skontaktuj się z Anną Stolarczyk, koordynatorem dostępności w Izbie Administracji Skarbowej w Krakowie.
Zgłoś to na adres e-mail dostepnosc.ias.krakow@mf.gov.pl lub telefonicznie +48 (12) 254 77-53.
Każdy ma prawo poinformować o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno‑komunikacyjnej.
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, może złożyć osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy. We wniosku należy wykazać interes faktyczny.
Wniosek musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej (imię, nazwisko, numer telefonu, e-mail),
- wskazanie bariery, której dotyczy,
- wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością architektoniczną i informacyjno-komunikacyjną
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 14 dni. Jeśli w tym terminie nie będziemy mogli rozpatrzyć Twojego wniosku, powiadomimy Cię o przyczynach opóźnienia. Wyznaczymy nowy termin nie dłuższy niż 2 miesiące od daty zgłoszenia.
Jeżeli nie będziemy mogli zapewnić dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, o którą wnioskujesz, poinformujemy Cię o tym i zaproponujemy Ci dostęp w alternatywny sposób.
Jeżeli nasze działania nie będą dla Ciebie zadowalające, możesz złożyć skargę do Prezesa Zarządu PFRON. Możesz to zrobić w ciągu 30 dni od dnia, w którym:
- upłynął nam termin na zapewnienie dostępności,
- otrzymałeś odmowę zapewnienia dostępności.
Informacja dla osób niesłyszących lub słabo słyszących
Korzystanie z pomocy osoby przybranej
Jeśli jesteś osobą uprawnioną tj. osobą doświadczającą trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, masz prawo do skorzystania z pomocy osoby przybranej w kontaktach z nami. Osobą przybraną jest osoba, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumienia z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw m.in. w organach administracji publicznej.
Korzystanie z pomocy tłumacza PJM, SJM i SKOGN
Jeżeli jesteś osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy, po przedstawieniu orzeczenia potwierdzającego niepełnosprawność:
- masz prawo zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia usługi tłumacza PJM, SJM i SKOGN jeśli chcesz skorzystać z usług Urzędu; usługa tłumacza jest bezpłatna,
- musisz to zrobić co najmniej na 3 dni robocze przed wizytą w naszej jednostce,
- wskaż preferowaną przez Ciebie metodę komunikowania się z nami,
- wskaż sprawę z którą chcesz przyjść do naszego urzędu oraz termin, kiedy tłumacz powinien Ci pomóc w komunikacji z nami podczas jej załatwiania.
Zgłoszenie w tej sprawie możesz wnieść:
- pisemnie na adres: Naczelnik Urzędu Skarbowego w Chrzanowie ul. Garncarska 9, 32-500 Chrzanów,
- na elektroniczną skrytkę ePUAP: /0kb6ojw335/SkrytkaESP,
- Adres do doręczeń elektronicznych (ADE): AE:PL-68029-27215-BHDFU-32,
- w siedzibie urzędu, na sali obsługi,
- z konta osoby fizycznej na e-Urzędzie skarbowym przy użyciu pisma ogólnego,
- z konta na PUESC.