Izba Administracji Skarbowej w Krakowie zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej Urzędu Skarbowego w Bochni zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (j.t. Dz.U z 2023, poz.1440).
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej Urzędu Skarbowego w Bochni.
Data publikacji strony internetowej: 2017-03-01
Data ostatniej dużej aktualizacji: 2017-03-01
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą. Serwis internetowy Urzędu Skarbowego w Bochni jest zbudowany z dużej ilości podstron, na których zamieszczamy informacje od 2017 r. Niektóre podstrony serwisu, mogą nie być całkowicie dostępne, z powodu następujących niezgodności:
-
niektóre dokumenty i multimedia nie są w pełni dostępne, ponieważ mogą pochodzić z różnych źródeł, zostały udostępnione przed rokiem 2019, są zbyt obszerne, grafiki nie mają tekstu alternatywnego, itp.,
-
niektóre elementy strony mogą nie być w pełni dostępne, np. mają za niski kontrast, strona internetowa nie jest responsywna (nie dostosowuje się do wielkości okna przeglądarki), itp.,
-
na niektórych elementach strony poruszanie się za pomocą klawiatury jest utrudnione.
Deklaracja dostępności
Data sporządzenia deklaracji: 2020-07-28
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2024-03-27
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny dokonanej przez organ sektora publicznego.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Masz uwagi, zgłoś je
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej skontaktuj się z Moniką Szuwart, koordynatorem dostępności cyfrowej w Izbie Administracji Skarbowej w Krakowie.Zgłoś to na adres e-mail redakcja.ias.krakow@mf.gov.pl lub telefonicznie +48 (12) 255-74-56.
Każdy ma prawo zgłosić:
- uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wniosek o udostępnienie niedostępnej informacji w innej, alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej (imię, nazwisko, numer telefonu, e-mail),
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Tutaj znajdziesz Wniosek o zapewnienie dostępności.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością cyfrową
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie nie będziemy mogli rozpatrzyć Twojego wniosku, powiadomimy Cię o przyczynach opóźnienia. Wyznaczymy nowy termin nie dłuższy niż 2 miesiące od daty zgłoszenia.
Jeżeli nie będziemy mogli zapewnić dostępności cyfrowej, o którą wnioskujesz, zaproponujemy Ci dostęp do strony internetowej lub jej elementu w alternatywny sposób.
Jeżeli nasze działania nie będą dla Ciebie zadowalające, możesz zgłosić skargę do Izby Administracji Skarbowej w Krakowie.
Jeżeli nadal będziesz mieć uwagi do naszych działań, związanych z dostępnością cyfrową, możesz je zgłosić do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Budynek przy ul. Gołębiej 3, 32-700 Bochnia
Otoczenie i dojazd do urzędu
Budynek urzędu usytuowany jest przy ul. Gołębiej 3 w obrębie centrum miasta. Obok terenu Urzędu znajduje się Park Miejski Bochni, nazywany „Plantami Salinarnymi".
Jak dojechać do urzędu
Do Urzędu można dotrzeć:
- własnym środkiem transportu – urząd posiada 1 miejsce parkingowe dla osoby z niepełnosprawnością ruchową. Znajduje się ono na terenie Urzędu od strony ulicy Gołębiej, zaraz za bramą wjazdową, po lewej stronie. Urząd nie posiada parkingu dla pozostałych klientów. Pojazd można zaparkować wzdłuż ulicy Gołębiej, miejsca parkingowe są płatne. Przy wejściu do budynku jest stojak na rowery – 4 miejsca;
- komunikacją miejską – linia nr 2, 3, 4, 7, 10, 12, 13, 15, koleje małopolskie – linia nr A3, A4, A20, A26. Najbliższy przystanek znajduje się przy ulicy Regis-Planty. Przystanek nie jest zlokalizowany bezpośrednio przy Urzędzie – konieczność dojścia.
Do wejścia głównego budynku można podejść od strony:
- ul. Gołębiej, wchodząc w wewnętrzną drogę lub
- Plant Salinarnych (obecnie dojście zamknięte – trwają prace remontowo-budowlane terenu).
Droga wewnętrzna biegnie wzdłuż całego budynku i terenu działki. Od strony Plant podejście do wejścia głównego jest ze wzniesieniem. Nie ma chodnika. Przejście po drodze wewnętrznej. Od strony Gołębiej, wzdłuż budynku, znajduje się podwyższony chodnik zakończony obniżeniem. Chodniki prowadzące do budynku nie są wyposażone w ścieżki naprowadzające dla osób niewidomych i słabowidzących.
Wejścia do budynku
Do wejścia do budynku prowadzą schody – trzy stopnie. Z lewej strony znajduje się podjazd dla osób z niepełnosprawnością ruchową.Drzwi są otwierane ręcznie, posiadają pionowy pochwyt. Za drzwiami głównymi jest przedsionek i pomieszczenie ochrony. Drugie drzwi, otwierane tak samo, prowadzą na salę obsługi.
Korytarze, schody i windy
Budynek ma parter i dwa piętra oraz poddasze. Klienci mogą poruszać się w obrębie parteru, gdzie znajduje się sala obsługi.Sala jest szeroka, w kształcie prostokąta z wnęką. Wejście na piętro możliwe wyłącznie po schodach. Budynek nie posiada windy.
Sala obsługi
Sala obsługi znajduje się na parterze. Jest widoczna od wejścia głównego. Posiada 7 ponumerowanych stanowisk od nr 2 do 8.
Stanowisko nr 8 ma obniżony blat, pętlę indukcyjną oraz ramkę do składania podpisów dla osób niewidomych i słabowidzących.
Na sali obsługi nie ma systemu informacji głosowej. Nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a. Po prawej stronie od wejścia, we wnęce, znajduje się kącik dla dzieci i miejsce dla klientów. Tablice informacyjne na sali obsługi mają oznaczenia w kolorze żółto-niebieskim dla osób słabowidzących.
Toalety
W budynku jest jedna toaleta częściowo przystosowana dla osób z niepełnosprawnością ruchową. Nie ma przewijaka dla dzieci. Ta toaleta jest usytuowana na parterze, po lewej stronie od wejścia –obok sali obsługi. Bezpośrednio nie jest widoczna, znajduje się w zaułku korytarza.
Wstęp z psem asystującym
Do budynku i jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Ewakuacja
W budynku procedury uwzględniają ewakuację osób ze szczególnymi potrzebami.
Masz uwagi, zgłoś je
W przypadku zidentyfikowania bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym, skontaktuj się z Anną Stolarczyk– koordynatorem dostępności w Izbie Administracji Skarbowej w Krakowie.
Zgłoś to na adres e-mail dostepnosc.ias.krakow@mf.gov.pl lub telefonicznie +48 (12) 254 77-53.
Każdy ma prawo poinformować o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno‑komunikacyjnej.
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, może złożyć osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy. We wniosku należy wykazać interes faktyczny.
Wniosek musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej (imię, nazwisko, numer telefonu, e-mail),
- wskazanie bariery, której dotyczy,
- wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością architektoniczną i informacyjno-komunikacyjną
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 14 dni. Jeśli w tym terminie nie będziemy mogli rozpatrzyć Twojego wniosku, powiadomimy Cię o przyczynach opóźnienia. Wyznaczymy nowy termin nie dłuższy niż 2 miesiące od daty zgłoszenia.
Jeżeli nie będziemy mogli zapewnić dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, o którą wnioskujesz, poinformujemy Cię o tym i zaproponujemy Ci dostęp w alternatywny sposób.
Jeżeli nasze działania nie będą dla Ciebie zadowalające, możesz złożyć skargę do Prezesa Zarządu PFRON. Możesz to zrobić w ciągu 30 dni od dnia, w którym:
- upłynął nam termin na zapewnienie dostępności,
- otrzymałeś odmowę zapewnienia dostępności.
Informacja dla osób niesłyszących lub słabo słyszących
Korzystanie z pomocy osoby przybranej
Jeśli jesteś osobą uprawnioną tj. osobą doświadczającą trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, masz prawo do skorzystania z pomocy osoby przybranej w kontaktach z nami. Osobą przybraną jest osoba, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumienia z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw m.in. w organach administracji publicznej.
Korzystanie z pomocy tłumacza PJM, SJM i SKOGN
Jeżeli jesteś osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy, po przedstawieniu orzeczenia potwierdzającego niepełnosprawność:
- masz prawo zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia usługi tłumacza PJM, SJM i SKOGN jeśli chcesz skorzystać z usług Urzędu; usługa tłumacza jest bezpłatna,
- musisz to zrobić co najmniej na 3 dni robocze przed wizytą w naszej jednostce,
- wskaż preferowaną przez Ciebie metodę komunikowania się z nami,
- wskaż sprawę z którą chcesz przyjść do naszego urzędu oraztermin, kiedy tłumacz powinien Ci pomóc w komunikacji z nami podczas jej załatwiania.
Zgłoszenie w tej sprawie możesz wnieść:
- pisemnie na adres: Naczelnik Urzędu Skarbowego w Bochni, ul. Gołębia 3, 32-700 Bochnia,
- na elektroniczną skrytkę ePUAP: /25bt8i7qll/skrytka,
- w siedzibie urzędu: ul. Gołębia 3, 32-700 Bochnia (sala obsługi klienta),
- z konta osoby fizycznej na e-Urzędzie skarbowy