Z dniem 1 marca 2017 r. została utworzona Krajowa Administracja Skarbowa. Jest to reforma dotychczasowych struktur administracji podatkowej, Służby Celnej i kontroli skarbowej. Wprowadzone zmiany umożliwią lepsze wykorzystanie zasobów kadrowych, finansowych i organizacyjnych połączonych pionów.
Krajowa Administracja Skarbowa to wyspecjalizowane jednostki administracji rządowej wykonujące zadania z zakresu realizacji dochodów z tytułu podatków, należności celnych, opłat oraz niepodatkowych należności budżetowych, ochrony interesów Skarbu Państwa oraz ochrony obszaru celnego Unii Europejskiej. Zapewniać będą także obsługę i wsparcie podatnika, płatnika i przedsiębiorcy w prawidłowym wykonywaniu obowiązków podatkowych i celnych.
Nową, skonsolidowaną Krajową Administrację Skarbową w województwie małopolskim będą tworzyć: Izba Administracji Skarbowej w Krakowie wraz z dotychczasowymi urzędami skarbowymi i wyspecjalizowanym Małopolskim Urzędem Skarbowym do obsługi największych przedsiębiorców, Małopolski Urząd Celno-Skarbowy z siedzibą w Krakowie i z dwoma delegaturami UCS w Krakowie i Nowym Sączu oraz sześcioma podległymi oddziałami celnymi.
Wdrażając Krajową Administrację Skarbową chcemy szczególnie dbamy o komfort i bezpieczeństwo naszych podatników, dlatego bez zmian pozostaną:
- urzędy skarbowe ich siedziby oraz zasięg terytorialny,
- numery rachunków bankowych,
- zasady rozliczania podatków PIT, CIT, od spadku i darowizn i od czynności,
- cywilno-prawnych,
- obsługa w wyspecjalizowanych urzędach skarbowych,
- numery telefonów infolinii podatkowej i celnej.