Jak załatwić sprawę w Urzędzie Skarbowym Kraków-Stare Miasto

    Jak załatwić sprawę w Urzędzie Skarbowym Kraków-Stare Miasto

    Jak załatwić sprawę w Urzędzie Skarbowym Kraków-Stare Miasto

    Nowe zasady obługi podatnika

    W związku z potrzebą zapewnienia podatnikom większego bezpieczeństwa oraz komfortu wprowadziliśmy nowe zasady obsługi w urzędach skarbowych.

    Na wizytę w Urzędzie Skarbowym możesz umówić się korzystając z jednego z trzech możliwych sposobów:

    • elektronicznie – dzięki usłudze Umów wizytę w urzędzie skarbowym
    • telefonicznie – pod numerem telefonu: 22 330 03 30
    • podczas osobistej wizyty w urzędzie w punkcie rezerwacji wizyt

    Ważne: przez formularz online możesz umówić wizytę, której termin przypada w ciągu najbliższych 14 dni.

     

    Urząd Skarbowy Kraków-Stare Miasto przyjmuje umówionych klientów w:

    • poniedziałek w godzinach 8:00 - 18:00
    • wtorek - piątek w godzinach 8:00 - 15:00

    Korespondencja z Urzędem
    Korespondencja kierowana do Urzędu Skarbowego Kraków-Stare Miasto przyjmowana jest za pośrednictwem e-puap, poczty, faksu, poczty elektronicznej lub składana osobiście na Sali Obsługi.

    Fakt wpływu lub złożenia dokumentu potwierdzany jest pieczęcią z nazwą Urzędu i datownikiem. Wpływające dokumenty są rejestrowane, segregowane rzeczowo i rodzajowo, a następnie przekazywane do właściwych komórek organizacyjnych.

    Skargi i wnioski
    Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków odbywa się zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego – Dział VIII Skargi i wnioski (tj. Dz. U. z 2017 r., poz. 1257 z późn. zm.) oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46).

    Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, faksem, pocztą elektroniczną, a także ustnie do protokołu.

    Skargi i wnioski dotyczące działalności Urzędu Skarbowego Kraków-Stare Miasto można składać pisemnie na adres:
    Urząd Skarbowy Kraków-Stare Miasto
    ul. Grodzka 65
    31-001 Kraków

    Naczelnik Urzędu Skarbowego Kraków-Stare Miasto lub jego Zastępca przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków codziennie, po wcześniejszym umówieniu terminu spotkania w Sekretariacie Urzędu pod numerem telefonu 22 460 59 92, w następujących godzinach:
    w poniedziałek w godz.  7:15 – 18:00,
    w pozostałe dni tygodnia w godz. 7:15-15:15.

    Skargi i wnioski, zarówno te nadesłane pocztą jak i drogą elektroniczną, powinny zawierać:
    imię, nazwisko (nazwę) i adres zamieszkania (w tym – kod pocztowy) wnoszącego skargę lub wniosek. Zgodnie z przepisami § 8.1 cytowanego rozporządzenia skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu pocztowego pozostawione zostaną bez rozpatrzenia.

    Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Krakowie względnie Wicedyrektor, przyjmuje interesantów zgłaszających skargi lub wnioski codzienne w godzinach urzędowania, a także w każdy poniedziałek w godzinach od 14:00 do 16:00, ul. Wiślna 7, po wcześniejszym umówieniu w Sekretariacie Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Krakowie  pod numerem 12-255-74-00 (link otwiera nowe okno w serwisie zewnętrznym).

    Składanie petycji
    Przyjmowanie i rozpatrywanie petycji odbywa się zgodnie z przepisami ustawy z dnia 11 lipca 2014r. o petycjach (tj. Dz. U. z 2018 r., poz. 870).

    Petycję składa się w formie pisemnej albo za pomocą środków komunikacji elektronicznej.

    Przedmiotem petycji może być żądanie, w szczególności, zmiany przepisów prawa, podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących  się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji.

    Petycja powinna zawierać:

     

    • oznaczenie podmiotu wnoszącego petycję; jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać oznaczenie każdego z tych podmiotów oraz osobę reprezentującą podmiot wnoszący petycję;
    • wskazanie miejsca zamieszkania albo siedziby podmiotu wnoszącego  petycję oraz adresu do korespondencji; miejsce zamieszkania lub siedzibę każdego z podmiotów - o ile podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów;
    • oznaczenie adresata petycji;
    • wskazanie przedmiotu petycji.

    Jeżeli przedmiot sprawy nie będzie dotyczyć właściwości Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Krakowie, sprawa zostanie przesłana do organu właściwego.

    Petycje niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpatrzenia.

    bip

    Informacje o publikacji dokumentu

     
    Data utworzenia: 20.11.2018 Data publikacji: 20.11.2018 17:34 Data ostatniej modyfikacji: 21.10.2024 08:33
    Autor: Anna Jarno Osoba publikująca: Monika Jakutin Osoba modyfikująca: Agnieszka Kopijka
    Rejestr zmian