Deklaracja dostępności strony Urzędu Skarbowego Kraków – Stare Miasto

    Deklaracja dostępności strony Urzędu Skarbowego Kraków – Stare Miasto

    Deklaracja dostępności strony Urzędu Skarbowego Kraków – Stare Miasto

    Izba Administracji Skarbowej w Krakowie zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej Urzędu Skarbowego Kraków – Stare Miasto  zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (j.t. Dz.U z 2023, poz.1440). Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej Urzędu Skarbowego Kraków – Stare Miasto.

    Data publikacji strony internetowej: 2017-03-01

    Data ostatniej dużej aktualizacji: 2017-03-01

    Status pod względem zgodności z ustawą

    Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą. Serwis internetowy Urzędu Skarbowego Kraków – Stare Miasto jest zbudowany z dużej ilości podstron, na których zamieszczamy informacje od 2017 r. Niektóre podstrony serwisu, mogą nie być całkowicie dostępne, z powodu następujących niezgodności:

    • niektóre dokumenty i multimedia nie są w pełni dostępne, ponieważ mogą pochodzić z różnych źródeł, zostały udostępnione przed rokiem 2019, są zbyt obszerne, grafiki nie mają tekstu alternatywnego, itp.,
    • niektóre elementy strony mogą nie być w pełni dostępne, np. mają za niski kontrast, strona internetowa nie jest responsywna (nie dostosowuje się do wielkości okna przeglądarki), itp.,
    • na niektórych elementach strony poruszanie się za pomocą klawiatury jest utrudnione.

    Deklaracja dostępności

    Data sporządzenia deklaracji: 2020-07-28

    Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2024-03-27

    Deklarację sporządzono na podstawie samooceny dokonanej przez organ sektora publicznego.

    Skróty klawiaturowe

    Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

    Masz uwagi, zgłoś je

    W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej skontaktuj się z Moniką Szuwart, koordynatorem dostępności cyfrowej w Izbie Administracji Skarbowej w Krakowie.

    Zgłoś to na adres e-mail redakcja.ias.krakow@mf.gov.pl lub telefonicznie +48 (12) 255-74-56.

    Każdy ma prawo zgłosić:

    • uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
    • żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
    • wniosek o udostępnienie niedostępnej informacji w innej, alternatywnej formie.

    Żądanie musi zawierać:

    • dane kontaktowe osoby zgłaszającej (imię, nazwisko, numer telefonu, e-mail),
    • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy,
    • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

    Tutaj znajdziesz Wniosek o zapewnienie dostępności.

    Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością cyfrową

    Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie nie będziemy mogli rozpatrzyć Twojego wniosku, powiadomimy Cię o przyczynach opóźnienia. Wyznaczymy nowy termin nie dłuższy niż 2 miesiące od daty zgłoszenia.

    Jeżeli nie będziemy mogli zapewnić dostępności cyfrowej, o którą wnioskujesz, zaproponujemy Ci dostęp do strony internetowej lub jej elementu w alternatywny sposób.

    Jeżeli nasze działania nie będą dla Ciebie zadowalające, możesz zgłosić skargę do Izby Administracji Skarbowej w Krakowie.

    Jeżeli nadal będziesz mieć uwagi do naszych działań, związanych z dostępnością cyfrową, możesz je zgłosić do Rzecznika Praw Obywatelskich.

    Dostępność architektoniczna

    Budynek: Kraków, ul. Grodzka 65

    Otoczenie i dojazd do urzędu

    Budynek Urzędu Skarbowego Kraków-Stare Miasto położony jest w centrum miasta przy ul. Grodzkiej 65, w sąsiedztwie Wzgórza Wawelskiego.

    Jak dojechać do urzędu

    Jak dojechać do urzędu:

    • Własnym środkiem transportu: urząd nie posiada własnego parkingu, jednak bezpośrednio przed budynkiem urzędu od strony ul. Podzamcze 2 znajdują się dwa miejsca parkingowe, wydzielone przez Urząd Miasta Krakowa, przeznaczone dla osób z niepełnosprawnościami.
    • Komunikacją miejską: w odległości ok 230 m znajduje się przystanek tramwajowy „Wawel" obsługiwany przez następujące linie: 8, 10, 13, 18, 72.Z przystanku należy kierować się chodnikiem w kierunku ul. Grodzkiej, prowadzącej do Rynku Głównego. Utrudnieniem w poruszaniu się mogą być krawężniki na obrzeżach chodników.

     Przed budynkiem oraz na dziedzińcu urzędu dostępny jest stojak na rowery.

    Wejścia do budynku

    Budynek Urzędu Skarbowego Kraków-Stare Miasto położony jest w centrum miasta przy ul. Grodzkiej 65, w sąsiedztwie Wzgórza Wawelskiego. Wejście do budynku urzędu możliwe jest z dwóch stron – od strony ul. Grodzkiej oraz od strony ul. Podzamcze. Główne wejście usytuowane jest od strony ul. Grodzkiej 65, bezpośrednio przy chodniku. Do środka prowadzą duże, dwuskrzydłowe drzwi, otwierane ręcznie. Za drzwiami wejściowymi znajduje się przedsionek oraz drzwi szklane. Brak możliwości przejścia na salę obsługi klienta. Drugie wejście znajduje się przy ul. Podzamcze, poprzez metalową bramę zewnętrzną, która prowadzi na dziedziniec budynku. Przewiązka prowadząca na dziedziniec ma pochylenie 5%. Dziedziniec wyłożony jest kostką brukową o niejednolitej powierzchni. Bezpośrednio z dziedzińca przechodzi się do sali obsługi klienta, która jest usytuowana na parterze.

    Korytarze, schody i windy

    Budynek ma parter i trzy piętra. Klienci mogą poruszać się w obrębie parteru, gdzie znajduje się sala obsługi. Hol jest szeroki, korytarze również. Wejście na piętro możliwe wyłącznie po schodach lub windą. Wejście do windy możliwe jest przez dziedziniec wyłożony kostką brukową o niejednolitej powierzchni.

    Sala obsługi

    Sala obsługi nie jest widoczna z ulicy Podzamcze, widoczna jest po wejściu na dziedziniec.  Sala obsługi znajduje się na parterze. Prowadzą do niej dwuskrzydłowe drewniane drzwi otwierane ręcznie na zewnątrz. W przedsionku za drzwiami wejściowymi znajdują się drzwi szklane, które oddzielają wiatrołap od sali obsługi klientów.

    Na sali znajduje się 6 stanowisk umożliwiających obsługę osób z niepełnosprawnościami, w tym jedno stanowisko nr 4 posiadające dodatkowe udogodnienie dla osób niedosłyszących (pętla indukcyjna).

    Toalety

    W korytarzu obok sali obsługi znajduje się toaleta przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami. W toalecie jest również przewijak dla dzieci.

    Wstęp z psem asystującym

    Do budynku i jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

    Ewakuacja

    W budynku procedury uwzględniają ewakuację osób ze szczególnymi potrzebami.

    Masz uwagi, zgłoś je

    W przypadku zidentyfikowania bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym skontaktuj się z Anną Stolarczyk, koordynatorem dostępności w Izbie Administracji Skarbowej w Krakowie.

    Zgłoś to na adres e-mail dostepnosc.ias.krakow@mf.gov.pl lub telefonicznie +48 (12) 254 77-53.

    Każdy ma prawo poinformować o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno‑komunikacyjnej.

    Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, może złożyć osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy. We wniosku należy wykazać interesfaktyczny.

    Wniosek musi zawierać:

    • dane kontaktowe osoby zgłaszającej (imię, nazwisko, numer telefonu, e-mail),
    • wskazanie bariery, której dotyczy,
    • wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności.

    Tutaj znajdziesz Wniosek o zapewnienie dostępnościarchitektonicznej lub informacyjno – komunikacyjnej.

    Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością architektoniczną i informacyjno-komunikacyjną

    Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 14 dni. Jeśli w tym terminie nie będziemy mogli rozpatrzyć Twojego wniosku, powiadomimy Cię o przyczynach opóźnienia. Wyznaczymy nowy termin nie dłuższy niż 2 miesiące od daty zgłoszenia.

    Jeżeli nie będziemy mogli zapewnić dostępności architektonicznej lub informacyjno -komunikacyjnej, o którą wnioskujesz, poinformujemy Cię o tym i zaproponujemy Ci dostęp w alternatywny sposób.

    Jeżeli nasze działania nie będą dla Ciebie zadowalające, możesz złożyć skargę do Prezesa Zarządu PFRON. Możesz to zrobić w ciągu 30 dni od dnia, w którym:

    • upłynął nam termin na zapewnienie dostępności,
    • otrzymałeś odmowę zapewnienia dostępności.

    Informacja dla osób niesłyszących lub słabo słyszących

    Korzystanie z pomocy osoby przybranej

    Jeśli jesteś osobą uprawnioną tj. osobą doświadczającą trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, masz prawo do skorzystania z pomocy osoby przybranej w kontaktach z nami. Osobą przybraną jest osoba, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumienia z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw m.in. w organach administracji publicznej.

    Korzystanie z pomocy tłumacza PJM, SJM i SKOGN

    Jeżeli jesteś osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy, po przedstawieniu orzeczenia potwierdzającego niepełnosprawność:

    • masz prawo zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia usługi tłumacza PJM, SJM i SKOGN jeśli chcesz skorzystać z usług Urzędu; usługa tłumacza jest bezpłatna,
    • musisz to zrobić co najmniej na 3 dni robocze przed wizytą w naszej jednostce,
    • wskaż preferowaną przez Ciebie metodę komunikowania się z nami,
    • wskaż sprawę z którą chcesz przyjść do naszego urzędu oraztermin, kiedy tłumacz powinien Ci pomóc w komunikacji z nami podczas jej załatwiania.

    Zgłoszenie w tej sprawie możesz wnieść:

    • pisemnie na adres Naczelnik Urzędu Skarbowego Kraków – Stare Miasto ul. Grodzka 65, 31-001 Kraków,
    • na elektroniczną skrytkę ePUAP: /gvx944tf5y/SkrytkaESP,
    • w siedzibie urzędu ul. Grodzka 65, 31-001 Kraków,
    • z konta osoby fizycznej na e-Urzędzie skarbowym przy użyciu pisma ogólnego.
    bip

    Informacje o publikacji dokumentu

     
    Data utworzenia: 03.07.2024 Data publikacji: 03.08.2020 12:17 Data ostatniej modyfikacji: 03.07.2024 09:57
    Autor: Monika Szuwart Osoba publikująca: Agnieszka Kopijka Osoba modyfikująca: Monika Agnnieszka Szuwart
    Rejestr zmian