Izba Administracji Skarbowej w Krakowie zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej Urzędu Skarbowego Kraków – Krowodrza zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (j.t. Dz.U z 2023, poz.1440). Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej Urzędu Skarbowego Kraków – Krowodrza w Krakowie.
Data publikacji strony internetowej: 2017-03-01
Data ostatniej dużej aktualizacji: 2017-03-01
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą. Serwis internetowy Urzędu Skarbowego Kraków – Krowodrza jest zbudowany z dużej ilości podstron, na których zamieszczamy informacje od 2017 r. Niektóre podstrony serwisu, mogą nie być całkowicie dostępne, z powodu następujących niezgodności:
- niektóre dokumenty i multimedia nie są w pełni dostępne, ponieważ mogą pochodzić z różnych źródeł, zostały udostępnione przed rokiem 2019, są zbyt obszerne, grafiki nie mają tekstu alternatywnego, itp.,
- niektóre elementy strony mogą nie być w pełni dostępne, np. mają za niski kontrast, strona internetowa nie jest responsywna (nie dostosowuje się do wielkości okna przeglądarki), itp.,
- na niektórych elementach strony poruszanie się za pomocą klawiatury jest utrudnione.
Deklaracja dostępności
Data sporządzenia deklaracji: 2020-07-28
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2024-03-27
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny dokonanej przez organ sektora publicznego.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Masz uwagi, zgłoś je
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej skontaktuj się z Moniką Szuwart, koordynatorem dostępności cyfrowej w Izbie Administracji Skarbowej w Krakowie.
Zgłoś to na adres e-mail redakcja.ias.krakow@mf.gov.pl lub telefonicznie +48 (12) 255-74-56.
Każdy ma prawo zgłosić:
- uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wniosek o udostępnienie niedostępnej informacji w innej, alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej (imię, nazwisko, numer telefonu, e-mail),
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Tutaj znajdziesz Wniosek o zapewnienie dostępności.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością cyfrową
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie nie będziemy mogli rozpatrzyć Twojego wniosku, powiadomimy Cię o przyczynach opóźnienia. Wyznaczymy nowy termin nie dłuższy niż 2 miesiące od daty zgłoszenia.
Jeżeli nie będziemy mogli zapewnić dostępności cyfrowej, o którą wnioskujesz, zaproponujemy Ci dostęp do strony internetowej lub jej elementu w alternatywny sposób.
Jeżeli nasze działania nie będą dla Ciebie zadowalające, możesz zgłosić skargę do Izby Administracji Skarbowej w Krakowie.
Jeżeli nadal będziesz mieć uwagi do naszych działań, związanych z dostępnością cyfrową, możesz je zgłosić do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Budynek ul. Władysława Łokietka 20
Otoczenie i dojazd do urzędu
Budynek urzędu jest usytuowany u zbiegu ulic Władysława Łokietka i Oboźnej.
Jak dojechać do urzędu
Do urzędu możesz dotrzeć:
- własnym środkiem transportu – nie mamy miejsc parkingowych dla klientów oraz miejsca parkingowego dla osób z niepełnosprawnością. Można skorzystać z okolicznych miejsc parkingowych. W okolicy urzędu obowiązuje płatna strefa parkowania.
- komunikacją miejską – autobusem linii nr 130. Najbliższe przystanki znajdują się przy ul. Wrocławskiej:
- przystanek pn. „Friedleina" znajduje się w odległości około 700 m od urzędu, z przystanku do urzędu należy dojść ul. Łokietka;
- przystanek pn. „Wrocławska" znajduje się w odległości około 450 m od urzędu. Z tego przystanku do urzędu należy dojść ul. Oboźną.
Wejścia do budynku
Wejście do budynku znajduje się na wysokim parterze. Prowadzą do niego pięciostopniowe schody. Budynek jest wyposażony w zewnętrzną platformę schodową dla osób ze szczególnymi potrzebami. Przy platformie, w elewacji budynku, znajduje się dzwonek przywołujący obsługę. W przedsionku, za drzwiami wejściowymi, znajduje się pomieszczenie ochrony, czynne przez cały czas otwarcia urzędu. Tam można uzyskać podstawowe informacje dot. możliwości załatwienia sprawy. W wiatrołapie/przedsionku znajduje się urna do której można wrzucić dokumenty w tym deklaracje podatkowe, bez konieczności oczekiwania w kolejce na obsługę.
Korytarze, schody i windy
Na piętra budynku można dostać się po schodach lub windą.
Sala obsługi
Sala obsługi klienta znajduje się na parterze, w bocznym skrzydle budynku. Nie jest dobrze widoczna od wejścia.Stanowiska obsługi nie są zaprojektowane w sposób uniwersalny – metalowe panele przykręcone do stolików frontem.W poczekalni sali obsługi znajduje się kolejkomat oraz kącik dla dzieci. W poczekalni znajdują się dwa stanowiska komputerowe przeznaczone dla klientów. Na sali obsługi, przy stanowisku nr 6 jest zainstalowana pętla indukcyjna.
Toalety
Na parterze budynku w pobliżu sali obsługi znajduje się toaleta przystosowana dla osób ze szczególnymi potrzebami.
Wstęp z psem asystującym
Do budynku i jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem.
Ewakuacja
Procedury w budynku uwzględniają ewakuację osób ze szczególnymi potrzebami.
Masz uwagi, zgłoś je
W przypadku zidentyfikowania bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznymskontaktuj się z Anną Stolarczyk, koordynatorem dostępności w Izbie Administracji Skarbowej w Krakowie.
Zgłoś to na adres e-mail dostepnosc.ias.krakow@mf.gov.pl lub telefonicznie +48 (12) 254 77-53.
Każdy ma prawo poinformować o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno‑komunikacyjnej.
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, może złożyć osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy. We wniosku należy wykazać interesfaktyczny.
Wniosek musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej (imię, nazwisko, numer telefonu, e-mail),
- wskazanie bariery, której dotyczy,
- wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności.
Tutaj znajdziesz Wniosek o zapewnienie dostępnościarchitektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością architektoniczną i informacyjno-komunikacyjną
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 14 dni. Jeśli w tym terminie nie będziemy mogli rozpatrzyć Twojego wniosku, powiadomimy Cię o przyczynach opóźnienia. Wyznaczymy nowy termin nie dłuższy niż 2 miesiące od daty zgłoszenia.
Jeżeli nie będziemy mogli zapewnić dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, o którą wnioskujesz, poinformujemy Cię o tym i zaproponujemy Ci dostęp w alternatywny sposób.
Jeżeli nasze działania nie będą dla Ciebie zadowalające, możesz złożyć skargę do Prezesa Zarządu PFRON. Możesz to zrobić w ciągu 30 dni od dnia, w którym:
- upłynął nam termin na zapewnienie dostępności,
- otrzymałeś odmowę zapewnienia dostępności.
Informacja dla osób niesłyszących lub słabo słyszących
Korzystanie z pomocy osoby przybranej
Jeśli jesteś osobą uprawnioną tj. osobą doświadczającą trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, masz prawo do skorzystania z pomocy osoby przybranej w kontaktach z nami. Osobą przybraną jest osoba, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumienia z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw m.in. w organach administracji publicznej.
Korzystanie z pomocy tłumacza PJM, SJM i SKOGN
Jeżeli jesteś osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy, po przedstawieniu orzeczenia potwierdzającego niepełnosprawność:
- masz prawo zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia usługi tłumacza PJM, SJM i SKOGN jeśli chcesz skorzystać z usług Urzędu; usługa tłumacza jest bezpłatna,
- musisz to zrobić co najmniej na 3 dni robocze przed wizytą w naszej jednostce,
- wskaż preferowaną przez Ciebie metodę komunikowania się z nami,
- wskaż sprawę z którą chcesz przyjść do naszego urzędu oraz termin, kiedy tłumacz powinien Ci pomóc w komunikacji z nami podczas jej załatwiania.
Zgłoszenie w tej sprawie możesz wnieść:
- pisemnie na adres: Naczelnik Urzędu Skarbowego Kraków – Krowodrza: 30-016 Kraków, ul. Władysława Łokietka 20,
- na elektroniczną skrytkę ePUAP: /7j915wbdbu/SkrytkaESP,
- w siedzibie urzędu: Kraków ul. Władysława Łokietka 20,
- z konta osoby fizycznej na e-Urzędzie skarbowym przy użyciu pisma ogólnego,
- z konta na PUESC.