Deklaracja dostępności strony Urzędu Skarbowego w Zakopanem

    Deklaracja dostępności strony Urzędu Skarbowego w Zakopanem

    Deklaracja dostępności strony Urzędu Skarbowego w Zakopanem

    Izba Administracji Skarbowej w Krakowie zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej Urzędu Skarbowego w Zakopanemzgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (j.t. Dz.U z 2023, poz.1440). Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej Urzędu Skarbowego Zakopanem.

    Data publikacji strony internetowej: 2017-03-01

    Data ostatniej dużej aktualizacji: 2017-03-01

    Status pod względem zgodności z ustawą

    Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą. Serwis Urzędu Skarbowego w Zakopanem w Krakowie jest zbudowany z dużej ilości podstron, na których zamieszczamy informacje od 2017 r. Niektóre podstrony serwisu, mogą nie być całkowicie dostępne, z powodu następujących niezgodności:

    • niektóre dokumenty i multimedia nie są w pełni dostępne, ponieważ mogą pochodzić z różnych źródeł, zostały udostępnione przed rokiem 2019, są zbyt obszerne, grafiki nie mają tekstu alternatywnego, itp.,
    • niektóre elementy strony mogą nie być w pełni dostępne, np. mają za niski kontrast, strona internetowa nie jest responsywna (nie dostosowuje się do wielkości okna przeglądarki), itp.,
    • na niektórych elementach strony poruszanie się za pomocą klawiatury jest utrudnione.

    Deklaracja dostępności

    Data sporządzenia deklaracji: 2020-07-28

    Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2024-03-28

    Deklarację sporządzono na podstawie samooceny dokonanej przez organ sektora publicznego.

    Skróty klawiaturowe

    Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

    Masz uwagi, zgłoś je

    W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej skontaktuj się z Moniką Szuwart, koordynatorem dostępności cyfrowej w Izbie Administracji Skarbowej w Krakowie.

    Zgłoś to na adres e-mail redakcja.ias.krakow@mf.gov.pl lub telefonicznie +48 (12) 255-74-56.

    Każdy ma prawo zgłosić:

    • uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
    • żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
    • wniosek o udostępnienie niedostępnej informacji w innej, alternatywnej formie.

    Żądanie musi zawierać:

    • dane kontaktowe osoby zgłaszającej (imię, nazwisko, numer telefonu, e-mail),
    • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy,
    • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

    Tutaj znajdziesz Wniosek o zapewnienie dostępności.

    Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością cyfrową

    Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie nie będziemy mogli rozpatrzyć Twojego wniosku, powiadomimy Cię o przyczynach opóźnienia. Wyznaczymy nowy termin nie dłuższy niż 2 miesiące od daty zgłoszenia.

    Jeżeli nie będziemy mogli zapewnić dostępności cyfrowej, o którą wnioskujesz, zaproponujemy Ci dostęp do strony internetowej lub jej elementu w alternatywny sposób.

    Jeżeli nasze działania nie będą dla Ciebie zadowalające, możesz zgłosić skargę do Izby Administracji Skarbowej w Krakowie.

    Jeżeli nadal będziesz mieć uwagi do naszych działań, związanych z dostępnością cyfrową, możesz je zgłosić do Rzecznika Praw Obywatelskich.

    Dostępność architektoniczna

    Budynek: Zakopane, ul. Szymony 14

    Otoczenie i dojazd do urzędu

    Budynek urzędu usytuowany jest przy ul. Szymony 14.

    Jak dojechać do urzędu

    Do urzędu można dojechać:

    • własnym środkiem transportu –posiadamy duży bezpłatny parking wyłożony kostką brukową. Na parkingu wydzieliliśmy dwa miejsca przeznaczone dla osób niepełnosprawnych, które znajdują się przy wejściu głównym do budynku. Przygotowaliśmy również stojak dla 5 rowerów.
    • komunikacją miejską – w odległości ok. 20 m od wjazdu na posesję znajduje się przystanek „Szymony Teatr im. St. Witkiewicza" na którym zatrzymuje się autobus linii nr 19. Od przystanku do urzędu prowadzi chodnik z kostki brukowej.

    Wejścia do budynku

    Do głównego wejścia prowadzą z dwóch stron siedmiostopniowe schody. Nie posiadają kontrastowych oznaczeń. Wyposażone są w dwie poręcze. Jedna z nich zamontowana jest na wewnętrznej ścianie murku na wysokości 95 cm, druga po przeciwnej stronie na murku zewnętrznym na wysokości 124. Przed głównym wejściem wyznaczone jest jedno z dwóch miejsc parkingowych przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych. Barierę może stanowić jego szerokość i nie wystarczająco obniżony krawężnik w miejscu prowadzącym do podjazdu. Nierówna nawierzchnia podjazdu oraz brak całkowitego zadaszenia może stanowić przeszkodę w swobodnym przemieszczeniu się do głównego wejścia do budynku. Do budynku prowadzą dwie pary ciężkich drzwi dwuskrzydłowych antypanicznych, otwieranych ręcznie na zewnątrz. Na drzwiach zewnętrznych klamka zamontowana jest na wysokości 112 cm. Przy drzwiach nie zamontowaliśmy dzwonka. Osoba ze szczególnymi potrzebami może przywołać kogoś do pomocy w otwarciu drzwi, korzystając z domofonu zamontowanego na ścianie budynku z prawej strony wejścia głównego na wysokości 141 cm. Wejście wydziela wspólny wiatrołap. Jego rozmiary mogą nie zapewniać niezbędnej przestrzeni manewrowej. Za nim znajduje się sala obsługi.

    Korytarze, schody i windy

    Osoby niepełnosprawne ruchowo mogą swobodnie poruszać się po korytarzach na wszystkich kondygnacjach budynku. Wejście na wyższe piętra możliwe jest po schodach oraz windą. Schody nie są oznaczone kontrastowo. Wyposażone są w poręczzamontowaną po prawej stronie na wysokości 103 cm. Przestrzeń manewrowa przed windą pozwala na swobodne poruszanie się. Dźwig osobowy posiada wewnętrzny panel sterujący wyposażony w dodatkowe oznakowanie dla osób niewidomych i niedowidzących. Nasza winda nie została wyposażona w system informacji głosowej. Na każdej kondygnacji znajdują się przeszklone drzwi otwierane ręcznie.

    Sala obsługi

    Sala obsługi podatników usytuowana jest na parterze przy wejściu głównym. Stanowiska obsługi nie są wyposażone w obniżone lady. Na sali przygotowaliśmy stolik, przy którym możemy obsłużyć osobę ze szczególnymi potrzebami. Na stanowisku nr 4 zainstalowaliśmy pętlę indukcyjną ułatwiającą komunikację z osobą niedosłyszącą używającą przystosowany w tym celu aparat słuchowy. Na sali obsługi dostępny jest kącik dla dzieci.

    Toalety

    Obok sali obsługi znajduje się toaleta częściowo przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami. Barierę w skorzystaniu z niej może stanowić: nie za duży obszar manewrowy dla wózków inwalidzkich, za wysoko zamontowane: włącznik światła, lustro, suszarka do rąk oraz dozownik mydła. Toaleta nie została wyposażona w system pozwalający na przywołanie pomocy. Nie przygotowaliśmy również przewijaka dla niemowląt. W budynku nie ma pomieszczenia przystosowanego do wykonania najpotrzebniejszych czynności dla osób odwiedzających nasz Urząd z małymi dziećmi.

    Wstęp z psem asystującym

    Do budynku i jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

    Ewakuacja

    W budynku procedury uwzględniają ewakuację osób ze szczególnymi potrzebami.

    Masz uwagi, zgłoś je

    W przypadku zidentyfikowania bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym skontaktuj się z Anną Stolarczyk, koordynatorem dostępności w Izbie Administracji Skarbowej w Krakowie.

    Zgłoś to na adres e-mail dostepnosc.ias.krakow@mf.gov.pl lub telefonicznie +48 (12) 254 77-53.

    Każdy ma prawo poinformować o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno‑komunikacyjnej.

    Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, może złożyć osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy. We wniosku należy wykazać interesfaktyczny.

    Wniosek musi zawierać:

    • dane kontaktowe osoby zgłaszającej (imię, nazwisko, numer telefonu, e-mail),
    • wskazanie bariery, której dotyczy,
    • wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności.

    Tutaj znajdziesz Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno – komunikacyjnej.

    Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością architektoniczną i informacyjno-komunikacyjną

    Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 14 dni. Jeśli w tym terminie nie będziemy mogli rozpatrzyć Twojego wniosku, powiadomimy Cię o przyczynach opóźnienia. Wyznaczymy nowy termin nie dłuższy niż 2 miesiące od daty zgłoszenia.

    Jeżeli nie będziemy mogli zapewnić dostępności architektonicznej lub informacyjno -komunikacyjnej, o którą wnioskujesz, poinformujemy Cię o tym i zaproponujemy Ci dostęp w alternatywny sposób.

    Jeżeli nasze działania nie będą dla Ciebie zadowalające, możesz złożyć skargę do Prezesa Zarządu PFRON. Możesz to zrobić w ciągu 30 dni od dnia, w którym:

    • upłynął nam termin na zapewnienie dostępności,
    • otrzymałeś odmowę zapewnienia dostępności.

    Informacja dla osób niesłyszących lub słabo słyszących

    Korzystanie z pomocy osoby przybranej

    Jeśli jesteś osobą uprawnioną tj. osobą doświadczającą trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, masz prawo do skorzystania z pomocy osoby przybranej w kontaktach z nami. Osobą przybraną jest osoba, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumienia z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw m.in. w organach administracji publicznej.

    Korzystanie z pomocy tłumacza PJM, SJM i SKOGN

    Jeżeli jesteś osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy, po przedstawieniu orzeczenia potwierdzającego niepełnosprawność:

    • masz prawo zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia usługi tłumacza PJM, SJM i SKOGN jeśli chcesz skorzystać z usług Urzędu; usługa tłumacza jest bezpłatna,
    • musisz to zrobić co najmniej na 3 dni robocze przed wizytą w naszej jednostce,
    • wskaż preferowaną przez Ciebie metodę komunikowania się z nami,
    • wskaż sprawę z którą chcesz przyjść do naszego urzędu oraztermin, kiedy tłumacz powinien Ci pomóc w komunikacji z nami podczas jej załatwiania.

    Zgłoszenie w tej sprawie możesz wnieść:

    • pisemnie na adres pocztowy: Naczelnik Urzędu Skarbowego w Zakopanem, ul. Szymony 14, 34-500 Zakopane
    • na skrytkę ePUAP na adres: /uo1366mehz/SkrytkaESP
    • w siedzibie urzędu: ul. Szymony 14, 34-500 Zakopane,
    • z konta osoby fizycznej na e-Urzędzie skarbowym przy użyciu pisma ogólnego,
    • z konta na PUESC.
    bip

    Publication information

     
    Approve date: 03.07.2024 Publish date 04.08.2020 11:16 Last modification date: 03.07.2024 09:08
    Author: Monika Szuwart Publishing person: Agnieszka Kopijka Modification person: Monika Agnnieszka Szuwart
    History versions