Deklaracja dostępności Urzędu Skarbowego w Dąbrowie Tarnowskiej

    Deklaracja dostępności Urzędu Skarbowego w Dąbrowie Tarnowskiej

    Deklaracja dostępności Urzędu Skarbowego w Dąbrowie Tarnowskiej

    Izba Administracji Skarbowej w Krakowie zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej Urzędu Skarbowego w Dąbrowie Tarnowskiej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (j.t. Dz.U z 2023, poz.1440).

    Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej Urzędu Skarbowego w Dąbrowie Tarnowskiej.

    Data publikacji strony internetowej: 2017-03-01

    Data ostatniej dużej aktualizacji: 2017-03-01

    Status pod względem zgodności z ustawą

    Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą. Serwis internetowy Urzędu Skarbowego w Dąbrowie Tarnowskiej  jest zbudowany z dużej ilości podstron, na których zamieszczamy informacje od 2017 r. Niektóre podstrony serwisu, mogą nie być całkowicie dostępne, z powodu następujących niezgodności:

    • niektóre dokumenty i multimedia nie są w pełni dostępne, ponieważ mogą pochodzić z różnych źródeł, zostały udostępnione przed rokiem 2019, są zbyt obszerne, grafiki nie mają tekstu alternatywnego, itp.,
    • niektóre elementy strony mogą nie być w pełni dostępne, np. mają za niski kontrast, strona internetowa nie jest responsywna (nie dostosowuje się do wielkości okna przeglądarki), itp.,
    • na niektórych elementach strony poruszanie się za pomocą klawiatury jest utrudnione.

    Deklaracja dostępności

    Data sporządzenia deklaracji: 2020-07-28

    Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2024-03-27

    Deklarację sporządzono na podstawie samooceny dokonanej przez organ sektora publicznego.

    Skróty klawiaturowe

    Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

    Masz uwagi, zgłoś je

    W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej skontaktuj się z Moniką Szuwart, koordynatorem dostępności cyfrowej w Izbie Administracji Skarbowej w Krakowie.

    Zgłoś to na adres e-mail redakcja.ias.krakow@mf.gov.pl lub telefonicznie +48 (12) 255-74-56.

    Każdy ma prawo zgłosić:

    • uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
    • żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
    • wniosek o udostępnienie niedostępnej informacji w innej, alternatywnej formie.

    Żądanie musi zawierać:

    • dane kontaktowe osoby zgłaszającej (imię, nazwisko, numer telefonu, e-mail),
    • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy,
    • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

    Tutaj znajdziesz Wniosek o zapewnienie dostępności.

    Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością cyfrową

    Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie nie będziemy mogli rozpatrzyć Twojego wniosku, powiadomimy Cię o przyczynach opóźnienia. Wyznaczymy nowy termin nie dłuższy niż 2 miesiące od daty zgłoszenia.

    Jeżeli nie będziemy mogli zapewnić dostępności cyfrowej, o którą wnioskujesz, zaproponujemy Ci dostęp do strony internetowej lub jej elementu w alternatywny sposób.

    Jeżeli nasze działania nie będą dla Ciebie zadowalające, możesz zgłosić skargę do Izby Administracji Skarbowej w Krakowie.

    Jeżeli nadal będziesz mieć uwagi do naszych działań, związanych z dostępnością cyfrową, możesz je zgłosić do Rzecznika Praw Obywatelskich.

    Dostępność architektoniczna

     

    Otoczenie i dojazd do urzędu

    Urząd Skarbowy mieści się w centrum miasta, w budynku Starostwa Powiatowego przy ul. Berka Joselewicza 5, na drugim piętrze.

    Jak dojechać do urzędu

    Do urzędu możesz dotrzeć:

    • własnym środkiem transportu – wokół budynku znajdują się miejsca parkingowe dla klientów. Właścicielem parkingu wokół budynku jest Starostwo Powiatowe.
      W niedalekiej odległości znajdują się ogólnodostępne, bezpłatne parkingi. Obok budynku są wydzielone miejsca parkingowe dla rowerów. W obrębie głównego wejścia do budynku znajduje się miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością. Z drugiej strony budynku znajduje się dodatkowe wejście do budynku oraz obszerny parking dla klientów wraz z miejscem parkingowym dla osób z niepełnosprawnościami – w tym dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim.
    • komunikacją publiczną – przystanek autobusowy znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie budynku, przy ulicy Berka Joselewicza.

    Budynek nie posiada pochylni dla osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach, nie ma systemu informacji głosowych.

    Wejścia do budynku

    Główne wejście do budynku znajduje się od ul. Berka Joselewicza 5. Obok wejścia głównego jest odrębne wejście, bezpośrednio z chodnika, do klatki schodowej z winą przystosowaną dla osób z niepełnosprawnościami. Z drugiej strony budynku znajduje się dodatkowe wejście do budynku oraz obszerny parking dla klientów wraz z miejscem parkingowym dla osób z niepełnosprawnościami –  w tym dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim.

    Korytarze, schody i windy

    Osoby z niepełnosprawnością ruchową mogą swobodnie poruszać się w obrębie całego budynku. Korytarze mają szerokość większą niż 1.20 m. Ściany są w jasnym kolorze, odcięte lamperiami. Podłogi są o niejednolitej, kolorowej powierzchni w geometryczne wzory.  

    Sala obsługi

    Sala obsługi znajduje się na drugim piętrze budynku, w pokoju nr 58. Na drugie piętro można dotrzeć:

    • od wejścia głównego – schodami,
    • wejściem od tyłu budynku – windą.

    Sala znajduje się w pobliżu schodów głównych i windy. Stanowiska do obsługi klientów nie mają obniżonej lady. Na sali obsługi jest zainstalowana pętla indukcyjna. Znajduje się przy stanowisku obsługi, po prawej stronie od wejścia. To stanowisko jest oznaczone naklejką.
    Nie ma wydzielonego pomieszczenia odciętego od bodźców zewnętrznych.

    Toalety

    Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze budynku, niedaleko od wejścia głównego.

    Wstęp z psem asystującym

    Do budynku i jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

    Ewakuacja

    Procedury w budynku nie uwzględniają ewakuacji osób ze szczególnymi potrzebami.

    Masz uwagi, zgłoś je

    W przypadku zidentyfikowania bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym skontaktuj się z Anną Stolarczyk, koordynatorem dostępności w Izbie Administracji Skarbowej w Krakowie.

    Zgłoś to na adres e-mail dostepnosc.ias.krakow@mf.gov.pl lub telefonicznie +48 (12) 254 77-53.

    Każdy ma prawo poinformować o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno‑komunikacyjnej.

    Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, może złożyć osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy. We wniosku należy wykazać interesfaktyczny.

    Wniosek musi zawierać:

    • dane kontaktowe osoby zgłaszającej (imię, nazwisko, numer telefonu, e-mail),
    • wskazanie bariery, której dotyczy,
    • wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności.

    Tutaj znajdziesz Wniosek o zapewnienie dostępnościarchitektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.

    Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością architektoniczną i informacyjno-komunikacyjną

    Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 14 dni. Jeśli w tym terminie nie będziemy mogli rozpatrzyć Twojego wniosku, powiadomimy Cię o przyczynach opóźnienia. Wyznaczymy nowy termin nie dłuższy niż 2 miesiące od daty zgłoszenia.

    Jeżeli nie będziemy mogli zapewnić dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, o którą wnioskujesz, poinformujemy Cię o tym i zaproponujemy Ci dostęp w alternatywny sposób.

    Jeżeli nasze działania nie będą dla Ciebie zadowalające, możesz złożyć skargę do Prezesa Zarządu PFRON. Możesz to zrobić w ciągu 30 dni od dnia, w którym:

    • upłynął nam termin na zapewnienie dostępności,
    • otrzymałeś odmowę zapewnienia dostępności.

    Informacja dla osób niesłyszących lub słabo słyszących

    Korzystanie z pomocy osoby przybranej

    Jeśli jesteś osobą uprawnioną tj. osobą doświadczającą trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, masz prawo do skorzystania z pomocy osoby przybranej w kontaktach z nami. Osobą przybraną jest osoba, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumienia z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw m.in. w organach administracji publicznej.

    Korzystanie z pomocy tłumacza PJM, SJM i SKOGN

    Jeżeli jesteś osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy, po przedstawieniu orzeczenia potwierdzającego niepełnosprawność:

    • masz prawo zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia usługi tłumacza PJM, SJM i SKOGN jeśli chcesz skorzystać z usług Urzędu; usługa tłumacza jest bezpłatna,
    • musisz to zrobić co najmniej na 3 dni robocze przed wizytą w naszej jednostce,
    • wskaż preferowaną przez Ciebie metodę komunikowania się z nami,
    • wskaż sprawę z którą chcesz przyjść do naszego urzędu oraztermin, kiedy tłumacz powinien Ci pomóc w komunikacji z nami podczas jej załatwiania.

    Zgłoszenie w tej sprawie możesz wnieść:

    • pisemnie na adres: Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Krakowie/Naczelnik Urzędu w Dąbrowie Tarnowskiej , ul. Berka Joselewicza 5, 33-200 Dąbrowa Tarnowska,
    • na elektroniczną skrytkę ePUAP: /x102n4qwh7/SkrytkaESP,
    • w siedzibie urzędu Sala Obsługi, pok. 58,
    • z konta osoby fizycznej na e-Urzędzie skarbowym przy użyciu pisma ogólnego,
    • z konta na PUESC.
    bip

    Publication information

     
    Approve date: 03.07.2024 Publish date 19.08.2020 08:49 Last modification date: 03.07.2024 09:33
    Author: Monika Szuwart Publishing person: Agnieszka Kopijka Modification person: Monika Agnnieszka Szuwart
    History versions