Sposób przyjmowania i załatwiania spraw w Drugim Urzędzie Skarbowym w Tarnowie

    Sposób przyjmowania i załatwiania spraw w Drugim Urzędzie Skarbowym w Tarnowie

    Sposób przyjmowania i załatwiania spraw w Drugim Urzędzie Skarbowym w Tarnowie

    Sposób przyjmowania i załatwiania spraw regulują poniższe przepisy:
    Kodeks postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960 r.(t.j. Dz.U. z 2016 r., poz.23);
    Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jednolity Dz.U. z 2012r., poz.749);
    Zarządzenie Nr 14 Ministra Finansów z dnia 27 listopada 2001r.w sprawie obsługi kancelaryjnej izb i urzędów skarbowych, organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych i składnic akt;
    Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002r. Nr 5, poz. 46)
    Regulamin Organizacyjny Drugiego Urzędu Skarbowego w Tarnowie
    Dokumenty wpływające do urzędu skarbowego za pośrednictwem poczty oraz drogą elektroniczną trafiają do sekretariatu Naczelnika, są tam segregowane, fakt wpływu potwierdzony jest datownikiem i podpisem osoby przyjmującej. Dokumenty przyjmowane od podatników na sali obsługi po formalnej kontroli są zaopatrywane w pieczęć wpływu, podpis osoby przyjmującej oraz adnotację o załącznikach i ewentualnych brakach. Dokumanty w formie druków przekazywane są bezpośrednio do komórek organizacyjnych i wprowadzane do systemu POLTAX. Pozostałe dokumenty: wnioski, prośby, zawiadomienia, zastrzeżenia, itp. przekazywane są Naczelnikowi Drugiego Urzędu Skarbowego. Naczelnik rozdziela korespondencję do poszczególnych komórek merytorycznych. Odbiór korespondencji przez komórki merytoryczne odbywa się w sekretariacie Naczelnika. Pisma zaewidencjonowane w rejestrze przyjętej korespondencji przekazywane są za potwierdzeniem kierownikowi komórki lub innej upoważnionej osobie.  Wnioski ewidencjonowane są  w systemie POLTAX, sprawy załatwiane są bez zbędnej zwłoki.
    zaświadczenia wydawane są nie później niż w terminie siedmiu dni od daty złożenia wniosku;
    sprawy wymagające przeprowadzenia postępowania i wydawania decyzji załatwiane są w terminie dwóch miesięcy od daty wszczęcia postepowania;
    skargi i wnioski  wniesione na piśmie i ustnie rozpatrywane są przez Naczelnika Urzędu niezwłocznie. Naczelnik wydaje polecenia lub podejmuje inne stosowne środki w celu usunięcia stwierdzonych uchybień oraz przyczyn ich powstania.
     
    Rozpatrywanie skarg
    Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, faksem, pocztą elektroniczną a także ustnie do protokołu.
    W sprawach skarg i wniosków Naczelnik Drugiego Urzędu Skarbowego w Tarnowie lub jego Zastępca przyjmuje interesantów w każdy poniedziałek od 13.00 do 16.00 po wcześniejszym uzgodnieniu terminu w Sekretariacie pod numerem 14 632 82 25.
    Dyrektor Izby Skarbowej względnie Wicedyrektor, przyjmuje interesantów w sprawie skarg i wniosków w każdy poniedziałek w godz. 14:00 - 16:00. Kraków, ul. Wiślna 7.
    Rozpatrywaniem oraz koordynowaniem załatwiania skarg i wniosków dotyczących działalności urzędów skarbowych woj. małopolskiego zajmuje się Wydział Kontroli Wewnętrznej i Przeciwdziałania Korupcji ul Wadowicka 10 pok. 702,725.
    Skargi i wnioski dotyczące działalności Izby Skarbowej w Krakowie można składać: pisemnie na adres: Ministerstwo Finansów ul.Świętokrzyska12, 00-916 Warszawa.
    Skargi i wnioski, zarówno te nadesłane pocztą jak i drogę elektroniczną, powinny zawierać imię, nazwisko (nazwę) i adres zamieszkania (w tym – kod pocztowy) wnoszącego skargę lub wniosek. Zgodnie z przepisami §8.1 cyt. rozporządzenia skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu pocztowego pozostawione zostaną bez rozpatrzenia.
     
    Petycje
    Przyjmowanie i rozpatrywanie petycji odbywa się zgodnie z przepisami ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (Dz. U. z 2014 r., poz. 1195).
    Petycję składa się w formie pisemnej albo za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
    Przedmiotem petycji może być żądanie, w szczególności, zmiany przepisów prawa, podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji.
    Petycja powinna zawierać:
    oznaczenie podmiotu wnoszącego petycję; jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać oznaczenie każdego z tych podmiotów oraz osobę reprezentującą podmiot wnoszący petycję;
    wskazanie miejsca zamieszkania albo siedziby podmiotu wnoszącego petycję oraz adresu do korespondencji; jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać miejsce zamieszkania lub siedzibę każdego z tych podmiotów;
    oznaczenie adresata petycji;
    wskazanie przedmiotu petycji.
    Jeżeli przedmiot sprawy nie będzie dotyczyć właściwości Dyrektora Izby Skarbowej w Krakowie, sprawa zostanie przesłana do organu właściwego.
    Petycje niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
     
    bip

    Publication information

     
    Approve date: 06.06.2017 Publish date 12.05.2015 16:37 Last modification date: 18.09.2020 09:12
    Author: Piotr Żurowski Publishing person: Beata Cedro Modification person: Agnieszka Kopijka
    History versions