Izba Administracji Skarbowej w Krakowie zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej Urzędu Skarbowego w Suchej Beskidzkiej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (j.t. Dz.U z 2023, poz.1440).
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej Urzędu Skarbowego w Suchej Beskidzkiej.
Data publikacji strony internetowej: 2017-03-01
Data ostatniej dużej aktualizacji: 2017-03-01
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą. Serwis internetowy Urzędu Skarbowego w Suchej Beskidzkiej jest zbudowany z dużej ilości podstron, na których zamieszczamy informacje od 2017 r. Niektóre podstrony serwisu, mogą nie być całkowicie dostępne, z powodu następujących niezgodności:
- niektóre dokumenty i multimedia nie są w pełni dostępne, ponieważ mogą pochodzić z różnych źródeł, zostały udostępnione przed rokiem 2019, są zbyt obszerne, grafiki nie mają tekstu alternatywnego, itp.,
- niektóre elementy strony mogą nie być w pełni dostępne, np. mają za niski kontrast, strona internetowa nie jest responsywna (nie dostosowuje się do wielkości okna przeglądarki), itp.,
- na niektórych elementach strony poruszanie się za pomocą klawiatury jest utrudnione.
Deklaracja dostępności
Data sporządzenia deklaracji: 2020-07-15
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2024-03-27
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny dokonanej przez organ sektora publicznego.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Masz uwagi, zgłoś je
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej skontaktuj się z Moniką Szuwart, koordynatorem dostępności cyfrowej w Izbie Administracji Skarbowej w Krakowie.
Zgłoś to na adres e-mail redakcja.ias.krakow@mf.gov.pl lub telefonicznie +48 (12) 255-74-56.
Każdy ma prawo zgłosić:
- uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wniosek o udostępnienie niedostępnej informacji w innej, alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej (imię, nazwisko, numer telefonu, e-mail),
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Tutaj znajdziesz Wniosek o zapewnienie dostępności.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością cyfrową
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie nie będziemy mogli rozpatrzyć Twojego wniosku, powiadomimy Cię o przyczynach opóźnienia. Wyznaczymy nowy termin nie dłuższy niż 2 miesiące od daty zgłoszenia.
Jeżeli nie będziemy mogli zapewnić dostępności cyfrowej, o którą wnioskujesz, zaproponujemy Ci dostęp do strony internetowej lub jej elementu w alternatywny sposób.
Jeżeli nasze działania nie będą dla Ciebie zadowalające, możesz zgłosić skargę do Izby Administracji Skarbowej w Krakowie.
Jeżeli nadal będziesz mieć uwagi do naszych działań, związanych z dostępnością cyfrową, możesz je zgłosić do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Budynek ul. Mickiewicza 36 Sucha Beskidzka
Otoczenie i dojazd do urzędu
Budynek urzędu usytuowany jest w centrum miasta przy głównej ulicy A. Mickiewicza
Jak dojechać do urzędu
Do Urzędu można dojechać:
- własnym środkiem transportu. Samochód można zaparkować na parkingu obok sklepu Inter Marche. Na parkingu wyznaczone i oznakowane są dwa miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami. Postój samochodem do 120 minut jest bezpłatny. Urząd nie posiada parkingu. Rower można przypiąć do stojaka przy wejściu do budynku od strony ul. Mickiewicza.
- komunikacją publiczną. Przystanki autobusowe: Dworzec Autobusowy, Liceum Ogólnokształcące. Przystanki kolejowe: Stacja Sucha Beskidzka Zamek, Stacja Dworzec PKP.
- Z przystanków do budynku urzędu można dojść chodnikiem dla pieszych. Przejście przez ulicę główną oraz ulice boczne możliwe jest przez wyznaczone przejścia dla pieszych. Chodniki dla pieszych nie są wyposażone w ścieżki naprowadzające dla osób niewidomych i słabowidzących.
Wejścia do budynku
Do budynku prowadzą dwa wejścia:
- wejście główne dostępne jest od strony wschodniej budynku. Znajduje się bezpośrednio przy jezdni z chodnikiem. Chodnik nie jest wyposażony w ścieżki naprowadzające dla osób niewidomych i słabowidzących. Drzwi wejściowe do budynku otwierane są ręcznie. Aby wejść do budynku należy pokonać 2 stopnie. Tuż za wejściem, obok Sali Obsługi, znajduje się pomieszczenie ochrony, czynne przez cały czas pracy urzędu. Można tutaj uzyskać podstawowe informacje jak poruszać się po budynku. Wejście to nie jest dostępne dla potrzeb osób poruszających się na wózku;
- drugie wejście dostępne jest od strony ulicy Mickiewicza. Znajduje się bezpośrednio przy jezdni z chodnikiem. Chodnik nie jest wyposażony w ścieżki naprowadzające dla osób niewidomych i słabowidzących. Wejście do budynku znajduje się na poziomie chodnika i umożliwia poruszanie się osób z niepełnosprawnościami na wózkach. Drzwi otwierane są ręcznie. W celu przywołania pracownika i otwarcia drzwi należy nacisnąć dzwonek na ścianie.
Na tablicach po stronie prawej przy obydwóch wejściach do budynku umieszczona jest informacja o godzinach pracy urzędu.
Budynek nie posiada systemu informacji głosowej. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych w druku powiększonym dla osób niewidzących i słabowidzących.
Korytarze, schody i windy
Budynek nie jest wyposażony w windy. Dostęp na pierwsze i drugie piętro budynku możliwy jest tylko po schodach. Budynek posiada dwie klatki schodowe.
Sala obsługi
Sala obsługi bezpośredniej znajduje się na parterze budynku. Sala oddzielona jest od wejść krótkimi przedsionkami z otwieranymi ręcznie drzwiami. Stanowiska pracy na sali nie są zaprojektowane w sposób uniwersalny. Nie ma obniżonej lady. Stanowisko nr 2 wyposażone jest w pętle indukcyjną. Na sali nie ma „kącika dla dzieci".
Toalety
Na parterze budynku znajduje się toaleta przystosowana dla osób z niepełnosprawnością poruszających się na wózkach.
Wstęp z psem asystującym
Do budynku i jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Ewakuacja
W budynku procedury uwzględniają ewakuację osób ze szczególnymi potrzebami.
Masz uwagi, zgłoś je
W przypadku zidentyfikowania bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym skontaktuj się z Anną Stolarczyk, koordynatorem dostępności w Izbie Administracji Skarbowej w Krakowie.
Zgłoś to na adres e-mail dostepnosc.ias.krakow@mf.gov.pl lub telefonicznie +48 (12) 254 77-53.
Każdy ma prawo poinformować o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno‑komunikacyjnej.
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, może złożyć osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy. We wniosku należy wykazać interesfaktyczny.
Wniosek musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej (imię, nazwisko, numer telefonu, e-mail),
- wskazanie bariery, której dotyczy,
- wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością architektoniczną i informacyjno-komunikacyjną
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 14 dni. Jeśli w tym terminie nie będziemy mogli rozpatrzyć Twojego wniosku, powiadomimy Cię o przyczynach opóźnienia. Wyznaczymy nowy termin nie dłuższy niż 2 miesiące od daty zgłoszenia.
Jeżeli nie będziemy mogli zapewnić dostępności architektonicznej lub informacyjno -komunikacyjnej, o którą wnioskujesz, poinformujemy Cię o tym i zaproponujemy Ci dostęp w alternatywny sposób.
Jeżeli nasze działania nie będą dla Ciebie zadowalające, możesz złożyć skargę do Prezesa Zarządu PFRON. Możesz to zrobić w ciągu 30 dni od dnia, w którym:
- upłynął nam termin na zapewnienie dostępności,
- otrzymałeś odmowę zapewnienia dostępności.
Informacja dla osób niesłyszących lub słabo słyszących
Korzystanie z pomocy osoby przybranej
Jeśli jesteś osobą uprawnioną tj. osobą doświadczającą trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, masz prawo do skorzystania z pomocy osoby przybranej w kontaktach z nami. Osobą przybraną jest osoba, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumienia z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw m.in. w organach administracji publicznej.
Korzystanie z pomocy tłumacza PJM, SJM i SKOGN
Jeżeli jesteś osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy, po przedstawieniu orzeczenia potwierdzającego niepełnosprawność:
- masz prawo zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia usługi tłumacza PJM, SJM i SKOGN jeśli chcesz skorzystać z usług Urzędu; usługa tłumacza jest bezpłatna,
- musisz to zrobić co najmniej na 3 dni robocze przed wizytą w naszej jednostce,
- wskaż preferowaną przez Ciebie metodę komunikowania się z nami,
- wskaż sprawę z którą chcesz przyjść do naszego urzędu oraztermin, kiedy tłumacz powinien Ci pomóc w komunikacji z nami podczas jej załatwiania.
Zgłoszenie w tej sprawie możesz wnieść:
- pisemnie na adres: Naczelnik Urzędu Skarbowego w Suchej Beskidzkiej: 34-200 Sucha Beskidzka ul. Mickiewicza 36,
- na elektroniczną skrytkę ePUAP: /i4ut69pu7c/SkrytkaESP
- w siedzibie urzędu na sali obsługi klienta,
- z konta osoby fizycznej na e-Urzędzie skarbowym przy użyciu pisma ogólnego,
- z konta na PUESC.