Izba Administracji Skarbowej w Krakowie zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej Urzędu Skarbowego w Nowym Targu zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (j.t. Dz.U z 2023, poz.1440).
Deklaracja dostępności dotyczy strony Urzędu Skarbowego w Nowym Targu.
Data publikacji strony internetowej: 2017-03-01
Data ostatniej dużej aktualizacji: 2017-03-01
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą. Serwis internetowy Urzędu Skarbowego w Nowym Targu jest zbudowany z dużej ilości podstron, na których zamieszczamy informacje od 2017 r. Niektóre podstrony serwisu, mogą nie być całkowicie dostępne, z powodu następujących niezgodności:
- niektóre dokumenty i multimedia nie są w pełni dostępne, ponieważ mogą pochodzić z różnych źródeł, zostały udostępnione przed rokiem 2019, są zbyt obszerne, grafiki nie mają tekstu alternatywnego, itp.,
- niektóre elementy strony mogą nie być w pełni dostępne, np. mają za niski kontrast, strona internetowa nie jest responsywna (nie dostosowuje się do wielkości okna przeglądarki), itp.,
- na niektórych elementach strony poruszanie się za pomocą klawiatury jest utrudnione.
Deklaracja dostępności
Data sporządzenia deklaracji: 2020-07-28
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2024-03-27
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny dokonanej przez organ sektora publicznego.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Masz uwagi, zgłoś je
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej skontaktuj się z Moniką Szuwart, koordynatorem dostępności cyfrowej w Izbie Administracji Skarbowej w Krakowie.
Zgłoś to na adres e-mail redakcja.ias.krakow@mf.gov.pl lub telefonicznie +48 (12) 255-74-56.
Każdy ma prawo zgłosić:
- uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wniosek o udostępnienie niedostępnej informacji w innej, alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej (imię, nazwisko, numer telefonu, e-mail),
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Tutaj znajdziesz Wniosek o zapewnienie dostępności.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością cyfrową
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie nie będziemy mogli rozpatrzyć Twojego wniosku, powiadomimy Cię o przyczynach opóźnienia. Wyznaczymy nowy termin nie dłuższy niż 2 miesiące od daty zgłoszenia.
Jeżeli nie będziemy mogli zapewnić dostępności cyfrowej, o którą wnioskujesz, zaproponujemy Ci dostęp do strony internetowej lub jej elementu w alternatywny sposób.
Jeżeli nasze działania nie będą dla Ciebie zadowalające, możesz zgłosić skargę do Izby Administracji Skarbowej w Krakowie.
Jeżeli nadal będziesz mieć uwagi do naszych działań, związanych z dostępnością cyfrową, możesz je zgłosić do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Budynek ul. Parkowa 13
Otoczenie i dojazd do urzędu
Budynek urzędu usytuowany jest przy ul. Parkowej 13 w sąsiedztwie Parku Miejskiego.
Jak dojechać do urzędu
Do urzędu można dotrzeć:
- własnym środkiem transportu – Urząd Skarbowy posiada duży parking, w tym dwa miejsca przeznaczone dla osób z niepełnosprawnościami, usytułowane zaraz przy wejściu do budynku od strony parkingu. Przy wejściu do budynku od strony Parku Miejskiego i od strony parkingu znajduje się również parking dla rowerów.
- komunikacją miejską – najbliższy przystanek znajduje się w odległości 180 m – uwaga: dojeżdżają tam tylko „busy". Główny przystanek autobusowy znajduje się
w Rynku w odległości 450 m od Urzędu.
Wejścia do budynku
Wejścia do budynku usytuowane są od strony Parku Miejskiego oraz od strony parkingu. Do środka prowadzą dwuskrzydłowe, otwierane ręcznie drzwi, bez stopni, co umożliwia osobom poruszającym się na wózkach swobodne wejście do budynku.
W holu budynku, za drzwiami wejściowymi, znajduje się pomieszczenie ochrony czynne
w godzinach pracy Urzędu, gdzie można uzyskać podstawowe informacje dotyczące możliwości załatwienia sprawy.
W obiekcie nie jest konieczna platforma (brak schodów wejściowych i progów), nie ma systemu informacji głosowych, ale jest dostępna pętlę indukcyjna, która znajduje się na Sali Obsługi przy stanowisku nr 2.
Korytarze, schody i windy
Osoby z niepełnosprawnością ruchową mogą swobodnie poruszać się po obiekcie. Wejście na piętra oprócz schodów umożliwia również winda. Na każdej kondygnacji znajdują się szklane drzwi, ręcznie otwierane.
Z uwagi na brak schodów i progów przy drzwiach wejściowych, budynek jest ogólnodostępny dla osób z niepełnosprawnością ruchową.
Sala obsługi
Sala obsługi podatników usytuowana jest na parterze. Posiada szerokie, szklane drzwi-otwarte w godzinach obsługi klienta. Na sali obsługi przy stanowisku nr 2 - Rezerwacja Wizyt zainstalowana jest pętla indukcyjna (obok stosowna informacja). Na tym stanowisku klient może złożyć dokumenty.
Osoby z niepełnosprawnością ruchową mają możliwość swobodnego poruszania się na sali obsługi. Stanowiska przy okienkach mają wysokość dostosowaną dla osób o niskim wzroście oraz osób poruszających się na wózkach. Każde stanowisko oznakowane jest
informacją o rodzaju załatwianych spraw.
Ponadto sala obsługi wyposażona jest w specjalny kącik dla dzieci (wyodrębnione z boku miejsce) z zabawkami.
Toalety
Na parterze budynku znajdują się 3 toalety przeznaczone dla klientów Urzędu – męska, damska i 1 dla osób z niepełnosprawnością. Toaleta dla niepełnosprawnych posiada urządzenia sanitarne zamontowane zgodnie z wymogami obowiązującymi w zakresie zaspokojenia potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Drzwi wejściowe są odpowiedniej szerokości, otwierają się bez większego użycia siły.
Na każdym piętrze znajdują się również toalety dla pracowników, w tym przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami.
Wstęp z psem asystującym
Do budynku i jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Ewakuacja
W budynku procedury uwzględniają ewakuację osób ze szczególnymi potrzebami.
Budynek Al. 1000-lcia 33
Otoczenie i dojazd do urzędu
Budynek Urzędu Skarbowego przy Al. 1000-lecia 33 położony jest nieopodal dworca autobusowego. Stanowi centrum rozliczeniowe, które nie obsługuje bezpośrednio klientów zewnętrznych.
Jak dojechać do urzędu:
- własnym środkiem transportu – budynek nie posiada miejsc parkingowych dla klientów. Możliwe jest skorzystanie z okolicznych miejsc parkingowych płatnych, zlokalizowanych wzdłuż Al. 1000-lecia, w tym przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych. Przed budynkiem znajdują się stojaki na rowery.
- komunikacją miejską – budynek Urzędu znajduje się w odległości do 100 m od Dworca Autobusowego.
Wejścia do budynku
Budynek nie jest przystosowany do obsługi osób z niepełnosprawnościami. Do głównego wejścia prowadzą 5-cio stopniowe schody oraz dwie pary ręcznie otwieranych drzwi z wydzielonym wiatrołapem. Budynek nie posiada pochylni dla osób z niepełnosprawnościami, nie jest wyposażony w platformy, nie ma systemu informacji głosowych ani pętli indukcyjnych.
Korytarze, schody i windy
Na piętra budynku można dostać się schodami lub windą, która nie jest dostosowana do osób poruszających się na wózkach.
Sala obsługi
Brak sali obsługi. Sala obsługi znajduje się tylko w głównej siedzibie Urzędu przy ul. Parkowej 13.
Toalety
Toalety w budynku nie są przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami.
Wstęp z psem asystującym
Do budynku i jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Ewakuacja
W budynku procedury uwzględniają ewakuację osób ze szczególnymi potrzebami.
Masz uwagi, zgłoś je
W przypadku zidentyfikowania bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym skontaktuj się z Anną Stolarczyk, koordynatorem dostępności w Izbie Administracji Skarbowej w Krakowie.
Zgłoś to na adres e-mail dostepnosc.ias.krakow@mf.gov.pl lub telefonicznie +48 (12) 254 77-53.
Każdy ma prawo poinformować o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno‑komunikacyjnej.
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, może złożyć osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy. We wniosku należy wykazać interesfaktyczny.
Wniosek musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej (imię, nazwisko, numer telefonu, e-mail),
- wskazanie bariery, której dotyczy,
- wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością architektoniczną i informacyjno-komunikacyjną
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 14 dni. Jeśli w tym terminie nie będziemy mogli rozpatrzyć Twojego wniosku, powiadomimy Cię o przyczynach opóźnienia. Wyznaczymy nowy termin nie dłuższy niż 2 miesiące od daty zgłoszenia.
Jeżeli nie będziemy mogli zapewnić dostępności architektonicznej lub informacyjno -komunikacyjnej, o którą wnioskujesz, poinformujemy Cię o tym i zaproponujemy Ci dostęp w alternatywny sposób.
Jeżeli nasze działania nie będą dla Ciebie zadowalające, możesz złożyć skargę do Prezesa Zarządu PFRON. Możesz to zrobić w ciągu 30 dni od dnia, w którym:
- upłynął nam termin na zapewnienie dostępności,
- otrzymałeś odmowę zapewnienia dostępności.
Informacja dla osób niesłyszących lub słabo słyszących
Korzystanie z pomocy osoby przybranej
Jeśli jesteś osobą uprawnioną tj. osobą doświadczającą trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, masz prawo do skorzystania z pomocy osoby przybranej w kontaktach z nami. Osobą przybraną jest osoba, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumienia z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw m.in. w organach administracji publicznej.
Korzystanie z pomocy tłumacza PJM, SJM i SKOGN
Jeżeli jesteś osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy, po przedstawieniu orzeczenia potwierdzającego niepełnosprawność:
- masz prawo zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia usługi tłumacza PJM, SJM i SKOGN jeśli chcesz skorzystać z usług Urzędu; usługa tłumacza jest bezpłatna,
- musisz to zrobić co najmniej na 3 dni robocze przed wizytą w naszej jednostce,
- wskaż preferowaną przez Ciebie metodę komunikowania się z nami,
- wskaż sprawę z którą chcesz przyjść do naszego urzędu oraztermin, kiedy tłumacz powinien Ci pomóc w komunikacji z nami podczas jej załatwiania.
Zgłoszenie w tej sprawie możesz wnieść:
- pisemnie na adres: Naczelnik Urzędu Skarbowego w Nowym Targu,
- na elektroniczną skrytkę ePUAP: /9vi5fbi143/SkrytkaESP,
- w siedzibie urzędu: ul Parkowa 13, 34-400 Nowy Targ – Rezerwacja Wizyt stanowisko nr 2,
- z konta osoby fizycznej na e-Urzędzie skarbowym przy użyciu pisma ogólnego,
- z konta na platformę usług elektronicznych skarbowo-celnych PUESC.