Izba Administracji Skarbowej w Krakowie zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej Urzędu Skarbowego w Myślenicach zgodnie z przepisami ustawyz dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (j.t. Dz.U z 2023, poz.1440).
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej Urzędu Skarbowego w Myślenicach.
Data publikacji strony internetowej: 2017-03-01
Data ostatniej dużej aktualizacji: 2017-03-01
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą. Serwis internetowy Urzędu Skarbowego w Myślenicach jest zbudowany z dużej ilości podstron, na których zamieszczamy informacje od 2017 r. Niektóre podstrony serwisu, mogą nie być całkowicie dostępne, z powodu następujących niezgodności:
- niektóre dokumenty i multimedia nie są w pełni dostępne, ponieważ mogą pochodzić z różnych źródeł, zostały udostępnione przed rokiem 2019, są zbyt obszerne, grafiki nie mają tekstu alternatywnego, itp.,
- niektóre elementy strony mogą nie być w pełni dostępne, np. mają za niski kontrast, strona internetowa nie jest responsywna (nie dostosowuje się do wielkości okna przeglądarki), itp.,
- na niektórych elementach strony poruszanie się za pomocą klawiatury jest utrudnione.
Deklaracja dostępności
Data sporządzenia deklaracji: 2020-07-28
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2024-03-27
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny dokonanej przez organ sektora publicznego.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Masz uwagi, zgłoś je
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej skontaktuj się z Moniką Szuwart, koordynatorem dostępności cyfrowej w Izbie Administracji Skarbowej w Krakowie.
Zgłoś to na adres e-mail redakcja.ias.krakow@mf.gov.pl lub telefonicznie +48 (12) 255-74-56.
Każdy ma prawo zgłosić:
- uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wniosek o udostępnienie niedostępnej informacji w innej, alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej (imię, nazwisko, numer telefonu, e-mail),
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Tutaj znajdziesz Wniosek o zapewnienie dostępności.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością cyfrową
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie nie będziemy mogli rozpatrzyć Twojego wniosku, powiadomimy Cię o przyczynach opóźnienia. Wyznaczymy nowy termin nie dłuższy niż 2 miesiące od daty zgłoszenia.
Jeżeli nie będziemy mogli zapewnić dostępności cyfrowej, o którą wnioskujesz, zaproponujemy Ci dostęp do strony internetowej lub jej elementu w alternatywny sposób.
Jeżeli nasze działania nie będą dla Ciebie zadowalające, możesz zgłosić skargę do Izby Administracji Skarbowej w Krakowie.
Jeżeli nadal będziesz mieć uwagi do naszych działań, związanych z dostępnością cyfrową, możesz je zgłosić do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Budynek ul. Hipolita Cegielskiego 2
Otoczenie i dojazd do urzędu
Budynek Urzędu Skarbowego w Myślenicach jest usytuowany przy ul. Hipolita Cegielskiego 2,
w odległości około dwóch kilometrów od centrum miasta, w obszarze przemysłowym. W bezpośrednim sąsiedztwie urzędu znajdują się między innymi budynki firmy TELE - Fonika Kable S.A oraz CEMEX Polska Wytwórnia Betonu Towarowego Myślenice. Urząd nie stoi bezpośrednio przy głównej ulicy. Do urzędu prowadzi utwardzona droga wraz z chodnikiem
dla pieszych. Tuż przy budynku należy zachować ostrożność, ponieważ przebiega tam droga wewnętrzna, po której poruszają się samochody osobowe, samochody ciężarowe
oraz specjalistyczne.
Jak dojechać do urzędu
Do urzędu można dojechać:
- własnym środkiem transportu – po wjeździe na teren znajdujący się w pobliżu urzędu, po prawej stronie jest parking z wydzielonymi trzemamiejscami parkingowymi dla klientów zewnętrznych. Przed budynkiem jest wyznaczone jedno miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami. Miejsce to jest oznaczone znakami drogowymi pionowym oraz poziomym w postaci koperty. Możliwy jest dojazd samochodem dowożącym osobę z niepełnosprawnościami bezpośrednio do podjazdu dla wózków inwalidzkich, który prowadzi do wejścia głównego budynku. Z uwagi na ograniczoną ilość miejsc parkingowych obok budynku urzędu, przy głównej drodze znajdują się dwa ogólnodostępne, bezpłatne parkingi. Na jednym z nich wyznaczone jest miejsce dla osoby z niepełnosprawnościami. Dodatkowo przy głównych drzwiach wejściowych do budynku urzędu znajduje się stojak dla rowerów.
- komunikacją miejską – przy głównej drodze w odległości ok. 120 metrów od urzędu znajduje się przystanek autobusowy dla komunikacji podmiejskiej. Nazwa przystanku: Urząd Skarbowy, numery linii A16 i M0. Droga z przystanku do urzędu jest oznaczona kierunkowskazem. Do budynku urzędu prowadzi chodnik z wysokimi krawężnikami. Do wejścia głównego prowadzą szerokie schody (3 stopnie). Przy wejściu do urzędu po prawej stronie znajduje się podjazd dla wózków inwalidzkich, wyposażony w poręcz.
Wejścia do budynku
Do środka budynku prowadzą duże oszklone drzwi, ręcznie otwierane na zewnątrz. Otwieranie drzwi nie wymaga użycia dużej siły. Drzwi wejściowe oraz drzwi na salę obsługi posiadają odpowiednią szerokość, która umożliwia swobodne wejście osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich. Pierwsze drzwi prowadzą do przeszklonego przedsionka. Następne drzwi prowadzą do holu z dostępnym polem manewrowym. Po prawej stronie, zaraz przy drzwiach wejściowych jest pomieszczenie ochrony czynne przez cały czas otwarcia urzędu. Można tam uzyskać informację jak poruszać się po budynku. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a. Hol jest przystosowany kolorystycznie z zachowaniem zasad kontrastu dla osób z upośledzeniem wzroku (posadzka ciemniejsza niż powierzchnia ścian).
Korytarze, schody i windy
Osoby niepełnosprawne ruchowo mogą swobodnie poruszać się jedynie na parterze. Pozostałe kondygnacje są niedostępne dla osób na wózkach. W budynku nie ma wind
ani platform pionowych lub przyschodowych. Na piętra budynku prowadzą schody
z balustradą po lewej stronie.
Sala obsługi
Sala Obsługi Klienta znajduje się na parterze budynku. Prowadzą do niej szerokie szklane drzwi bezpośrednio z holu, widoczne od wejścia głównego. Obsługa klienta odbywa się przy stanowiskach po lewej stronie od wejścia. Pracownik Sali Obsługi załatwia sprawę lub zapewnia pomoc pracownika komórki merytorycznej właściwej do załatwienia sprawy. Stanowisko nr 1 „Rejestracja wizyt" jest wyposażone w pętlę indukcyjną. Żadne ze stanowisk nie posiada obniżonej lady, przystosowanej do obsługi osób poruszających się na wózku inwalidzkim, dlatego też zostało wydzielone osobne pomieszczenie, odcięte od bodźców zewnętrznych, przeznaczone do obsługi tych osób.Sala Obsługi Klienta ma jasną kolorystykę, nie posiada kontrastujących kolorów, które ułatwiałyby poruszanie się osobom z upośledzeniem wzroku. Po prawej stronie, pod ścianą znajdują się kanapy oraz stolik, a obok jest kącik zabaw dla dzieci, wyposażony w małe stoliki oraz krzesełka, pluszowe zabawki, kredki i kolorowanki.
Toalety
Na parterze budynku, w pobliżu Sali Obsługi Klienta znajdują się dwie toalety dla osób z niepełnosprawnościami. Jedna bezpośrednio przy holu, wejście z korytarza. Drzwi toalety w kontrastowym kolorze do ścian, ręcznie otwierane na zewnątrz. W środku toaleta
przystosowana do wymagań dla osób z niepełnosprawnościami. Wyposażona między innymi w podnoszone uchwyty ułatwiające korzystanie z urządzeń higieniczno - sanitarnych, przestrzeń pod umywalką, uchwyt przy lustrze, odpowiednią powierzchnię manewrową. Dodatkowo w pomieszczeniu zamontowany jest profesjonalny przewijak dla niemowląt.
Druga toaleta dla osób z niepełnosprawnościami znajdująca się za Salą Obsługi Klienta wymaga przejścia przez podwójne, oszklone, otwierane ręcznie drzwi. Toaleta mieści się po lewej stronie korytarza. Drzwi wejściowe w kolorze zbliżonym do koloru powierzchni ścian. Toaleta tylko częściowo przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami, posiada ruchome uchwyty. Mała powierzchnia manewrowa.
Wstęp z psem asystującym
Do budynku i jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Ewakuacja
W budynku procedury uwzględniają ewakuację osób ze szczególnymi potrzebami.
Masz uwagi, zgłoś je
W przypadku zidentyfikowania bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym skontaktuj się z Anną Stolarczyk, koordynatorem dostępności w Izbie Administracji Skarbowej w Krakowie.
Zgłoś to na adres e-mail dostepnosc.ias.krakow@mf.gov.pl lub telefonicznie +48 (12) 254 77-53.
Każdy ma prawo poinformować o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno‑komunikacyjnej.
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, może złożyć osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy. We wniosku należy wykazać interesfaktyczny.
Wniosek musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej (imię, nazwisko, numer telefonu, e-mail),
- wskazanie bariery, której dotyczy,
- wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością architektoniczną i informacyjno-komunikacyjną
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 14 dni. Jeśli w tym terminie nie będziemy mogli rozpatrzyć Twojego wniosku, powiadomimy Cię o przyczynach opóźnienia. Wyznaczymy nowy termin nie dłuższy niż 2 miesiące od daty zgłoszenia.
Jeżeli nie będziemy mogli zapewnić dostępności architektonicznej lub informacyjno -komunikacyjnej, o którą wnioskujesz, poinformujemy Cię o tym i zaproponujemy Ci dostęp w alternatywny sposób.
Jeżeli nasze działania nie będą dla Ciebie zadowalające, możesz złożyć skargę do Prezesa Zarządu PFRON. Możesz to zrobić w ciągu 30 dni od dnia, w którym:
- upłynął nam termin na zapewnienie dostępności,
- otrzymałeś odmowę zapewnienia dostępności.
Informacja dla osób niesłyszących lub słabo słyszących
Korzystanie z pomocy osoby przybranej
Jeśli jesteś osobą uprawnioną tj. osobą doświadczającą trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, masz prawo do skorzystania z pomocy osoby przybranej w kontaktach z nami. Osobą przybraną jest osoba, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumienia z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw m.in. w organach administracji publicznej.
Korzystanie z pomocy tłumacza PJM, SJM i SKOGN
Jeżeli jesteś osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy, po przedstawieniu orzeczenia potwierdzającego niepełnosprawność:
- masz prawo zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia usługi tłumacza PJM, SJM i SKOGN jeśli chcesz skorzystać z usług Urzędu; usługa tłumacza jest bezpłatna,
- musisz to zrobić co najmniej na 3 dni robocze przed wizytą w naszej jednostce,
- wskaż preferowaną przez Ciebie metodę komunikowania się z nami,
- wskaż sprawę z którą chcesz przyjść do naszego urzędu oraztermin, kiedy tłumacz powinien Ci pomóc w komunikacji z nami podczas jej załatwiania.
Zgłoszenie w tej sprawie możesz wnieść:
- pisemnie na adres: Naczelnik Urzędu Skarbowego w Myślenicach, ul. Hipolita Cegielskiego 2, 32-400 Myślenice,
- na elektroniczną skrytkę ePUAP: /em8455nrb2/skrytka ESP,
- w siedzibie urzędu: ul. Hipolita Cegielskiego 2, 32-400 Myślenice,
- z konta osoby fizycznej na e-Urzędzie skarbowym przy użyciu pisma ogólnego,
- z konta na PUESC.