Deklaracja dostępności strony Pierwszego Urzędu Skarbowego w Tarnowie

    Deklaracja dostępności strony Pierwszego Urzędu Skarbowego w Tarnowie

    Deklaracja dostępności strony Pierwszego Urzędu Skarbowego w Tarnowie

    Izba Administracji Skarbowej w Krakowie zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej Pierwszego Urzędu Skarbowego w Tarnowie zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (j.t. Dz.U z 2023, poz.1440). Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej Pierwszego Urzędu Skarbowego w Tarnowie.

    Data publikacji strony internetowej: 2017-03-01

    Data ostatniej dużej aktualizacji: 2017-03-01

    Status pod względem zgodności z ustawą

    Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą. Pierwszego Urzędu Skarbowego w Tarnowie jest zbudowany z dużej ilości podstron, na których zamieszczamy informacje od 2017 r. Niektóre podstrony serwisu, mogą nie być całkowicie dostępne, z powodu następujących niezgodności:

    • niektóre dokumenty i multimedia nie są w pełni dostępne, ponieważ mogą pochodzić z różnych źródeł, zostały udostępnione przed rokiem 2019, są zbyt obszerne, grafiki nie mają tekstu alternatywnego, itp.,
    • niektóre elementy strony mogą nie być w pełni dostępne, np. mają za niski kontrast, strona internetowa nie jest responsywna (nie dostosowuje się do wielkości okna przeglądarki), itp.,
    • na niektórych elementach strony poruszanie się za pomocą klawiatury jest utrudnione.

    Deklaracja dostępności

    Data sporządzenia deklaracji: 2020-07-28

    Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2024-03-27

    Deklarację sporządzono na podstawie samooceny dokonanej przez organ sektora publicznego.

    Skróty klawiaturowe

    Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

    Masz uwagi, zgłoś je

    W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej skontaktuj się z Moniką Szuwart, koordynatorem dostępności cyfrowej w Izbie Administracji Skarbowej w Krakowie.

    Zgłoś to na adres e-mail redakcja.ias.krakow@mf.gov.pl lub telefonicznie +48 (12) 255-74-56.

    Każdy ma prawo zgłosić:

    • uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
    • żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
    • wniosek o udostępnienie niedostępnej informacji w innej, alternatywnej formie.

    Żądanie musi zawierać:

    • dane kontaktowe osoby zgłaszającej (imię, nazwisko, numer telefonu, e-mail),
    • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy,
    • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

    Tutaj znajdziesz Wniosek o zapewnienie dostępności.

    Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością cyfrową

    Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie nie będziemy mogli rozpatrzyć Twojego wniosku, powiadomimy Cię o przyczynach opóźnienia. Wyznaczymy nowy termin nie dłuższy niż 2 miesiące od daty zgłoszenia.

    Jeżeli nie będziemy mogli zapewnić dostępności cyfrowej, o którą wnioskujesz, zaproponujemy Ci dostęp do strony internetowej lub jej elementu w alternatywny sposób.

    Jeżeli nasze działania nie będą dla Ciebie zadowalające, możesz zgłosić skargę do Izby Administracji Skarbowej w Krakowie.

    Jeżeli nadal będziesz mieć uwagi do naszych działań, związanych z dostępnością cyfrową, możesz je zgłosić do Rzecznika Praw Obywatelskich.

    Dostępność architektoniczna

    Budynek ul. Lwowska 72-96A

    Otoczenie i dojazd do urzędu

    Budynek urzędu usytuowany jest przy ul. Lwowskiej 72-96A, w obrębie centrum miasta, w kompleksie budynków Tauron Dystrybucja, PZU oraz Banku BNP Paribas.

    Jak dojechać do urzędu

    Do urzędu można dotrzeć:

    • własnym środkiem transportu – istnieje możliwość zaparkowania na ogólnodostępnych miejscach parkingowych, mieszczącym się wzdłuż budynku, przed wejściem są wyznaczone dwa miejsca postojowe dla osób z niepełnosprawnością, strefa w której można zaparkować jest bezpłatna, w pobliżu budynku nie znajduje się parking dla rowerów, natomiast jest stacja Tarnowskiego Roweru Miejskiego.
    • komunikacją miejską – najbliższy przystanek Lwowska-Jasna/Lwowska-Kowalska, odległość od budynku urzędu ok. 150 m, numery autobusów 9,12.

    Droga z przystanku do wejścia do budynku jest właściwie oznaczona i pozwoli klientowi bez problemu dotrzeć do budynku. Budynek jest widoczny z najbliższego przystanku, droga jest dobrze oświetlona w okresie jesienno-zimowym.

    Wejścia do budynku

    Wejście do budynku jest usytuowane od strony ulicy, bezpośrednio przy chodniku. Znajduje się na wysokim parterze, prowadzą do niego schody mające 12 stopni. Do środka prowadzą drzwi jednoskrzydłowe, otwierane ręcznie oraz wewnętrzne dwuskrzydłowe otwierane automatycznie. Przy wejściu, wewnątrz budynku znajduje się punkt informacyjny. Drugie wejście, przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami, znajduje się przy pochylni od strony ul. Jasnej. Osoby mające trudności w poruszaniu się mogą skorzystać z zainstalowanego przy wejściu domofonu, pozwalającego przywołać pracownika dyżurującego, który pomoże dostać się do budynku.

    Korytarze, schody i windy

    Na piętra budynku można dostać się po schodach lub windą, dostosowaną do poruszania się osób z niepełnosprawnością ruchową, którzy mogą swobodne poruszać się po kondygnacjach budynku.

    Sala obsługi

    W budynku nie ma sali obsługi. Przy wejściu znajduje się punkt informacyjny, w którym jest zainstalowana pętla indukcyjna. Bezpośrednia obsługa podatników jest prowadzona na sali obsługi podatników w budynku Zespołu Urzędów na Al. Solidarności 5-9B w Tarnowie.

    Toalety

    Na parterze znajduje się toaleta przystosowana dla osób z niepełnosprawnością.

    Wstęp z psem asystującym

    Do budynku i jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

    Ewakuacja

    W budynku procedury uwzględniają ewakuację osób ze szczególnymi potrzebami.

    Masz uwagi, zgłoś je

    W przypadku zidentyfikowania bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym skontaktuj się z Anną Stolarczyk, koordynatorem dostępności w Izbie Administracji Skarbowej w Krakowie.

    Zgłoś to na adres e-mail dostepnosc.ias.krakow@mf.gov.pl lub telefonicznie +48 (12) 254 77-53.

    Każdy ma prawo poinformować o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno‑komunikacyjnej.

    Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, może złożyć osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy. We wniosku należy wykazać interesfaktyczny.

    Wniosek musi zawierać:

    • dane kontaktowe osoby zgłaszającej (imię, nazwisko, numer telefonu, e-mail),
    • wskazanie bariery, której dotyczy,
    • wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności.

    Tutaj znajdziesz Wniosek o zapewnienie dostępnościarchitektonicznej lub informacyjno – komunikacyjnej.

    Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością architektoniczną i informacyjno-komunikacyjną

    Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 14 dni. Jeśli w tym terminie nie będziemy mogli rozpatrzyć Twojego wniosku, powiadomimy Cię o przyczynach opóźnienia. Wyznaczymy nowy termin nie dłuższy niż 2 miesiące od daty zgłoszenia.

    Jeżeli nie będziemy mogli zapewnić dostępności architektonicznej lub informacyjno -komunikacyjnej, o którą wnioskujesz, poinformujemy Cię o tym i zaproponujemy Ci dostęp w alternatywny sposób.

    Jeżeli nasze działania nie będą dla Ciebie zadowalające, możesz złożyć skargę do Prezesa Zarządu PFRON. Możesz to zrobić w ciągu 30 dni od dnia, w którym:

    • upłynął nam termin na zapewnienie dostępności,
    • otrzymałeś odmowę zapewnienia dostępności.

    Informacja dla osób niesłyszących lub słabo słyszących

    Korzystanie z pomocy osoby przybranej

    Jeśli jesteś osobą uprawnioną tj. osobą doświadczającą trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, masz prawo do skorzystania z pomocy osoby przybranej w kontaktach z nami. Osobą przybraną jest osoba, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumienia z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw m.in. w organach administracji publicznej.

    Korzystanie z pomocy tłumacza PJM, SJM i SKOGN

    Jeżeli jesteś osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy, po przedstawieniu orzeczenia potwierdzającego niepełnosprawność:

    • masz prawo zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia usługi tłumacza PJM, SJM i SKOGN jeśli chcesz skorzystać z usług Urzędu; usługa tłumacza jest bezpłatna,
    • musisz to zrobić co najmniej na 3 dni robocze przed wizytą w naszej jednostce,
    • wskaż preferowaną przez Ciebie metodę komunikowania się z nami,
    • wskaż sprawę z którą chcesz przyjść do naszego urzędu oraztermin, kiedy tłumacz powinien Ci pomóc w komunikacji z nami podczas jej załatwiania.

    Zgłoszenie w tej sprawie możesz wnieść:

    • pisemnie na adres: Naczelnik Pierwszego Urzędu Skarbowego w Tarnowie, ul. Lwowska 72-96A, 33-100 Tarnów,
    • na elektroniczną skrytkę ePUAP: /4ink6b62lf/SkrytkaESP,
    • na sali obsługi podatnikóww budynku Zespołu Urzędów na Al. Solidarności 5-9B  w Tarnowie,
    • z konta osoby fizycznej na e-Urzędzie skarbowym przy użyciu pisma ogólnego,
    • z konta na PUESC.
    bip

    Informacje o publikacji dokumentu

     
    Data utworzenia: 03.07.2024 Data publikacji: 04.08.2020 10:39 Data ostatniej modyfikacji: 03.07.2024 10:01
    Autor: Monika Szuwart Osoba publikująca: Agnieszka Kopijka Osoba modyfikująca: Monika Agnnieszka Szuwart
    Rejestr zmian