Administrator danych osobowych
Administratorem Państwa danych osobowych jest Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Krakowie z siedzibą przy ul. Wiślnej 7.
Z administratorem danych mogą się Państwo kontaktować w następujący sposób:
- listownie: ul. Wiślna 7, 31-007 Kraków,
- poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą ePUAP /9ew9t75coj/SkrytkaESP,
- poprzez e-mail: ias.krakow@mf.gov.pl),
- telefonicznie:+ 48 (12) 255 73 47.
Inspektor ochrony danych
W Izbie Administracji Skarbowej w Krakowie wyznaczony został inspektor ochrony danych, z którym mogą się Państwo kontaktować w następujący sposób:
- poprzez e-mail: iod.krakow@mf.gov.pl,
- listownie na adres: ul. Wiślna7, 31-007 Kraków, z dopiskiem IOD na kopercie.
Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować w sprawach dotyczących przetwarzania Państwa danych osobowych lub korzystania przez Państwa z praw związanych z ich przetwarzaniem.
Cel przetwarzania i podstawa prawna
Będziemy przetwarzaćPaństwa dane osobowe na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO[1], w związku z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej[2], w celu rozpatrzenia wniosku o udostępnienie informacji publicznej.
Odbiorcy danych
Odbiorcami Państwa danych mogą być:
- Centrum Informatyki Resortu Finansów, z którym Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Krakowie zawarł umowę w zakresie utrzymania systemów informatycznych,
- podmioty uprawnione do odbioru Państwa danych w uzasadnionych przypadkach i na podstawie odpowiednich przepisów prawa.
Okres przechowywania danych
Będziemy przechowywać Państwa dane osobowe przez okres niezbędny do realizacji celów przetwarzania, lecz nie krócej niż okres wskazany w przepisach o archiwizacji.
Prawa osób, których dane dotyczą
Zgodnie z RODO przysługuje Państwu prawo do:
- dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii,
- sprostowania (poprawiania) swoich danych, jeśli są błędne lub nieaktualne,
- ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
- wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
Obowiązek podania danych
Podanie przez Państwa danych osobowych nie jest obowiązkowe, jednak w przypadku zaistnienia konieczności wydania w Państwa sprawie decyzji administracyjnej o odmowie dostępu do informacji publicznej, może zaistnieć potrzeba uzupełnienia danych osobowych o imię i nazwisko oraz adres korespondencyjny, stosownie do wymagań wynikających z ustawyz 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego. Jeśli nie uzupełnią Państwo danych osobowych organ pozostawi wniosek/odwołanie bez rozpoznania (art. 64 k.p.a.).
Profilowanie
Państwa dane nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, jak również nie będą podlegały profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO.
[1] Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE nazywanego dalej RODO.
[2] t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 902 z późn. zm.