Informacja dla przedsiębiorców dokonujących wpłat zbiorczych należności celnych, stosujących plik specyfikacji.
Jeżeli wpłata dotyczy należności zbiorczych („symbol formularza lub płatności" SADNW) należy wpisać nazwę pliku w formacie .txt, sporządzonego według specyfikacji ustalonej przez Urząd Skarbowy w Nowym Targu i przesłanego temu Urzędowi w ustalony przez niego sposób.
Nazwa pliku specyfikacji powinna zawierać: pierwsze dwie cyfry właściwego numeru rachunku bankowego Urzędu Skarbowego w Nowym Targu, na który jest dokonywana wpłata, dzień, miesiąc, rok dokonania przelewu, NIP wpłacającego, całkowitą kwotę wpłaty (w złotych i groszach) i rozszerzenie .txt.
Przykładowo,
jeżeli plik specyfikacji ma nazwę: 25_16012017_6750007222_12300_00.txt, to
należy wpisać 251601201767500072221230000
W związku z dużą ilością błędów popełnianych w zakresie przesyłania i sporządzania specyfikacji dla wpłat zbiorczych należności celnych, prezentujemy najczęściej popełniane błędy:
- Plik specyfikacji przesyłany jest na niewłaściwy adres (np. skrzynkę referatu) zamiast na adres wplaty.clo@kra.mofnet.gov.pl
- Jednym mailem może być wysyłany tylko jeden plik specyfikacji. Jeżeli dokonują Państwo kilku wpłat w ciągu jednego dnia to należy każdą specyfikację wysłać osobno a nie zbiorczo z opisem np. „specyfikacje zbiorczo do wpłat z 15.03.2018r.".
- W temacie przesyłanej wiadomości należy wpisać nazwę pliku specyfikacji np. 25_15102015_xxxxxxxxxx_1200_00 (gdzie krzyżyki oznaczają nr NIP) lub w formie 2515102015xxxxxxxxxx120000 a nie opis typu „wpłaty, specyfikacja, potwierdzenie przelewu itp. ".
- Na skrzynkę wplaty.clo@kra.mofnet.gov.pl nie należy przesyłać innych wiadomości. Pozostała korespondencja winna trafiać na adres dochody2.us.nowy-targ@mf.gov.pl
- W pliku specyfikacji musi być podany nr zgłoszenia celnego/decyzji a nie np. nr PWD, MRN.
- Data w pliku specyfikacji musi odpowiadać dacie dokonanego przelewu.
- Należy zwracać uwagę aby nr NIP i PESEL były prawidłowe.
- Jeżeli podajemy w wierszu specyfikacji nr NIP to musi być poprzedzony literą N, jeżeli PESEL to literą P.
- Nie należy wpisywać dodatkowych informacji w wierszu np. nr GRN.
- W wierszu nie mogą znajdować się kwoty z minusem np. Nxxxxxxxxxx;OGL/321070/00/xxxxxxx/2015;;;;-8787.00
- Kwota dokonanej wpłaty musi być zgodna z sumą kwot wynikających z dokumentów należności rozliczanych danym plikiem tekstowym (.txt).
Zastosowanie się do powyższych zaleceń przyczyni się do usprawnienia obsługi Podmiotów, dlatego prosimy o ścisłe przestrzeganie ustalonych procedur przy dokonywaniu wpłat zbiorczych należności celnych.