W celu usprawnienia tempa rozliczeń dokonywanych płatności prosimy o składanie deklaracji AKC-US z wyprzedzeniem w stosunku do dokonywanej wpłaty.
Złożenie deklaracji w dniu lub po dokonaniu przelewu może wpływać na wydłużenie rozliczenia wpłaty, gdyż rejestracja deklaracji następuje z opóźnieniem w stosunku do wpływu środków na r-k bankowy Urzędu Skarbowego w Nowym Targu.
Z dniem 1 lipca 2021 r. wprowadzono nowe wzory deklaracji AKC-US oraz AKC-UA.
Na podstawie Rozporządzenia Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 2.06.2021 r. w sprawie wzoru deklaracji uproszczonej w sprawie podatku akcyzowego od nabycia wewnątrzwspólnotowego wyrobów akcyzowych, określono wzór deklaracji uproszczonej w sprawie podatku akcyzowego od nabycia wewnątrzwspólnotowego wyrobów akcyzowych objętych stawką podatku akcyzowego inną niż stawka zerowa (AKC-UA) stanowiący załącznik nr 1 do rozporządzenia.
Na podstawie Rozporządzenia Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 9.06.2021 r. w sprawie wzoru deklaracji uproszczonej w sprawie podatku akcyzowego od od samochodów osobowych, określono wzór deklaracji uproszczonej w sprawie podatku akcyzowego od samochodów osobowych (AKC-US) stanowiący załącznik do rozporządzenia.
W bankowości internetowej zostały dodane nowe rodzaje formularzy możliwe do wyboru na formularzu „Przelew do US":
- AKC-UA,
- AKC-UAW /deklaracja wielopozycyjna/,
- AKC-US,
- AKC-USW /deklaracja wielopozycyjna/.
Wpłaty podatku akcyzowego z ww. tytułów dokonywane na rachunek bankowy Urzędu Skarbowego w Nowym Targu nr: 84 1010 1270 0008 2422 2400 0000 powinny zawierać wskazanie:
- w polu „Symbol formularza lub płatności": AKC-US lub AKC-USW,
- w polu „Okres": typ okres J-dzień – data powstania obowiązku podatkowego tj. data przekroczenia granicy (np. 1 października 2017r. zapisane jako 17J0110). W przypadku deklaracji wielopozycyjnej tj: zawierającej wiele samochodów wpisana winna zostać najwcześniejsza data powstania obowiązku podatkowego z deklaracji.
- w polu „NIP lub identyfikator uzupełniający wpłacającego" – właściwy identyfikator podatnika tj: NIP – dla podatnika prowadzącego działalność gospodarczą, PESEL – dla podatnika nie prowadzącego działalności gospodarczej.
Pomoc w obsłudze Platformy Usług Elektronicznych Krajowej Administracji Skarbowej – PUESC lub w przypadku trudności w pobraniu potwierdzenia zapłaty akcyzy można uzyskać pod numerem telefonu 33-483-20-55.